Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lumi Gruppen Småprat (LUMI)

Styreplass er bra, da vi som aksjonærer vil ha en slags «vakt hund» i styret som påser at det ikke brukes unødvendig cash.
Samtidig er dette grundere og vet hva som beveger seg av trender og vil nok ha et mer kreativt syn ifbm vekst videre og potensiell inntjening.

Disse guttene er angivelig long long og har nok et lengre perspektiv på investeringen enn mange. Inkl meg selv.

Når det er sagt har jeg tro på ledelsen og selskapet uavhengig av en ekstra styreplass da man fundamentalt kan se veksten i ONH, merkevaren Sonans og eksamen igjen på vgs.

I morgen blir det kostnadskutt i fokus og forhåpentligvis noe drypp av annen positiv informasjon.

Gutta har jo tjent pengerpå skoleopplegg før, er der hele formuen dems stammer fra. Så de har nok en god plan.

Lumi leverer vel ok Q3 resultater her i dag?

https://newsweb.oslobors.no/message/574495

Kursen likte rapporten, jeg syntes den reagerer for mye opp og tok gevinst.

Sikket dumt, men gevinst er gevinst.

Dette var jo en riktig så fin dag :partying_face::partying_face:

2 Likes

Det ble veldig god dag, jeg tok gevinst. Altfor tidlig.

Grattis til de som rir videre.

1 Like

Hva går kritikken til Lars Brandseggen ut på? Hva er blåst opp i regnskapet? 11 millioner kroner var litt lite for en overskrift i FA. Skjønn osv.

Aner ikke? hvor ser du det?

Kommer vel noe i sladder da?

Fant!

1 Like

Min mening: Brandeggen kritiserer at periodiseringen av kontrakter har blitt endret slik at man får høyere inntekter nærmere i tid, hvilket booster resultatet på kort sikt. Jeg skjønner kritikken fordi markedet har ikke blitt klart orientert.

Orienteringen har vært elendig, men er det veldig kritikkverdig? Overhodet ikke. Periodiseringen som nå har har kortere durasjon reflekterer realiteten i kontraktene som inngås (fra 12 til 6 måneder) Det er kreativ bokføring, men det bør vel ikke endre fundamentalt syn imo.

Disc: har ingen aksjer i Lumi, bare heier på selskapets aksjonærer som har tatt et spennende bet. Disc: Jeg kan myyyye mindre om aksjer enn Brandeggen :slightly_smiling_face:

Litt fra Finansavisen.no:

"Lumi leverte i går tall som var forbløffende gode, spesielt på inntektssiden i forhold til guiding fra september. Nesten ‘too good to be true’. Og etter redaktørens mening så var de heller ikke helt ‘true’ - i alle fall burde Lumi og meglerhuset gjort betydelige forklaringer

Det hele handler om periodisering av inntekter. Tidligere periodiserte Lumi innbetalte inntekter for online undervisning i Sonans over 12 måneder, mens nå er dette endret fra 6 til 12 måneder og i snitt 9 måneder.

Durasjonen er med andre ord kortere, slik at man får en litt annen profil på periodiseringen av inntektene.
Ifølge Brandeggen er den finansielle effekten av ny periodisering av inntekter på 11 millioner kroner for konsernet i tredje kvartal, tilsvarende over 30 prosent av inntektene til Sonans Online"

1 Like
2 Likes

Stakkars aksjonærer. Dette blir tøft.

Ingen omsetning i aksjen i dag??

1 Like

Hva skjer dersom bud økes i etterkant av at en har akseptert bud på nåværende 15.25/aksje? Får jeg pris lik det nye budet eller bare pris som per opprinnelig bud?

1 Like

Har du ikke solgt er du med på nytt bud (tror jeg)

Stille om LUMI en stund nå, “Vi ønsker styreplass” har solgt seg ut(?) og ca. 50% av aksjene er i nå i Hanover. Fortsatt mange som har tro på en god utvikling fremover?

1 Like