Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lytix Biopharma

Det som gleder meg aller mest med innlegget ditt er at det bekrefter at du nå har kjøpt deg kraftig opp i selskapet og har sterk tro på fremtiden. Ser frem til en strøm av positive innlegg fremover :slight_smile:

Men du må lese deg litt mer opp på Gert. For å sette det i perspektiv. Hva ville du tenkt om meg hvis jeg skrev: Herregud, hvorfor skriver alle avisene om han derre Kjell Inge som har flyttet til Sveits. Så vidt jeg vet er vel han bare en med bakgrunn som fisker…

1 Like

Gert innehar vel rundt 25 styreverv og har sikkert mange flere jern i ilden, så det er sikkert begrenset med tid å avse til å lede styret i lytix. Med så mange styreverv - tyder mye på at han er dyktig. Min vurdering er at det er en tid for alt og at endring kanskje indikerer at det vil kreves mere av styrelederen i fremtiden enn det Gert har tid (og lyst) til å avse. At rekdal og gert ikke er enig i alt kan godt hende, uten at jeg konkluderer så «dramatisk».

Fekk denne opp i feeden min i LinkedIn (via Verrica). Burde ikkje denne ha vore meldt også via Newsweb?

Verrica Pharmaceuticals Announces Dosing of the First (globenewswire.com)

Er det nokon som veit om dette utløyser ny milepælsutbetaling til Lytix?

3 Likes

Uvisst

https://www.lytixbiopharma.com/news/477/130/First-patient-dosed-in-Part-2-of-Verrica-Pharmaceuticals-Phase-II-study-evaluating-LTX-315.html

Er på nettsiden.
Noen som ikke har vekket IR…

1 Like

Gert fortalte litt mer detaljert enn den sladdede avtaleteksten hva de konkrete milestonene var på et Arctic seminar, da avtalen ble offentliggjort - det skal ligge en youtube-link langt oppe i tråden fortsatt.

Så vidt jeg husker er neste milestone dosering av første pasient i fase 3 og da er det vel USD 3-5 mill eller noe sånt. Vi hadde vel en diskusjon og nedbryting av tallene hvis du ser oppover i tråden.

Når det gjelder del 2 i fase 2 studien som nå er i gang, ser jeg at Verrica enda ikke har publisert det nye doseringsregimet, men det kommer nok snart her:

Det blir spennende å se hvor sterke doser de konsentrerer seg om og hvor mange dager de skyter.

Som mange kanskje allerede har fått med seg er det snakk om 7-8 mg (som utgangspunkt) som ga konsistent effekt i del 1 av studien, og så har Verrica vært åpne om at de vurderte om del 2 skulle gå enda høyere opp (8 mg var maks dose i del 1, men det virker ikke som de ble begrenset av DLT mot å gå enda høyere), og da eventuelt i kombinasjon med å redusere antall dager (det var maksimalt 6 i del 1).

Alt dette koker jo ned til hva er det som gir raskest og best effekt, uten at bivirkningene overskygger denne gevinsten for pasienten, som er det del 2 skal finne ut.

Del 3 vil ikke kjøre videre eskalering av dosen, men bare teste høyeste og nest høyeste dose uten DLT fra del 2 - som da blir grunnlaget for Verrica til å vurdere om dette bør kjøres fase 3 studie (dvs med langt større pasientpopulasjon (300-500 pax) enn i fase 2 (ca 66 pax). Det er resultatene fra fase 3 som vil danne grunnlaget for godkjennelse til faktisk å tilby produktet på markedet. I BCC er det ikke åpnet for pivotal fase 2 studie med betinget godkjenning ved sterke data (les: pasientene dør uansett ikke så FDA tar seg tid til å hente inn mer sikkerhet for effekt og bivirkninger før produktet slippes på markedet).

Altså: Verrica skyter maksimalt 48 mg pr pax . Men: i Atlas-05 (kombo med Pembro) skyter Lytix med maksimalt 280 mg pr pax til sammenligning. Begge studier retter seg mot hudkreft, men BCC som Verrica går etter er ganske ufarlig mens Atlas-05 går etter den farlige/dødelige melanom med spredning som er langt mer komplisert å behandle.

