Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lokotech group AS

Den meldingen er seriøst tvilsom.

For det første, hvorfor melder Harmony dette? Harmony er bestiller. Svaret er enkelt, pumpe kurs fordi det andre selskapet ikke er notert.
Men de sier ikke noe om minimum utakk, kun at rammen totalt er så og så stor.

Leverandøren Harmony har signert en 900mnok rammeavtale med. Omsatte for… hold dere fast. 16milliner kroner i 2019.

Du vet at det er Harmony som er kjøper, dvs Harmony skal teoretisk betale 900mill over 5år. Ikke mota 900mill.

Nei, det visste jeg ikke, høres sketchy ut, og understreker vel bare min skepsis til selskapet… denne hadde blitt lagt i svartliste/glemmeboken, bare ble nysgjerrig på kursutvikling som følge av børsmelding :stuck_out_tongue:

Det har vært ropt vaporware i lang tid, og deriblant fordi man ikke har visst produsenten og om harmonychains design i det hele tatt lar seg gjennomføre. Nå er det melding ute om at ja det lar seg gjennomføre (nok til å regne ut en kost?), og produsenten er en solid leverandør som har levert til kongsberg og Siemens tidligere. Avtalen er jo svært positiv da den raderer bort mye usikkerhet. Og den åpner døren til å signere salgs kontrakter, flere LOI og MOUs. Jeg tror vi ser at kursen i HMONY vil stige som følger av dette i tiden frem mot Juli.

Jeg har aksjer og synet mitt kan jo selvfølgelig være farget av det. :slight_smile:

Du vet at den Norske produsenten ikke skal lage chips for Harmony?

" a framework agreement with Keytouch Technology AS for the production and delivery of Lokotech’s Bulldozer ASIC supercomputer series."

Hvor mye av det som går inn i Bulldozer med infrastruktur som lages av Keytouch Technolgy vet vi ikke. Bare sitatet over. men man kan vel anta at chip lages av noen av Keytouch sine subcontractors utenlands?

Heldigvis slipper man å anta. Er ikke så mange selskaper i verden som lager chips. Så leser du databladet til harmony vil du enkelt kunne telle frem til hvem som teknisk kan lage en sånn chip ( om den funker).

At det ikke ringer en varselbjelle hos deg når et selskap som har omsatt for 16-20mill i året de siste årene nå plutselig skal levere opp til 180mill i året til harmony. ( Strategisk har de ikke sagt noe om minsteverdi, den er nok nærmere null).

Forsåvidt er største området til keytouch, som navnet sier… tastaturer.

Jeg skjønner du er investert og ikke vil se noen faresignaler, men selv du bør begynne å se at noe skurrer her.

Forsåvidt mistenker jeg at det er

Electronic assembly

Assembly line

We provides various services within the manufacturing, assembling and testing of electronic products for the professional market. Our services is provided either in our Norwegian facility or at our partners in Asia and Eastern-Europe.

De skal stå for.

Bjørn får gode skussmål av flere som jeg har diskutert Harmony ledelsen med. men at Bjørn skal stå i spissen for en stor scam er det svært få av de som betyr noe som tror.

Det er klart at det kan gå galt for dem likevel, som du er inne på, men jeg er ikke villig til avfeie dem av personlige årsaker. Jeg tenker en Harmonychain investor må klare å ha flere tanker og scenarioer i hodet samtidig og tildele disse sannsynlighet. Ja Harmony kan feile, men ja Harmony kan og lykkes. Der har verken du eller jeg fasit. Hadde vi hatt det så ville Harmony enten kostet nær 0 eller kostet mye mye mer enn 300 millioner (mcap på nær 30 milliarder?) .

Keytouch leverer til Siemens, Kongsberg våpenfabrikk og ABB… Er alt dette keyboards? Har du en kilde på dette?

Jeg finner denne: Manufacturing services - Keytouch Technology

Jeg tviler også på at selve ASIC chip kommer fra underleverandør.

Du kan gå inn på keytouch sine sider, der står det tydelig hva de lager.

