Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lytix Biopharma

Er det ikke du som sier at man ikke skal dømme på utseende? :laughing:

Abstract er ute:

Background: Adoptive cell transfer (ACT) with tumor-infiltrating lymphocytes (TILs) is a potent treatment that can induce complete and durable tumor regression as documented in patients with metastatic melanoma. To our knowledge, ACT has not been utilized for patients with metastatic soft-tissue sarcoma (STS). LTX-315 is an oncolytic peptide that has been shown to increase TILs in malignant tumors after intratumoral injection. In this trial, patients with metastatic sarcoma were treated with the combination of LTX-315 and TIL - based ACT.

Methods: Patients with progressive metastatic STS after a minimum of one systemic treatment were eligible for inclusion. In step 1, patients received up to five treatments over 2-3 weeks with LTX-315 injections. Afterwards, the injected tumor was surgically removed, and TILs were expanded in vitro . In step 2, patients received preparative chemotherapy followed by infusion of the expanded TILs, and follow-up treatment with subcutaneous IL-2. The impact of LTX-315 on tumor microenvironment was assessed by immunohistochemistry (IHC) on biopsies collected before and after injections. Clinical effect of the treatment was assessed by follow-up CT-scans using RECIST 1.1. Exploratory analyses aimed at identifying tumor reactive T cells in the expanded TILs and in peripheral blood (PBMC) in the patients before and after treatment. Expanded TILs or PBMC were cocultured with autologous tumor or selected neo-peptides and reactivity was assessed by measurement by Elispot or flow cytometry.

Results: Six patients received intratumoral injections with LTX-315. In 3 out of 5 samples available for IHC, increased infiltration of CD4+ cells following LTX-315 injections was observed. Four patients received the full treatment with both LTX-315 injections and ACT. Total number of infused cells was 44-63x109, comprising 0,4-52% CD8+ T cells. Treatment was tolerated with manageable toxicity. After completed treatment, all four patients had stable disease as best overall response. Two patients with leiomyosarcoma and solitary fibrous tumor had stable disease for 25 and 20 weeks, respectively. In these two patients, and one additional patient, Elispot analyses showed presence of tumor-reactive cells in the PBMC following treatment.

Conclusions: This trial demonstrates that the combination of LTX-315 and ACT is feasible and tolerable with manageable toxicity. CD4+ and CD8+ TILs can be expanded in vitro from sarcomas that have been pretreated with the oncolytic peptide LTX-315. Furthermore, the data suggest that LTX-315 can modulate the tumor microenvironment in sarcomas, thus potentially affect the expanded TILs that can be used for ACT. Further optimization of the treatment schedule will position LTX-315 as technology to invoke tumor specific T cells that can be cultured and infused as part of an adoptive transfer regimen for several subtypes of soft tissue sarcoma. Clinical trial information: NCT03725605.

https://meetings.asco.org/abstracts-presentations/211276

Det relevante er at 3 av 4 som gjennomførte behandlingen og ga data fikk en økning i tumorspesifikke T-celler. Det relevante er at LTX-315 fungerer som man håpet sammen med ‘Adoptive T cell therapy’ og er trygg - ikke klinisk respons i disse ytterst få og veldig syke pasientene (for nok en gang henger folk seg opp i “at det er ingen CR :weary:”)

2 Likes

Lytix Biopharma AS announces that an abstract on LTX-315 in combination with Adoptive Cell Therapy is selected for a poster presentation at ASCO 2022

Har det noen sammenheng mellom iovance dårlige resultat for behandling av melonoma og Lytixs plutselige satsing på melonoma?

Der føler jeg meg ganske trygg på å svare et klart “nei”.

1 Like

Skribenten som varslet CRL er helt på linje og fillerister CEO:

3 Likes

Når er posteren tilgjengelig? Spent på flere data fra studien.

Og hvordan er det egentlig med dosering her egentlig?
I den danske studien står det: “In step 1, patients received up to five treatments over 2-3 weeks with LTX-315 injections” Okei??? Bare 5 injeksjoner? Hvor mange mg snakker vi her? Er dette litt lite, og derfor man ikke ser bedre resultater enn stable disease?

