Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lokotech group AS

Har det blitt lagd en pengetrykkemaskin på Harmonychain sin regning så er jo saken enkel.

Vil gjengi litt av det som ble gravet frem da Element skulle gjøre reverse takeover med Harmonychain, det var mye artig som kom frem. Tar ikke æren for dette, det er en dyktig gravemaskin på et annet forum som er mesterdetektiven. Mye å lese, men håper noen syns det er interessant. Kan også hende at det har vært diskutert her før, men her er i det minste mye samlet på ett sted.

ELE og HMONY annonserte reverse takeover 03.12.20.

21.12 oppdaterer HMONY hjemmesiden med denne linken:
https://harmonychain.com/price-offers/

Den gangen stod det: “Minimum purchase US$ 1 million. Orders of over 10,000 miners may apply for special quote, unless we are sold out for 2021 and 2022.”

Det viste seg at det skulle ta litt lenger tid enn forventet å få ting ut i markedet. Fra presentasjonen til ELE: “Production of the Scrypt ASIC microchip is set to be fast tracked within six to eight months after the proposed transaction”

01.01 skriver HMNOY på hjemmesiden:
"Harmonychain purchase majority of shares in Zero Emissions Crypto Data Centre. The Data Centre plans to raise apprx. 150 MNOK in Q1 2021 through Norwegian brokers, with a subsequent application for listing on Merkur Markets / Euronext Growth

If your fund/family office has above 500 MNOK allocated towards investments in ESG HiTech, you may contact us on post@harmonychain.com".

Dette ble borte noen dager senere.

Tidligere beskrev HMONY seg som følgende: “The Harmonychain Group consists of two subsidiaries and one 49/51 joint venture. The subsidiary Lokotech AS has developed a Scrypt ASIC microchip that is 300%-500% more energy efficient than competitors.”

JV det er snakk om er 49% av Windstone Holding.

Fra ELEs presentasjon: “Joint Venture with world class scientists in the US for a new SHA-256 design
• Expected to be ready for production in 12-months”

“Next Chip to be Commercialized is in Pipeline – SHA-256
• The SHA-256 chip is used for Bitcoin mining and its market is more than 7x greater than for the Scrypt chip
• Development of a new SHA-256 chip ongoing on two fronts:
• Own development building on experience from the development of the Scrypt microchip
• Joint Venture with world class scientists in the US for a new SHA-256 design
• Expected to be ready for production in 12-months”

HMONY eier fremdeles denne posten, selv om det ikke frontes: https://www.proff.no/aksjonærer/bedrift/harmonychain-as/818709692

Den andre halvdelen eies av Salsa Holding Inc C/O Bajley Stock: Winstone Holding AS

Bak Salsa finnes disse to:
James John Lupino og Tommy Allen Agan, som har mange patenter og oppfinnelser: James John Lupino Inventions, Patents and Patent Applications - Justia Patents Search

Sitat fra det andre forumet:
"Frem til og med 2017 sitter Tormod Stene-Johansen i styret i et sovende selskap som heter Winstone Holding AS.

Winstone Holding AS som i fra 2018 får Ola Johan Stene-Johansen som styreleder. Og som daglig leder fra mars 2018.
Gunstig at slektningen Tormod hadde et sovende AS han kunne overta.

Der to amerikanere senere er med i styret og eier litt over 50% gjennom et selskap Salsa Holding Inc

I fra januar 2019 er Christian Rustad daglig leder, og disse går inn som styremedlemer:
Benjamin Woodruff Miklozek

James John Lupino
Tommy Allen Agan

Så da er det vel de to siste som også har designet ASIC chipen Harmonychain nå selger.
De to har tydeligvis mange patenter innen fagfeltet.
Da har de med seg proffe designere/utviklere på området. Bra!"

"James Lupino skrev dette på Twitter juli 2019

Heading to the Mining Disrupt Conference in Miami next week.
@MiningDisrupt
another Bitcoin focused conference. Looking forward to meeting potential partners and investors for our SHA256 ASIC.

Da i forbindelse med et annet selskap, JALA Systems Inc.

Som driver med :
Developing a SHA256 ASIC for cryptocurrency mining with plans to develop other ASICs for AI and other applications requiring high speed and low power for highly paralleled processing. IP portfolio includes patents for monolithic 3D memory and logic integrated circuits employing TFTs, ultra-wide I/O, unipolar logic, and low power circuits.

https://www.lifograph.com/james-lupino"

"Så her er grunnen til at utviklerne vil være anonyme.

Men de gjorde jo ikke noe galt, var bare for lite penger i kassa. Ihvertfall hvis de hadde 40 personer innleid for å jobbe med ferdigstillelse av chipen.
Erik Solberg er en typisk drømmer, som svindler vet jeg ikke om han akkurat duger.

