Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lytix Biopharma

Er det Verrica eller Lytix som er det beste kjøpet da?

L uten tvil.

Det er potensialet til å bre ut teknologien som kan gi 50x - det er dette som kan trigge BP - en ny teknologiplattform for å angripe tumor heterogenitet før konkurrentene.

Dette er kjernen i LTX: den går på alle typer muterte kreftceller i motsetning til nesten alle andre konkurrerende studier (se lengre innlegg med forklaring av teknologien som jeg har laget lengre opp i tråden).

Og hvis kombo-studien med Keytruda slår til, da er vi der! Det er bare 1 år til resultatene på 05-studien og ØR bekreftet idag at de også er på track for ferdig rekruttert før utløpet av året.

V er imidlertid viktig som spydspiss inn i markedet. Men deres avtale er jo begrenset til BCC og SCC, som er store og viktige, men ikke de tyngste delene av det totale markedet.

Merk også at under avtalen med V (en ikke-konfidensiell versjon ligger på SEC) så er det uansett L som skal stå for produksjonen og i stor grad kan styre pris ut fra fabrikk.

Men: det kan jo gå mot en L/V fusjon også - for å gi Lytix Nasdaq notering over natten og cash flow som kan finansiere studien (merk: felles eier sitter rett under 10% allerede i L som er en strategisk posisjon) - og da sitter vi plutselig alle i samme båt igjen!

3 Likes

Et biotek med unik tech/pipe, med cash flow fra godkjente legemidler, notert på Nasdaq.

Tja… hvorfor ikke? Innen 12 mnd?

1 Like

Helt enig i at dette var en en godt gjennomført og interessant seanse. Men lyden er veldig slitsom i dette opptaket ja.

Noen ting jeg bet meg merke i som ikke du har har med i din oppsummering er:

Det var tydeligvis noen litt slitne aksjonærer der: “if 315 is so promising, how come it gets so little publicity” Men som CEO svarer, så stemmer faktisk ikke det. LTX-315 får veldig mye oppmerksomhet blant forskere og klinikere. Problemet er at de ennå ikke har de dataene som er de eneste som investorer forstår, og som også er nødvendige for at Dagbladet eller Dagens Næringsliv kan skrive “Norsk selskap kurerer kreft”. Data som sier at dette er tilfellet med stor (men ikke signifikant) sannsynlighet får vi om bare ett og et halvt år fra både ATLAS-IT-05 og Verrica sin studie. De neste 18 månedene vil altså muligens være transformerende for selskapet, og i dagens klima veldig viktig: Selskapet er finansiert for de neste 18 månedene.

Administrasjon av LTX-315 innebærer en “medical prcedure” som Verrica ser en stor verdi i - for det er det legene tjener penger på, og som de dermed etterspør. Hadde LTX-315 vært en pille, så hadde det ikke vært interessant for dem, for de tjener minimalt på å skrive ut resepter. Det de tjener penger på i dag, og som er er det man ønsker å erstatte, er operasjoner på disse pasientene. Samtidig er ikke injeksjonene mer kompliserte eller tidkrevende enn at det heller ikke er et problem i de mer alvorlige indikasjonene der legenes fakturering ikke er et viktig tema.

Det er helt tydelig at begge selskaper er veldig entusiastiske og optimistiske til denne studien. Og at de samarbeider godt. Ted White er veldig klar på direkte spørsmål med at deres trøbbel med VP-102 har "zero impact” på studien og samarbeidet. Dette ville han selvfølgelig sagt selv om det ikke var tilfellet, men det er likevel noe med det totale fraværet av nøling der. Jeg tenker også at det at PBM Capital er stor aksjonær og sitter i styrene i begge selskaper er en ytterligere garanti for dette.

Og så en liten detalj som jeg ikke hadde skjønt: “LTX-315 is a peptide, LTX-401 is a small molecule”. Jeg mistenker at dette er fordi et syntetisk legemiddel er billigere og mer robust enn et peptide-basert. Så om man får samme mekanisme til å fungere med med LTX-401 som LTX-315, så er det bedre.

Rekdal avsluttet sin presentasjon med: “I look forward to coming back to you with promising news later on”

Vi som er aksjonærer venter spent!