Hvordan er doseringen i de to andre fase II studiene som pågår nå? Vanskelig å finne info om dette noe sted. Gunner de på med mer injeksjoner eller er det barnedoseringsdoser de opererer med? Jeg ønsker mer fakta angående dette!! Og så er jeg spent på kommentarer fra deg @wellsembargo :pray:

1 Like

Det de viste i ATLAS-IT-04 er noe helt annet enn de forsøker i ATLAS-IT-05. Klinisk respons ble rapportert i abstract til poster fordi det er kutyme å ha med, men det er veldig lite relevant, og var virkelig ikke det de så etter i studien. Og er i hvert fall ikke derfor denne posteren kommer på ASCO!

Hva gjelder dosering, så tror jeg hverken du, jeg eller @wellsembargo kan mene noen ting som helst om hva som er “best” og hva de burde forsøke senere. Poenget er at forskerne i Lytix basert på prekliniske forsøk valgte det doseringsregimet de mente var best for å vise at LTX-315 fungerer også i denne sammenhengen, altså sammen med ACT. Og det har de klart.

At @wellsembargo har laget en greie ut av det vises litt mindre detaljer om doseringsregimet i ATLAS-IT-05 etter siste endring blir bare teit. Med mindre man er 100% inne i forskningen, så forteller det ingen ting om dosen er 5μg eller 10 μg eller 25μg. Hadde man kunnet mistenke at man hadde gjort endringer som en følge av safety-issues i denne studien, så hadde selskapet meldt det.

Hvis du på død og liv vil vite det, så var dosen i ATLAS-IT-04 25μg: https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2017-002877-20/DK Men her ble altså tumorene operert ut etter endt behandling med LTX-315, som er en helt annen behandling enn i ATLAS-IT-05. Så å sammenligne doseringsregime direkte med denne er med stor sannsynlighet lite relevant. Og i sterk motsetning til ATLAS-IT-04, så vil kliniske responsdata i ATLAS-IT-05 bli veldig interessant - særlig når de nå har valgt å gå for en helt homogen pasientgruppe.

Posteren blir tilgjengelige på ASCO sine sider for innloggede samtidig som de blir presentert, altså 5. juni. Vi får håpe at IR legger den ut på Lytix sine sider samtidig.

6 Likes

For dei som vil sjå dagens Capital Markets day:

Lytix Biopharma Capital Markets Day (royalcast.com)

Eg fekk berre med meg siste timen men skal sjå resten i ro og mak. Var bra den biten eg fekk sett.

4 Likes

Enig. I dag leverte team Lytix!

ØR er en fin foredragsholder når han får snakke om og opp teknologien. Han har ståltro. Ytterst pedagogisk presentasjon som dere vil ha glede av å se.

IR hadde sharpet opp engelsken og leverte også fin møteledelse.

Hyggelige forbedringer over hele linjen rett og slett. (Litt mye tekniske problemer særlig i starten der det nesten ikke var lyd på webcast. De bør finne en annen samarbeidspartner der).

Ja, de har fått rettmessig kritikk her inne tidligere. Men: vi på TI gir da også velfortjent ros når vi ser forbedringer og resultater. Keep up the good work!

Verrica gjorde en grei figur tross utfordringene den siste uken, som vel og merke ikke berører LTX.

Merk: Verrica bekreftet at de er på track med rekruttering og at bråket rundt YCanth/CMO ikke påvirker LTX-studien. I tillegg skisserte de en veldig rask oppstart av fase 3 hvis fase 2 leverer om bare ett år (de kan kjøre studien raskere fordi behandlingssyklusen for BCC er mye kortere enn andre og tyngre kreftformer).

Verrica har åpenbart stor tro på studien og var veldig opptatt av å forklare hvordan samarbeidet passet rett inn i deres strategi.

La dere merke til det siste innlegget fra styreleder Gert Munthe? Han har roen og troen, for å si det forsiktig. Og han er jo også tungt investert i selskapet, i motsetning til mange andre styreledere i bransjen.

La dere også merke til hvordan ØR poengterte hvordan Lytix lå i forkant av markedet med å kommunisere heterogenitet som den store utfordringen og at dette nå har begynt å løsne i det internasjonale fagmiljøet: mer fokus på heterogenitet = mer oppmerksomhet til de ganske få som posisjonerer seg her, som Lytix.

Det tror jeg er en riktig analyse som kan gi mye mer oppmerksomhet rundt LTX fremover. Og når BP først tenner på ny og bred teknologi da står det ikke på cash.

Men det virkelig spennende for min del var foredraget til Aurelien. Det fortalte meg masse, mellom linjene, om hvordan de har satt opp 05-studien. Han er åpenbart litt av en ressurs som Lytix har hatt på teamet i mange år allerede.

Få med dere hvordan han diskuterer doseringsregimet som særdeles viktig for å forbedre effekten av in situ behandling som LTX. Tweeking her kan gi eksplosivt bedre resultater.

Det er derfor jeg vil ha det nye 05-regimet publisert! Jeg har som kjent den samme besettelsen: har lest alle LTX artiklene og posterne som er publisert for å dekode endringene de nå har gjort i 05 og hvordan Verricas studie er satt opp.

Legger ut analysen min her når den er klar, så kan dere se selv.

Lytix er for meg en dark horse som kan komme til å ta markedet med storm neste år.

Ikke gidd og spør om jeg har sett på kursen i det siste. Da spør jeg bare tilbake hva du gjorde da Algeta sto i 7 kroner under finanskrisen i 2008 og ingen hadde tro på at Alpharadin var noe tess og om du var fornøyd da kursen gjorde 50x og krysset 350 kroner fem år senere :wink:

7 Likes

Er det Verrica eller Lytix som er det beste kjøpet da?

L uten tvil.

Det er potensialet til å bre ut teknologien som kan gi 50x - det er dette som kan trigge BP - en ny teknologiplattform for å angripe tumor heterogenitet før konkurrentene.

Dette er kjernen i LTX: den går på alle typer muterte kreftceller i motsetning til nesten alle andre konkurrerende studier (se lengre innlegg med forklaring av teknologien som jeg har laget lengre opp i tråden).

Og hvis kombo-studien med Keytruda slår til, da er vi der! Det er bare 1 år til resultatene på 05-studien og ØR bekreftet idag at de også er på track for ferdig rekruttert før utløpet av året.

V er imidlertid viktig som spydspiss inn i markedet. Men deres avtale er jo begrenset til BCC og SCC, som er store og viktige, men ikke de tyngste delene av det totale markedet.

Merk også at under avtalen med V (en ikke-konfidensiell versjon ligger på SEC) så er det uansett L som skal stå for produksjonen og i stor grad kan styre pris ut fra fabrikk.

Men: det kan jo gå mot en L/V fusjon også - for å gi Lytix Nasdaq notering over natten og cash flow som kan finansiere studien (merk: felles eier sitter rett under 10% allerede i L som er en strategisk posisjon) - og da sitter vi plutselig alle i samme båt igjen!

3 Likes

Helt enig i at dette var en en godt gjennomført og interessant seanse. Men lyden er veldig slitsom i dette opptaket ja.

Noen ting jeg bet meg merke i som ikke du har har med i din oppsummering er:

Det var tydeligvis noen litt slitne aksjonærer der: “if 315 is so promising, how come it gets so little publicity” Men som CEO svarer, så stemmer faktisk ikke det. LTX-315 får veldig mye oppmerksomhet blant forskere og klinikere. Problemet er at de ennå ikke har de dataene som er de eneste som investorer forstår, og som også er nødvendige for at Dagbladet eller Dagens Næringsliv kan skrive “Norsk selskap kurerer kreft”. Data som sier at dette er tilfellet med stor (men ikke signifikant) sannsynlighet får vi om bare ett og et halvt år fra både ATLAS-IT-05 og Verrica sin studie. De neste 18 månedene vil altså muligens være transformerende for selskapet, og i dagens klima veldig viktig: Selskapet er finansiert for de neste 18 månedene.