Angående chips, så finnes det veldig få selskaper i verden som lager det. Og skal man tro ledelsen i harmonychain, så er deres chip superavansert ( men de har sluppet så lite data at man ikke kan ettergå noenting av påstandene).

Det eneste som er 100% sikkert er at keytouch ikke skal lage noen chip, det har de ikke fasiliteter til selv om det skulle vise seg å være noe som var simplere enn en bluetooth chip å lage.

Jeg er nok enig med deg der. lav sannsynlighet for det. men kretskortet kan sikkert Keytouch lage med all infrastruktur ? de skal neppe lage chassis til Bulldozer for 900 mill for å si det slik.

Utifra det vi leser på sidene dems virker det som de i stor grad skal levere monteringstjenester. Hvis de står for innkjøp av krettskort og annet som de viderefakturer vil det jo øke verdien av avtalen. Men du poengterte vel akkuratt det poenget jeg har hintet om. de 900mill henger ikke på greip.

Jeg tenker at du tillegger våre vurderinger for høy verdi. De vet åpenbart mer enn oss. Om vi ikke får 900 mill til å henge på greip så er det også høy sannsynlighet for at vi har feilbedømt hva de skal gjøre.

Ser de skriver i meldingen at de har mange underlevelandører og de må jo helt klart kunne printe kort for å være leverandør av elektronikk.

Du tenker at et selskap med totalomsetning på 16-20mill i året, skal klare 180mill i året ekstra fra en aktør uten at det skurrer?

Siterer en del av meldingen her. Det står en del. men virker som de tar et steg opp her, med solar power, robotization og alt det der.

"In addition to the solar-powered factory in Notodden, as well as a sales and engineering office in Horten, Keytouch has several production partners, mainly in Norway, but also internationally.

-We are very pleased to secure a framework agreement on production and logistics with Keytouch. Keytouch maintains a high level of service, has built up a strong competence through deliveries to other high tech customers and has a solid industry network. We are confident that they will deliver a first-class product. The fact that Keytouch also focuses on and produces with green energy from its own solar panel system fits well with our own focus on sustainable energy solutions within blockchain, says CEO of Harmonychain AS and chairman of Lokotech AS, Ola Stene-Johansen.
-The agreement has an estimated value of approximately NOK 900 million, and will create several new jobs, both for Keytouch and for several of our subcontractors. Production start is planned to start in H1 2022. Most of the production will be carried out in Notodden, but we also have a good network of subcontractors for this project, says Marketing Manager in Keytouch Arild Henriksen.

-The contract also triggers investments in “state of the art” production equipment with a high degree of robotisation and automation, as well as expansion of our plans to build a new solar-powered and energy-positive production facility in Høgås in Notodden. There will also be a need for many new hires next year, says CEO of Keytouch Technology AS, Hans Arne Flåto."

vi har variabler fra en kort børsmelding å vurdere. Svaret er ikke unikt og har stort utfallsrom som du påpeker, om vi skal gå så mistenksomt til verks og tolke bokstav. Men som sagt, jeg har sjekket Bjørn litt. han har gode skussmål. han er en nerd, men det er visst hans største last :slight_smile:

Igjen, jeg har aksjer og har jo mer troa på denne gjengen :slight_smile: Viktig disclaimer :slight_smile:

Vi har en børsmelding de ikke hadde trengt å melde med mindre de ønsker å bulle og hype luft…

Og de unnlater fakta, bare svada og tull + et fantasitall som ikke går opp. Med mindre keytouch skal 10x på 1-2år… :stuck_out_tongue:

1 Like

Du har ikke 2020 omsetningen til dem ennå :slight_smile:

A post was merged into an existing topic: Kryptovaluta 2 :moneybag:

Noen som kan si noe om dette? Ble overrasket når jeg fant denne avtalen. Ethereum?

https://www.bloomberg.com/press-releases/2018-04-05/dgap-news-secova-signs-terms-of-agreement-with-harmonychain-for-ecobalt-crypto-tokens-reserved-on-ethereum-blockchain

Samme scam som ble forsøkt med Element dette?