7 Likes

Mr. Privee som har flashet hele sin beholdning på nå 398k til salgs i åpningsauksjonen i et par uker, har sluttet med det. Kanskje han hørte på sin landsmann Aurelien Marabelle på kapitalmarkedsdagen i forgårs og ble imponert?

Lytix Biopharma AS announces that LTX-315 in combination with Adoptive Cell Therapy has been shown to generate tumor-specific T cells and stabilize the disease in patients with progressive metastatic soft tissue sarcoma (STS)

13 Likes
5 Likes

Team Lytix er mer fremoverlente og har mer selvtillit enn på lenge! Virkelig positive nye takter vi ser.

Foreløpig går nok dette over hodet på mange som ikke helt forstår teknologien og det fulle markedspotensialet ennå.

Men det kommer til å endre seg etterhvert som de tweeker på behandlingsregimene og produserer enda mer håndfaste resultater.

De arbeider sakte, men sikkert, frem en solid og bred teknologiplattform sammen med noen av de ledende forskerne og institusjonene i verden. Og de sikrer patenter rund baut så de har fortsatt tiden på sin side. Det var praktisk talt ingen som heller forstod CPI teknologien før den plutselig slo igjennom.

L er en dark horse som kommer til å få mye oppmerksomhet neste år. Det føler jeg meg overbevist om.

Bare la de «blinde og døve» hakke løs med de vanlige one-liner innleggene sine - denne meldingen går ut til dere som er inne og ser potensialet. Vi skal få det gøy det neste året😉

3 Likes

Flott at Lytix virkelig har uppet IR-arbeidet sitt, og kommer med denne meldingen i dag. Og at de legger ut posteren på sine egne sider helt samtidig.

En lengre, mer informativ og lettere å forstå tekst på denne, enn tilsvarende 27 mai. Liker godt sitatene fra Inge Marie Svane. Hun er virkelig en av de aller største kreftforskerne i Skandinavia, og en andre fagpersoner lytter til.

Og det vi håper på er nå, er at Iovance faktisk ønsker å gå videre med dette. CEO sa på Q at det skulle de finne ut av nå i løpet av, eller etter sommeren.

4 Likes

Får litt oppmerksomhet :slight_smile:

6 Likes

All effekt i sarkom er jo helt fantastisk. Er jo ingenting som biter på (foreløpig).

2 Likes

Nei det er vel lite action her før til neste år. :slight_smile: Noen som har triggerliste fremover?

https://www.nature.com/articles/s41401-022-00939-x

3 Likes

For alle som ikke har rukket å oppdatere seg på Verrica:

  • Emi er gjennomført og selskapet er igjen oppkapitalisert med +250 mill.
  • Prospektet inkluderte naturligvis omtale av LTX-315 - det er altså ikke slik at de har kuttet ned på planene her pga setback med å komme på markedet med hovedproduktet.
  • Kursen er opp ca 40 prosent etter emi - interessen for selskapet er igjen stigende
  • De har hatt møte med FDA og indikerer at veien videre vil bli med ny CMO på hovedproduktet - både dette budskapet og oppkapitaliseringen er naturligvis nyheter markedet setter pris på.
  • Det er fortsatt ikke avklart når de refiler og antar godkjennelse tidligst kan komme (viktig for dem fordi cashflow da er ventet å finansiere selskapet going forward)

Vi får se hvordan det slår inn på kursen her hjemme. Vi nærmer oss også Q2 - og der vil vi naturligvis helst høre at alt går på skinner og at det ikke er ventet forsinkelser med rekruttering på noen av fase 2 studiene.

Gjentar gjerne min primære antakelse: hvis fase 2 studien som Verrica driver slår inn med sterke resultater og de går videre med fase 3, så tror jeg vi ender opp som Verrica aksjonærer (oppkjøp med oppgjør i aksjer) og NASDAQ notert likviditet.

Det er trykket såpass få aksjer i begge selskapene at det kan gi et skikkelig puff opp for vår del.

Sekundært: hvis vår egen fase 2 kommer inn med skikkelig harde data, så kan det jo åpne feltet for andre og større aktører som ser langt bredere på potensialet. Det er likevel en såpass liten studie at jeg setter denne muligheten som nr 2 bak Verrica.