Administrasjon av LTX-315 innebærer en “medical prcedure” som Verrica ser en stor verdi i - for det er det legene tjener penger på, og som de dermed etterspør. Hadde LTX-315 vært en pille, så hadde det ikke vært interessant for dem, for de tjener minimalt på å skrive ut resepter. Det de tjener penger på i dag, og som er er det man ønsker å erstatte, er operasjoner på disse pasientene. Samtidig er ikke injeksjonene mer kompliserte eller tidkrevende enn at det heller ikke er et problem i de mer alvorlige indikasjonene der legenes fakturering ikke er et viktig tema.

Det er helt tydelig at begge selskaper er veldig entusiastiske og optimistiske til denne studien. Og at de samarbeider godt. Ted White er veldig klar på direkte spørsmål med at deres trøbbel med VP-102 har "zero impact” på studien og samarbeidet. Dette ville han selvfølgelig sagt selv om det ikke var tilfellet, men det er likevel noe med det totale fraværet av nøling der. Jeg tenker også at det at PBM Capital er stor aksjonær og sitter i styrene i begge selskaper er en ytterligere garanti for dette.

Og så en liten detalj som jeg ikke hadde skjønt: “LTX-315 is a peptide, LTX-401 is a small molecule”. Jeg mistenker at dette er fordi et syntetisk legemiddel er billigere og mer robust enn et peptide-basert. Så om man får samme mekanisme til å fungere med med LTX-401 som LTX-315, så er det bedre.

Rekdal avsluttet sin presentasjon med: “I look forward to coming back to you with promising news later on”

Vi som er aksjonærer venter spent!

7 Likes

Mr. Privee som har flashet hele sin beholdning på nå 398k til salgs i åpningsauksjonen i et par uker, har sluttet med det. Kanskje han hørte på sin landsmann Aurelien Marabelle på kapitalmarkedsdagen i forgårs og ble imponert?

Lytix Biopharma AS announces that LTX-315 in combination with Adoptive Cell Therapy has been shown to generate tumor-specific T cells and stabilize the disease in patients with progressive metastatic soft tissue sarcoma (STS)

13 Likes
5 Likes

Team Lytix er mer fremoverlente og har mer selvtillit enn på lenge! Virkelig positive nye takter vi ser.

Foreløpig går nok dette over hodet på mange som ikke helt forstår teknologien og det fulle markedspotensialet ennå.

Men det kommer til å endre seg etterhvert som de tweeker på behandlingsregimene og produserer enda mer håndfaste resultater.

De arbeider sakte, men sikkert, frem en solid og bred teknologiplattform sammen med noen av de ledende forskerne og institusjonene i verden. Og de sikrer patenter rund baut så de har fortsatt tiden på sin side. Det var praktisk talt ingen som heller forstod CPI teknologien før den plutselig slo igjennom.

L er en dark horse som kommer til å få mye oppmerksomhet neste år. Det føler jeg meg overbevist om.

Bare la de «blinde og døve» hakke løs med de vanlige one-liner innleggene sine - denne meldingen går ut til dere som er inne og ser potensialet. Vi skal få det gøy det neste året😉

3 Likes

Flott at Lytix virkelig har uppet IR-arbeidet sitt, og kommer med denne meldingen i dag. Og at de legger ut posteren på sine egne sider helt samtidig.

En lengre, mer informativ og lettere å forstå tekst på denne, enn tilsvarende 27 mai. Liker godt sitatene fra Inge Marie Svane. Hun er virkelig en av de aller største kreftforskerne i Skandinavia, og en andre fagpersoner lytter til.

Og det vi håper på er nå, er at Iovance faktisk ønsker å gå videre med dette. CEO sa på Q at det skulle de finne ut av nå i løpet av, eller etter sommeren.

4 Likes

Får litt oppmerksomhet :slight_smile:

6 Likes

All effekt i sarkom er jo helt fantastisk. Er jo ingenting som biter på (foreløpig).

2 Likes