Kryptoselskapet Cryptotech er konkurs – E24

Ingeniør Erik Solberg og Cryptotech skulle utvikle en ny type utvinner av bitcoin som skulle generere store kryptoverdier.

Torsdag ble selskapet slått konkurs av en investorene, Nils Harald Gran-Olsson.

– Jeg synes det er leit at en kunde skal ture frem og slå det konkurs bare fordi han har lyst, sier Solberg til E24 som er kjent med kjennelsen fra tingretten, og legger senere til:

– Han hadde fått for seg at dette var svindel, og det vil jeg avfeie på sterkeste at dette er. Vi har jobbet hardt, men det er ikke alltid ting går slik man håper.

Forbindelse:

28. november 2017
Gjennom å ta i bruk en ny chip basert på egenutviklet teknologi vil startupen Cryptotech revolusjonere bitcoin mining. – Vi velger å legge datasenteret vårt i Norge på grunn av lave strømpriser og det faktum at man med vannkraft får svært miljøvennlig utvinning sammenlignet med andre steder i verden, forteller gründer Erik Solberg.

Han er en del av et gründerteam med mye kompetanse. I tillegg til Solberg, som er seriegründer og som allerede driver flere kryptogruver, består teamet av amerikanerne Tom Agan og James Lupino. Agan er oppfinner av chipen selskapet vil ta i bruk, og har over tretti års erfaring med utvikling av halvlederteknologi. Lupino har bakgrunn fra selskaper som General Dynamics, IBM og Texas Instruments.

– Ved hjelp av den nye chipen vil vi revolusjonere bitcoin mining med 500% raskere chiphastighet, 80% reduksjon i strømforbruk og 80% reduksjon i produksjonskostnad, forteller Solberg.

Vi har takket nei til 100% funding gjennom egenkapital/salg av aksjer fordi vi forventer å dekke hele vårt kapitalbehov på salg av disse pakkene.

Gründerne har levert flere patentsøknader for å beskytte teknologien, noe de har ordnet gjennom et profesjonelt patentbyrå i USA. Nå beveger de seg inn i siste fase av designprosessen for chip layouten.

– Vi jobber tett med flere partnere og har to team med over førti personer totalt som starter siste fase i designprosessen. Grunnteknologien som gjør dette mulig er allerede ferdig. Selve produksjonen vil foregå hos en av verdens ledende chipprodusenter, forteller Solberg.

Ukens gründercase: Vil bygge verdens største datasenter for bitcoin mining i Norge - Innomag.no"

"OK, så Erik Solberg fortsetter med en annen investor.

Den største utbetalingen fra amerikanerne på fem millioner euro utløses når hele mineren er ferdig, og de siste tekniske optimaliseringer er fikset.

– Den nye mineren vil bli svært lønnsom, sier han.

Selskapet, som nå er eid likt mellom Solbergs Norvitae og det amerikanske 3B Technologies Inc, har ikke levert årsregnskap for 2019.

Men uten penger i noen av sine selskap kommer Erik Solberg ingen vei.
Om han løy om utviklingsteamet og alle patentene. Tja, de finnes, hvis du har penger til å leie de for.
Noe han absolutt ikke hadde.

Aksjeplukker vil slå Erik Solbergs bitcoineventyr konkurs | DN

Og patenter eid av 3B Technologies Inc føres tilbake til oppfinnerne, antakelig fordi de ikke får betalt for oppfinnelsen.

Et av patentene tilbakeført til Tacho Holdings LLC, som er et selskap eid av utviklerne av patentene, ser det ut til :

TACHO HOLDINGS, LLC :: Wyoming (US) :: OpenCorporates

46245/124 - Patent Assignment | RPX Insight"

"Satsingen Cryptotech er uansett konkurs

Kunngjøringer - Brønnøysundregistrene

Ser ut til at rettighetene er hos oppfinnerne.

Og scrypt chipen var aldri med i Cryptotech sin satsing.

Interessant at de sier at bitcoin mineren lagde de en fungerende prototyp, noen detaljer igjen å løse.

Men slik satsing krever penger de aldri hadde.
De skaffet først 7 mill, og skulle deretter få 50 mill fra neste investor, etter at den var ferdig utviklet.

Drømmere finnes det mange av."

"Folkene bak Lokotech og senere med i Harmonychain, gikk inn i et selskap Winstone Holding AS sammen med to amerikanere Tom Agan og James Lupino.
I starten av 2019.

Samtidig jobber de samme amerikanerne og utvikler en bitcoin minig chip for Erik Solberg og Cryptotech, som vel er å regne for å ha gått konkurs da.

Scrypt chipen var ikke med i det samarbeidet med Cryptotech.
Den ble antakelig også utviklet av amerikanerne.
Cryptotech og negativt fokus der er nok grunnen til at de er anonyme.

Bitcoin chipen som noen amerikanere skal utvikle i løpet av 12 måneder for Harmonychain, er nok den de startet på i 2017, og har bygget en fungerende prototyp, men noe utviklingsarbeid gjenstår."

"De som er med på satsingen til Cryptotech er et selskap stiftet av de to amerikanske oppfinnerne.
Selskapet 3B Technologies.

Og her i 2017 beskriver de teknologien bak det. Jeg har ikke undersøkt mer om dette selskapet, annet enn det jeg nevnte et par innlegg lengre opp.

Det virker som at oppfinnerne har gått videre med oppfinnelsen i et annet selskap, som nå er i et joint venture med Harmonychain.

Denne teknologien snakkes det om i fagmiljøet, et krav er da at det må være jevn temperatur, og at støy kan bli et problem.

https://docs.wixstatic.com/ugd/b454a1_c0652f38a20c438eb9ab474bab1878ba.pdf"

"Det ble mange innlegg fra meg, men der er nok svaret på hele gåten angående scrypt ASIC chipen.

Det var nok enklest å få til denne med scrypt i første omgang. Som er algoritmen for blant annet mining av Litecoin, men ikke for bitcoin.
Og siden Lokotech gikk inn i et selskap sammen med disse to amerikanske oppfinnerne i januar 2019, så har de ikke brukt noen andre til å designe scrypt chipen.

Så har de amerikanske oppfinnerne jobbet med chipen for bitcoin siden 2017.
De skal visstnok ha bygget en prototype som mined (dvs. fungerte), men som trengte noen forbedringer.

Jeg ville ikke hengt meg oppi hva Cryptotech og Erik Solberg drev på med. Han som altfor mange andre grundere trodde han hadde skutt gullfuglen når det ennå var bare på idestadiet.

Det positive er at man har jobbet med dette såpass lenge, normalt for utvikling av produkt som går i en helt ny retning.
Da er det mer troverdig at man innen 12 måneder kan ha chipen for bitcoin mining ferdig."

Ikke lenge etter fjerner HMONY både melding om datasenter og informasjon om Winstone Holding JV fra sine nettsider.

"Traff visst blink.
Bra dere leser hva jeg skriver.

Skjuler dette godt, gjør dere.

Men bevis heller konseptet, så trenger dere ikke skjule hvem som står bak konseptet.
Hvor mye koster det å bygge to-tre minere?

Ser jo at dere har fjernet denne infoen.

The Harmonychain Group consists of two subsidiaries and one 49/51 joint venture. The subsidiary Lokotech AS has developed a Scrypt ASIC microchip that is 300%-500% more energy efficient than competitors."

Den andre halvdelen av Winstone Holding AS er som nevnt Salsa Holding. Er det tilfeldig at hash-funksjonen til HMONYs Scrypt ASIC Miner heter Salsa20/8?

Mye å lese, men når man leser denne informasjonen med dagens briller, blir det bare mer og mer shady. Happy reading!

6 Likes

Det meste du poster her er jo avleggs informasjon? Winstone Holding for eksempel er jo bortkastet tekst da det er lagt på is og børsmeldt på is. James Lupino er forøvrig en hardware Engineer. Det er ikke noe kontroversielt i at han forsøker lage ASICs. Han kan forøvrig antageligvis mer om hele dette forumet og alle andre forum til sammen om ASICs :slight_smile: . Men alt som har med SH-256 å gjøre er som sagt lagt på is. Bortsett fra det tror jeg enkelte her inne kunne hatt godt av å pusse brillene litt :slight_smile:

Litecoin går inn i et rally nå. Blir spennende å se hvordan Harmonychain reagerer i morgen. Det er ikke verre enn at dersom jeg har rett så ender vi ganske langt opp. Hvis enkelte av dere andre har rett så skjer det fint lite. Jeg tror jeg har rett :slight_smile:

Hvorfor beviser kursbevegelsen i morgen om du har “rett” eller ei?

1 Like

Det er jo ikke avleggs. De har bare satt SHA-256 på hold: «Lokotech AS anser det som strategisk riktig å fokusere på Scrypt (Litecoin & Dogecoin) ASIC Miner utviklingen, og i den forbindelse settes utvikling av SHA (Bitcoin) ASIC Miner på hold inntil videre.»

De har fortsatt samme eierstruktur, og det er fortsatt de samme folkene bak. De samme folkene som står bak Scrypt Mineren også.

Harmonychain er nok bare neste nyttige idiot i rekken til Lupino/Agan. Når de har jobbet med dette siden 2017 og fortsatt ikke har et produkt, så skjønner man jo greia. Eller?