Enkeltinjeksjonene i Atlas-05 på “bare” 5 mg, men de kan skyte inntil 8 ganger pr dag = 40 mg pr dag over 7 dager mot 8 mg pr dag over 6 dager for Verrica.

For å gjøre en langt resonnement kort i avslutningen: derfor er det interessant å se hvordan Verrica legger opp det nye doseringsregimet i del 2 fordi dette indirekte kan fortelle oss mer om hva som funker, om enn i en annen indikasjon enn 05, og da tenker jeg spesielt på at vi ikke senere vil høre om begrensninger pga bivirkninger siden Verrica går mildere til verks enn Lytix.

Forklaring til illustrasjonen:

Verrica har lisens på å kjøre LTX-315 mot alle de tre formene for hudkreft (SCC, BCC og også melanom) mens Lytix har beholdt retten til å gå etter melanom med spredning.

Verrica vurderer å åpne fase 2 mot SCC dersom BCC lander (forventning om at det blir langt enklere å sette opp studie hvis den mer kompliserte BCC først får gode resultater av behandlingen) - men merk: markedsmessig er det snakk om flere millioner nye tilfeller pr år bare i USA (fordeling 1/4 og 3/4 så vidt jeg husker).

Melanom med spredning er et helt annet marked - dødsrisikoen gjør at helsebudsjettene “åpnes” - så der kan man tjene eksponensielt mer pr pax mens SCC/BCC går på å tjene på høyt volum. Og så er det enda ikke forklart hvordan de vil hindre off-label-use mellom disse markedene for å sikre marginene til Lytix i det siste markedet - men det mener de det finnes praktiske måter å hindre (mener det ble diskutert på CMD i mai/juni 2022).

4 Likes

Det er jo høyst uvanlig at et børsnotert selskap kommer med en pressemelding uten også å legge den ut på Newsweb ja.

Verrica har en IR som lever og leverer:

4 Likes

Sendte spørsmål til IR i Lytix om dette ikkje burde meldes og her er svaret:

Hei, og takk for interessen for utviklingen i vårt samarbeid med Verrica og deres kliniske studie med LTX-315, eller VP-315, som de har valgt som sin produktbetegnelse.

Vi har i forkant av meldingen som kom fra Verrica vurdert spørsmålet du stiller nøye, og har kommet til at vi ikke ser denne nyheten som meldingspliktig, kursdrivende eller egnet til å påvirke forventingene hverken til Verricas eller vår fremdrift i det videre kliniske utviklingsarbeidet. Meldingen fra Verrica er helt i tråd med den tidsplan de og vi meldte tidlig i mars, og den har ingen umiddelbar finansiell eller praktisk konsekvens for oss.

Vi har derfor nøyd oss med å legge meldingen ut på vår nettside og på LinkedIn.

Dersom det hadde vært knyttet noen milepælsutbetaling til denne hendelsen, ville vi ha meldt det umiddelbart.

7 Likes

Etter nøye vurdering…

Hans forståelse av bruk av meldinger er at de baaare skal brukes når man mååå det. Fortell det til bioteks som børsmelder deltakelse på konferanser and what not.

Det er kanskje like greit du ikke fulgte opp med å spørre hvorfor han mener Linkedin er eneste SoMe kanal de bør være på.

Nok om det - mer kritikk av IR nå så får jeg Paleontologisk Institutt etter meg.

2 Likes

Lever de i en verden der informasjon/nyheter ikke har en markedspyskologisk påvirkning i det hele tatt? De må isåfall ha null erfaring med børs?

Kjenner veldig lite til det fundamentale i selskapet, men alle prosenter opp i kurs er jo en gave i dagens emisjonsmiljø

1 Like

Nyheten de selv ikke finner interessant nok til å lage en børsmelding av, er interessant nok for andre da:

4 Likes

Heller ikkje denne presentasjonen velger selskapet å profilere. Her skiller Lytix seg fra mange andre selskaper innen biotek som melder kvar minste aktivitet via Newsweb. Personleg ville eg heller at selskapet meldte alt av aktivitet, så kunne dei heller merke nyhetene som “Ikke-informasjonspliktige pressemeldinger”. Det er jo begrenset med ting som skjer med selskaper som er under kliniske utprøvinger, så IR bør bruke alle mulige sjanser til å profilere selskapet.

