Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Lytix Biopharma

Høres Verrica ut som et selskap som bør øke i verdi i dagens børs klima?

• For the quarter ended March 31, 2024, net loss was $20.3 million, or $0.44 per share, compared to a net loss of $6.6 million, or $0.15 per share, for the same period in 2023.
  • For the quarter ended March 31, 2024, non-GAAP net loss was $17.8 million, or $0.38 per share, compared to a non-GAAP net loss of $5.5 million, or $0.13 per share, for the same period in 2023.
  • As of March 31, 2024, Verrica had cash and cash equivalents of $48.9 million. Verrica believes that its existing cash and cash equivalents as of March 31, 2024 will be sufficient to support planned operations into the first quarter of 2025.

Det der er vel fra Q1 13. mai, hvor aksjen faktisk steg en masse, så ja tydeligvis?

Har tidligere stilt en del spørsmål rundt forventet resultat og veien videre, men fikk aldri noen svar.

Men hvem er det som egentlig skal ta LTX-315 videre til fase 3?? Er det forventet Verrica bare koster inn cash i full fart til en fase 3 studie sånn helt uten videre, selv om studien kommer positiv ut?

1 Like

Suksess for Verrica sitt føflekkreft legemiddel er ikke det som representerer det største kommersielle potensiale for Lytix, men studien er viktig som bevis for at Ltx-315 virker og det vil være sensasjonelt dersom 80-90% av disse pasienten blir fullstendig kurert for kreften uten kirurgi.
Studien som Radiumhospitalet har startet er viktigere. Pasientene i denne studien har ikke gjennomgått cellegift behandling og har ikke «flatt batteri» når Ltx-315 blir injisert i svulstene.

1 Like

En oppgang som startet 26 mars pga vortemedisinen YCANTH og muligens gikk videre på lovnader om data fra LTX/VP-315 i andre kvartal?

“Looking ahead, this quarter we expect to announce Phase 2 results from our lead pipeline candidate, VP-315, which is being evaluated for the treatment of basal cell carcinoma. As a potential first-in-class oncolytic peptide, VP-315 is designed to have a direct killing activity of the cancer cells, and also to stimulate the immune system to recognize, infiltrate, and attack the cancer.”

Det var vel noe snakk om dette på intervjuet på finansavisen tror jeg. Mener det var snakk om at majoritetseier i Verrica er styrtrik, men ble vel også spekulert i at kanskje de også ville inngå samarbeid med andre pharma selskaper på en evt fase 3…

https://tv.finansavisen.no/m/673hdzWe
Fra 2:50 sies det at Verrica eies 30%+ av en multimilliarder (Paul Manning…?) … Noe senere i intervju (6:30 ca) sier Rekdal at Verrica har bevist at de har evne til å drive gjennom selv, og at han antar de kanskje skal gjøre dette selv også

Enig i at den er viktigere. MEN Lytix har kun ca 50 mill på bok etter emisjonen tidligere i år - noe som antagelig vis kun rekker til sommeren 2025. Enten starter verrica fase 3 (som gir lytix ca 100 mill) eller så blir det en ny emisjon. Usikkerheten rundt alt dette vurderer jeg dithen at kursen nødvendigvis ikke skuter opp på positive resultater (noe vi alle håper på).

Kan bli en shortskvis uten like eller så har shorterne rett.

Verrica har en short på hele 14,31%, det er ganske drøyt.

https://www.marketwatch.com/investing/stock/vrca

1 Like

At hovedelen av utbetaling kommer sent i det kliniske/kommersielle løpet. Var sånn jeg tolket dealen. Alle små bioteks håper vel på avtaler som er noe framtunge, dvs gir de en pen up-front samt tidlige milestones. Men sånne avtaler er sjeldne, naturlig nok, ettersom parten som skal betale, vil se resultater og salg før de vil betale særlig.

Fin diskusjon over her forøvrig. Befriende å se en diskusjon rundt biotek som ikke dreier seg om emisjon, feilede studier og annet dårlig nytt. Krysser fingrene for selskapet og dets aksjonærer og bivåner fra sidelinjen som før

Det stemmer vel ikke helt om vi ser på historien til de norske…Jeg nevner i fleng,

Ultimovacs priset til 5 mrd på topp
PCIB 3 mrd
Nordic Nanovector 6 mrd.
Targovax (2-3 mrd, husker ikke eksakt lengre)
Bergen Bio 3 mrd
Nykode 30 mrd…
Softox 1 mrd…

Joda, det har vært optisme og gode nyheter priset inn …

2 Likes

Har ikke så mye peiling på Biotec-aksjer generelt. Bortsett fra at jeg har vært innom noen av selskapene nevnt. Stort sett med tap. Men man lærer så lenge man lever. Eller ikke. Sukk. Synonymt for dem alle, virker det på som for meg, er at det er stor optimisme ved børsnotering, deretter en (nærmest) endeløs rekke med emisjoner.

Mht Lytix har jeg pussig nok hatt litt tro på det, etter at Verrica lovet å finansiere selskapet, gitt positiv fremdrift naturlig nok. For meg blir det derfor nesten som vanlig, og i morgen blir det vel enten/eller: Rett opp eller ditto ned. Det er kron/mynt.

Har vært litt inn og ut i Lytix, det har pussig nok vært grei butikk, for (nesten) hver børsmelding har det stort sett bare vært å kjøpe på morgenkvisten, og så selge noen timer senere. Omsetningen har vært omtrent på pølsebodnivå. Hittil. Hvilket ofte innebærer lett å komme inn, tøffere å komme seg ut.

Uansett, ønsker selvfølgelig lykke til i morgen, har selv noe over 100K aksjer igjen (solgt litt siste uke). Det er lov å både drømme og håpe. Det er vel tross alt noe av det viktigste her i livet?

:beer: :rocket:

1 Like

Spennende 5 timer fremover :slight_smile:
I hvert fall Pen oppgang på Verrica 13,85% i går!

Regner med at Lytix initierer en børspause fra rundt kl 14 norsk tid og til resultatene er meldt slik at alle får lik informasjon samtidig?

1 Like
1 Like

Lytix Biopharma AS: Phase II preliminary results from skin cancer (BCC) clinical trial show an 86 percent overall reduction of tumor size, complete clearance in half of the patients and the potential to be utilized as a first-line therapy

2 Likes

Lytix Biopharma: Foreløpige hovedresultater fra fase II-studie i pasienter med hudkrefttypen basalcellekarsinom viser 86 % total reduksjon i svulststørrelse, fullstendig fjerning av svulstene i halvparten av pasientene og potensial som førstelinjeterapi

1 Like

1 Like

Gratulerer til alle!
Lytix er en norsk biotek suksess og dette bør dra kursen langt langt opp fremover!
Det er jo bare 49,6 millioner aksjer i Lytix og markedsverdien er peanuts ved kr 15

Det er ikke så ofte man får ikke bare positive, men ekstremt sådanne i Biotec-firmaer i Norge. Men dette må vel være en merkedag i så måte. Det virker som Hr. Rekdal har mer enn levert!

Det er bare å bøye seg i støvet! Salud til alle tålmodige medaksjonærer. Og så får jeg bare skylle på meg selv for at jeg var litt “chicken” og tok ut en del gevinst i forkant.

Jeg er mektig imponert over dere som stod løpet (foreløbig) ut! Og man vet aldri, kanskje det kommer mer etter NY åpning …

Det var det da, skal, skal ikke …

Uansett, skål!

:rocket: :rocket: :beers: :beer: :grinning: