Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lumi Gruppen Småprat (LUMI)

Jeg følger med, men vil avvente hva sim kommer ut av den høringen i desember, der de vil kutte ut privatskoler. Tror dette er det eneste som holder igjen aksjen nå.

Er ikke det høring om at kommuner skal kunne si nei til NYE privatskoler? Som da vil være positivt for Lumi.

Har du evt link? :blush:

Blir vel også bekreftet at eksamen i vgs skal gjeninnføres og evt endringer/ikke endringer I forbindelse med samordna opptak. Så desember kan ha noen underliggende positive triggere.

De vil få fortsette, men under reguleringer som gjør det nesten umulig og vokse, men heller motsatt, de må skalere ned enda mer. Den nye regjeringen vil jo ha alt i den offentlige skole, så redd dem ligger mer til rette i offentlig skole for å unngå privateksamener, endrer på opptakskrav, poengsystem, etc. Regjeringen foreslår ny privatskolelov - regjeringen.no

Er bare en usikkerhet jeg vil han unna før jeg eventuelt handler, kanskje flere tenker det samme og holder kursen litt i igjen. Selv om jeg ser det handles mye, så fullt mulig den vil stikke før.

Takk, ja var den jeg tenkte på.

Gjelder å få akkreditering på NTech før noe slikt evt. skulle bli vedtatt :sweat_smile: Men fint innspill Opsann.

Har skjønt det slik At NHO, LO og div aktører i arbeidsliv/yrkesaktører støtter opp under mer yrkesfaglige utdanninger som f.eks NTech.

Tåler denne regjeringen mer privat næring mot seg nå? Er vel tidlig, men tenker flere vil posisjonere seg mot et skifte av dagens regjering etter hvert. Så vi får håpe på en mer vennlig regjering ved neste valg

1 Like

Har vært fin utvikling denne uken :slight_smile:

Med Q3 nå 2.nov og potensielt NTech avklaring fra NOKUT kan det fortsette fint oppover. Så er det vel div høringer om både eksamen og nye skoler i kommuner.

#holder liv i tråden

2 Likes

Artig å se det som virker å være året beste IT og telekom analytiker for 2022, Petter Kongslie på listen over kjøpere.

Antar han har regnet på caset!

Siste handler

TID PRIS VOLUM
14:41:51 8,55 266 000

Spennende!

Håper vi får se litt volum kjøpt i markedet også.

Flere som har posisjonert seg

2 Likes

Nydelig. Hva er den andre aksjen Hofstad eier?

@Jahmason

Hunter Group :+1:t3:

1 Like

God omsetning så langt i dag, opp tilogmed…
Blir nok noe motstand/volum på 9-tallet, men ser fint ut :slight_smile:

Takk

Q3 neste uke

Lumi Gruppen will publish its third quarter 2022 results on Wednesday 2 November 2022, at 07:30 CEST.

https://newsweb.oslobors.no/message/574010

Da var 8-tallet borte. Så får vi se hvor fort det går å blåse forbi 9-tallet.
Mangler fortsatt en dag med ordentlig stort volum oppover her.

Blir spennende å se neste uke hva slags utregninger og kommentarer som kommer. Kan jo slå begge veier

1 Like

Ser ut som det er kort vei til 10kr magneten her. Etter det er jo boka nærmest tom for ordre

Spent på hva slags reaksjoner man vil få på q3 neste uke.

Tok noen her. Kun fordi solgt gjengen.

Spennende å se om de får til noe.

Regner med at selskapet leverer på kostnadskutt denne uken.
Modellen deres er skalerbar både opp og ned.
Burde prises på høyere multipler enn dagens og trenden peker opp.

Mangler litt (overbevisende) volum opp, så er vi rett i CB og masse gap opp.

1 Like

Har de noen planer? Jeg så de klagde på utbytte når covenants ble brutt. Meget betimelig kritikk

1 Like

Det får vi jo se, første krav var vel styreplass. Så antar jeg det kommer litt mer etterpå.

1 Like