2 Likes

Og ikke bare det - sammenligne bare med Verrica - som legger ut videolink/opptak fra CEO-presentasjoner og eventuelle slides. Når gjorde IR det sist i Lytix? De holder jo jevnlige presentasjoner, men du og jeg er jo bare eiere, så vi kan jo ikke få se det. Dumme eiere. Det får holde med Qs og kanskje en CMD nå og da.

Det er som å være på et gamlehjem for forskere og bankfunksjonærer som fortsatt strever med: “HIT ENTER - jeg finner jo f…n ingen tast som heter HIT ENTER!?!”.

1 Like

For eventuelt interesserte:

1 Like

VP-315 fikk 3 minutter på slutten med ingenting interessant - waste of time.

https://wsw.com/webcast/needham129/vrca/2250664

Vel - kanskje ikke så spennende for oss som er inne i detaljene, men på ingen måte en kjedelig eller defensiv presentasjon:

CEO flagger LTX-315 som ett av de to produktene de satser på allerede i åpningsminuttet.

Og på slutten sier han de har stor tro på teknologien og svarer på spørsmålene han får som gir en lettfattelig oversikt over fase 2 fremover:

  • Del 1 utforsket dosene fra 2mg og opp til 8mg. Idag sa han faktisk at de fikk konsistent respons på 6-8mg mens han tidligere har nevnt 7-8mg.

  • Del 2 vil være en foreløpig bekreftelse av riktig dose for del 3. Det var interessant at han idag nevnte regime på 1 til 2 dager behandling per uke i 2 uker, og signaliserte at de dermed kunne gå ned fra 2 dager fra del 1 samtidig som han trakk intervallet for styrke ned til 6mg. Hvis de hadde problemer med effekt ville man vel intuitivt forvente at de ville teste høyere og flere dager? Og de har jo rapportert fin bivirkningsprofil selv om de testet på 8mg og 2 dager pr uke x 2 uker på høyeste kohort. Her leser jeg positive bekreftelser mellom linjene for min del.

  • Del 3 vil så på høsten øke antall pasienter fra del 2 for å teste de to mest aktuelle behandlingsregimene for effekt. Og poenget da er altså å se om de fortsatt får god og konsistent effekt - og dermed trygghet for at de bør kjøre fase 3 i flere hundre pasienter med sikte på markedsgodkjennelse.

Men: han bruker også litt tid på to ting som ikke kan gjentas for ofte:

  • Det er over 5 mill tilfeller av BCC og SCC i USA i året - og han trekker da inn SCC selv om de foreløpig bare kjører fase 2 i BCC = indikerer at de ser det sannsynlig å gå videre dit senere.

  • Han vektlegger igjen at pasientene etterspør alternativ til SOC som er kirurgi - people are tired of being cut - og highlighter at tilbakefall er et reelt problem.

Er det en garanti for suksess? Naturligvis ikke. Men de er offensive - selv om fokuset idag var - naturlig nok - på hovedproduktet VP-102 som de venter å få godkjent i sommer i USA - og det er nok dette markedet er mest opptatt av også akkurat nå.

Nå er det viktig å huske på at de guider og treffer greit så langt med timingen på fase 2 fremdriften på LTX-315. De sa del 2 skulle starte i april og det gjorde de. De har guidet at del 2 blir klar i sommer og at del 3 starter på høsten.

Det blir spennende for oss alle.

8 Likes

Lytix Biopharma – Minutes of Ordinary General Meeting

Lytix Biopharma AS: GRANT OF SHARE OPTIONS

Lytix Biopharma appoints new Chairman of the Board

Da er Marie, Chairman her og i ArcticZymes. Hun har vist god figur hos AZT. Lover godt!

2 Likes