Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lytix Biopharma

Dette ble tatt opp på en podd sending(presentasjon eller møte)etter at avtalen ble undertegnet.
Gert Wilhelm Munthe var en av deltakerne og mener det var han som kom med opplysningene:

2,5 mill.dollar(19mill kr.) er utbetalt til Lytix. Litt usikker om det skulle være en delbetaling ved godkjennelse (IND) LTX-315 for behandling av basalcellekarsinom. I alle fall mener jeg Lytix få en delbetaling når første pasient starter behandling.
Husker ikke beløp men det er nok en del millioner.

1 Like

OK, ja vil tro det. Bare å spekulere, men kanskje noe i størrelsesorden 2.5-15mill $ ved første pasient første visit?

1 Like

Fant presentasjonen :grinning:
Litt mer om Lytix , Verrica og delbetalinger fra Verrica.

4 Likes

Royalty på 10-15% når det er i salg også, spennende !

Hatt denne litt på watchlist, men får se om jeg får satt en liten post før den dukker opp på radar

1 Like

Det er slike ting som de fleste andre Bioteks IR hadde meldt i forbindelse med egen poster.
Men dette selskapet har en egen strategi.
Ikke merkelig at det er under 300 eiere på nordnet.

Lytix Biopharma: Invitation to presentation of third quarter 2021 results, Thursday 25 November

Regner med at det blir litt mer informasjon på presentasjonen 25.11.21 om utviklingen av LTX-315, LTX-401, DTT-205 og DTT-304 samt LTX-DTT-122(skal testes på dyr av https://aureliusbio.com/).

2 Likes

Som kompensasjon for den eksklusive lisensen har Verrica betalt selskapet en forhåndsbetaling på USD 250 000 og en
engangsbetaling på USD 2 250 000, utløst av den nylige IND-godkjenningen fra FDA. I tillegg er det framtid
regulatoriske milepælsbetalinger avhengig av oppnåelse av visse utviklingsmilepælshendelser (totalt
USD 21 000 000 inkludert allerede betalte avgifter) og salgsmilepæler (totalt USD 90 000 000). Verrica er også forpliktet å betale trinnvise tosifrede royalties i tenårene på samlet årlig nettosalg av alle produkter i det lisensierte feltet under den gjeldende royaltyperioden som nærmere beskrevet i lisensavtalen.

Lytix kortfattet:
Med base i Oslo, Norge, er Lytix Biopharma et klinisk stadium bioteknologiselskap som utvikler nye kreftimmunoterapier, et område innen kreftbehandling som tar sikte på å aktivere pasientens immunsystem for å bekjempe kreft. Selskapets teknologi er basert på banebrytende forskning innen “vertsforsvarspeptider” - naturens første forsvarslinje mot utenlandske patogener. Lytix Biopharmas blyprodukt, LTX-315, er et førsteklasses onkolytisk molekyl som representerer et nytt og overlegent in situ terapeutisk vaksinasjonsprinsipp for å øke anti-kreftimmuniteten, med potensial til å være den ideelle kombinasjonspartneren med andre typer immunterapi. LTX-315 retter seg mot kreftceller og oppløses cellemembranene, forårsaker immunogen celledød og frigjøring av en pasients tumorspesifikke antigener. Denne virkningsmåten gjør det mulig for cytotoksiske T-celler å gjenkjenne, infiltrere og angripe kreftceller.

3 Likes

Den oversettelsen trenger litt finpuss. «Utenlandske patogener» og «blyprodukt».

Google

Nå er denne kontoen OMSIDER helt tom - null aksjer igjen!

5 Likes
2 Likes

Lytix Biopharma AS Announces that First Patient Started Treatment in the ATLAS-IT-05 clinical trial

4 Likes

'bout time!

https://newsweb.oslobors.no/message/548714

…men fin timing i forholdt til Radium i dag da.

I meldingen kalles studien til Verrica Pharmaceuticals en fase II - jeg trodde det var en fase I fordi den var i kombo med noe de ikke hadde safety på.

Ja, da har du oppfattet rett. Jeg trodde altså feilaktig at dette var noe Verrica skulle gjøre i kombinasjon med noe Verrica ikke hadde safety på.

Trodde kanskje jeg hadde ventet litt for lenge her, men fikk grabbet til meg litt på ~14,3… fornøyd med det :blush:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-205

2 Likes

Ja, det var overraskende. Og hjelper liksom ikke at han er ivrig som en fuglehund på podcasten når det de kommuniserer ellers er nada.

Spennende podkast med Lytix Biopharma for meg som ikke kjente til selskapet fra før.

Dette er et nok et litt langsiktig case. Så når kan man estimere at de oppnår markedstillatelse for sin vaksine; 2025/26?