På den tiden det tar for HMONY/gutta bak (for HMONY gjør jo egentlig ikke noe her selv) å forbedre simuleringene sine, har neste faktiske prototype eller produksjonsklare produkt allerede kommet fra konkurrentene. Da blir det samme leksa igjen med forbedringer og optimalisering, og aldri realisering.

2 Likes

Folkens, det er flere ting dere bør vurdere her, fordi dere har åpenbart ikke fasit. Aksjen kostet 45 øre for 4 mnd siden. Nå koster den 90 øre. Altså hrmonychain sin verdi har doblet seg. Jeg tjente også ganske bra på en inngang jeg hadde på 75 øre som jeg solgte nært 1.4 tidligere i høst, mens folk her satt og nærmest lugget seg selv. :slight_smile:

Jeg tror man bør ha litt mer ydmykhet for at cases man selv ikke liker faktisk likevel kan bli veldig lukrativ. Jeg er åpen for at jeg kan ta feil, men jeg vil synes det er rart om HMONY ikke skal i det minst litt opp mens krypto går ganske kraftig opp.

Til det andre som en bruker nevnte lengre opp så kan jeg bare si: Hvorfor surkle i info he said-she said om Winestone fra 2017 (nå nærmest nedlagt etter islegging av SHA 256), når dere kunne sett CEO presentere på investordagene. CEO snakket om Lokotech og Artic Core. Det ble nevnt at Artic Core er godt i gang og at Halden bygget allerede i bruk. De "miner "der i dag. Han sa og at designet for Lokotech sin chip måtte forandres i høst derfor måtte det utsettes, og deretter en gang til fordi Desember ble for knapt, men at de nå ser ut til å klare Mars med god margin. 90 dager senere så skal den til Assembly i Keytouch slik at de kan begynne selge produkter. Andre ting av interesse var også sagt.

Nå trenger det ikke være slik at jeg heller tror de vil komme i mål helt sikkert uten flere hickups, men jeg reagerer på at ingen har satt seg inn i dagens relevante info og nærmest holder på med konspirasjonsteorier. Det er et marked der ute og at HMONY ikke skal være mulig å tjene penger på blir altfor bastant å si.

Handler det om å skryte eller snakke opp harmony, alle vet man kan trade jalla og dritt selskap. Det er harmony et bevis på. Og det bekrefter du jo.

Jeg liker ikke hostiliteten og emosjonen dere blander inn i det å trade en helt vanlig aksje som kan lykkes eller feile. Du må ta følelser ut av ligningen. Åpenbart går dere glipp av noe om HMONY dobler seg pga av noe som ble meldt til markedet denne uka, men dere fikk ikke det med dere fordi tinfoil kom i veien.

Jalla eller ikke. Jeg skal ikke gifte meg med HMONY men tar gjerne +100%. Jeg har ikke mer å si om det.

Men hvorfor skryter du av gevinst i aksje hvor det har skjedd null fundamentalt som styrker oppgang, kun et jallarun.

Virker liksom som du er tom for alle argument, så skal du skryte over gevinst på et jallarun… blir litt flaut?

5 Likes

Mange meldinger har kommet som jeg mener styrker dem. Det siste er presentasjon fra investordagene. Den chipen kommer til å gå i produksjon on time! Det var ordene som kom ut av munnen, jeg velger tro dem. OG jeg skryter ikke av harmony, jeg tror jeg er ganske balansert.

De har ikke sagt noe om produksjon av chippen. De har kun indiktert når de håper å lage en prototype.

Kom ingenting nytt på investordagene. Alt var kjent før.

CEO forklarte utsettelsen og sa at Desember ble flyttet fordi det ble for nært, men Mars gir dem god tid og de kommer til å klare det. Noe i den stilen ble sagt.

Videoen ligger ute for alle FA abonnenter.

Noen som kan fortelle meg hva de forbinder med:

Tore Christoffer Sviland

Golf?

Jeg har aldri hørt om han før.

Var det i dag kursen skulle ta av for at du skulle ha rett?

Litt rett, og så får vi håpe det blir veldig rett i morgen? :slight_smile: Hvis ikke så blir det neste uke. Har det ikke travelt.

Han er styremedlem i Harmonychain. Han er også styremedlem her:

https://www.proff.no/nokkeltall/pareto-eiendomsinvest-nordic-as/oslo/finans/IGDB7500RSY/

Hva tenker du om det?

Jeg tenker at det er irrelevant. Hva tenker du om det?

1 Like

Hvordan kan det være irrelevant? Her har du en Pareto topp i Harmonystyret.

Du vet at styret er strafferettslig ansvarlig for tilstander i drift som er kritikkverdig?

Du vet at de fleste styrer har sørget for ryggdekning og forsikring på alt som går på disse punktene?

Skal SVÆRT mye til for at et styre blir dømt. Spesielt når de kan skylde på ledelse. Noe de kan i dette tilfelle uten problemer.