Den tredje muligheten er jo den vanlige som alltid er der - emi her hjemme som finansierer videre studier (i praksis trolig en ny og større fase 2 hvis dataene er lovende). Men: det ligger heldigvis et stykke frem i tid - selskapet er vel nå kapitalisert godt ut i Q3/23 etter den siste milestone utbetalingen fra Verrica og resultatene fra begge studiene er guidet tidlig neste år (major value inflection point).

Men personlig håper jeg ikke på en alenegang - organisasjonen vår har ikke kompetanse på å drive frem et løp helt til godkjenning og jeg er ikke særlig interessert i å finansiere “learning by doing” heller. Jeg vil helst ha en deal ganske tidlig! :sunglasses:

Vi får vel se. God ferie! :beach_umbrella:

6 Likes

Takk for bra oppdatering om hva som har skjedd i Verrica! Og så håper jeg du da lar innlegget ditt bli stående :wink:

De uttalte ambisjonene fra Lytix med ATALS-IT-05 er at data fra denne er det som trengs for å tiltrekke seg en større partner for å ta LTX-315 videre i det som nå neppe kan bli noe annet enn en fase 3 i MM. For nettopp det grepet som ble gjort med å snevre inn kriteriene i ATLAS-IT-05 tror jeg økte sjansene betraktelig for at dette skjer. Hvis man skal tro selskapet, så er det altså ditt alternativ 2 som er det mest sannsynlige.

Men før man har data fra ATALS-IT-05, så må selskapet gjøre et valg med den neste kandidaten i pipen: LTX-401. Foreløpig er planen å starte en fase I i 2023 som man ikke har finansiering til. Det er nok ikke så mye mer enn NOK 50 mill. som trengs, men selskapet vil for alle del ikke risikere å havne i den fellen som flere andre har havnet i, nemlig at de ikke finansiert forbi en VIP. Jeg er temmelig sikker på at dagens aksjonærer stiller seg særdeles negative til å bli vannet ut til en lavere kurs enn IPO-kursen på kr. 18,-, så med mindre klimaet for biotek bedrer seg, eller en annen nyhet får verdsettingen opp på dette nivået, tror jeg neppe en emisjon på nyåret er aktuelt. Da må evt. disse planene legges på is til man har readout fra ATALS-IT-05 i andre halvdel av 2023.

ELLER man får en avtale med Iovance om å forsøke LTX-315 sammen med deres ACT som gir nettopp den lille summen i kassen som trengs. …det er hva jeg håper skjer nå etter sommeren.

5 Likes

Har ikke lest mer enn tweeten, men dette er vel hyggelig oppmerksomhet?

5 Likes

SPENNENDE:

  1. Korrespondanse til Dr Xing Huang; huangxing66@zju.edu.cn ; Dr Tingbo Liang; liangtingbo@zju.edu.cn

Abstrakt

Onkolytiske peptider er svært effektive til å remodellere tumormikromiljøet og potensere antikreftimmuniteten gjennom flere mekanismer, spesielt ved å indusere immunogen celledød. Interessant nok viser en fersk studie at LTX-315, et av de mest lovende og omfattende studerte onkolytiske peptidene, hemmer PD-L1-ekspresjon via ATP11B, og forbedrer dermed effektiviteten av kreftimmunterapi ved å målrette PD-1/PD-L1-aksen. Derfor diskuterer denne kommentaren de brede effektene og perspektivene til onkolytiske peptider på antikreftimmunitet, og fremhever ytterligere de potensielle problemene og retningene til onkolytiske peptider i kreftimmunterapi.

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Dette er en artikkel med åpen tilgang distribuert i samsvar med Creative Commons Attribution 4.0 Unported (CC BY 4.0)-lisensen, som tillater andre å kopiere, redistribuere, remikse, transformere og bygge videre på dette verket for ethvert formål, forutsatt at originalverket er riktig sitert , er det gitt en lenke til lisensen, og indikasjon på om det er gjort endringer. Se Creative Commons — Attribution 4.0 International — CC BY 4.0 .

Lytix Biopharma: Invitation to presentation of first half and second quarter 2022 results, Thursday August 25th, 2022

Lytix Biopharma: Second quarter and first half of 2022 results

2 Likes