Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MAGNORA ASA (MGN.OL)

Jepp med Evolar så har man flagget utbytteaksjer en stund no som plan A. Men klart dette er nok ikkje helt “settlet” enda vil eg tru (mistenker IPO blir nærmere våren).

No er det jo vanskelig å sei når aksjen skal “ta av” igjen, men det er ganske solide utsikter i selskapet til å kunne anta dagens kurs er eit meget kurant tidspunkt å laste opp.

Dagens MCAP er vel NOK 1 milliard.

• Evolar - Potensiell MCAP ved IPO NOK 1 milliard (IPO innen vår 2022?) ← Verdi her er sjølvsagt veldig uviss så 1 milliard kan like gjerne være for optimistisk som for beskjedent.
  • Helios - Prosjektportefølje med mulig verdi på rundt NOK 1 milliard i 2022. Potensiell IPO 2022.

Bare desse to selskapene som man eier henholdsvis 40,7% Evolar (har økonomisk interesse på 63,5% idag riktignok) og 40% Helios i dag burde med litt optimisme kunne forsvare dagens kurs alene.

Angående Helios sin utviklingsportefølje så har man vurdert at man lykkes med rundt 90% av prosjektene!

Lovende tider framover!

1 Like

Nye selskap opprettet i Helios/Magnora sfæren. Det klargjøres for salg av 2 prosjekter til (se pres fra igår).

Litt vanskelig å sei direkte sammenheng med prosjektene og desse selskapene som opprettes, siden det kan være flere variabler mtp interesse/budpris for kvart prosjekt mtp kor rask salgsprosessen går og når man oppretter desse selskapene mot kor man er i prosessen. OX2 prosjektene er ikkje helt klar enda med alle tillatelser etc.

Dei to parkene som ble referert til i går er nok dei prosjektene som man har snakket om i flere måneder. Altså dei første to prosjekta som man forventer å selge over nyttår (antar dei må være dei første selskapene som Helios opprettet?).

Dei to som ble annonsert med OX2 i forgårs var muligens dei to parkene som første gang ble nevnt under Q3 presentasjonen.

Om feks OX2 sine prosjekt fortsatt er ett stykke unna all godkjenning og at man allerede har sikret salget at det ikkje er/vil bli opprettet ett underselskap at dette kan være to nye prosjekt som ikkje er kommunisert til markedet enda?

Mitt inntrykk er at det ble solgt 2 parker til OX2, og det gjøres nå klart for salg av 2 prosjekter (annonsert i pres i går) til. Videre antar jeg at parkene som skal selges skilles ut i disse prosjektselskapene som gjør salg av Assets lettere.

Ja stemmer nok det. Men er mer sammenhengen eg tenker på. Dei to første parkene man tidlig nevnte (som og ble nevnt igår forøvrig med pr igår 10 budgivere) at låg an til å bli dei første solgte og som man håpet ble solgt før nyttår antok eg kanskje var EOS Solar, dette pga desse to selskapa ble opprettet (etter som eg hugse) kort tid etter Magnora meldte at man hadde to prosjekter som man håpet å selge snart/før nyttår.

OX2 salget trur eg har kommet raskere enn forventet.

2 Likes

Magnora ASA: Mandatory notification of trade - VP Wind & Solar buys Magnora shares

Magnora ASA: Portfolio company Evolar AB brings perovskite technology to the South Asian PV market

1 Like

Magnora ASA: Mandatory notification of trade

Magnora increases ownership in Evolar AB to 50 percent

2 Likes

Magnora ASA: Mandatory notification of trade - EVP Strategies buys Magnora shares

Begynner å bli bra med innsidekjøp både siste tiden og på kurser like under 20 kr no.

Interessen for aksjen bør ta seg opp no. Skal bli enormt spennende å sjå om man får tildeling i Skottland. Tildeling her har det vært snakk om i Januar.
No er sjølvsagt Magnoras selskap i ScotWind ein utfordrer å rekne, men om man får tildeling her så skal nok aksjekursen begynne å gå og da har man på sett og vis bevist at man kan hamle opp med dei større aktørene.

Januar vil nok også blandt annet gi oss nytt salg fra Helios.

3 Likes

Helios øker porteføljen med 200MW!

2 Likes

Magnora ASA: Magnora Offshore Wind - Successful application in ScotWind leasing round

Supert dette!

Dette anser jg som ren bonus, ikke priset inn. Magnora tar et steg opp i divisjonene nå.

Absolutt, hvis jeg ikke husker feil var vel sist kursmål litt nedjustert pga vind delen deres.

Vil tro dette var hovedsaklig onshorevind. Kanskje spesielt mtp Vindr og (litt) RWE sammerbeidet (re nedjustert kursmål).

Selskapet Magnora leverer som ein annen gigant for her viser selskapet at man kjemper mot gigantene og vinner fram!

Equinor og AOW fikk ingen tildeling forøvrig.

Magnora ASA: Mandatory notification of trade - EVP Legal & M&A buys Magnora shares

Stemmer det. Veldig kult ar Magnora fikk tildeling. Holder videre jeg etter dette, var en ekstra godbit

Husk vi nærmer oss nytt salg for Helios, Evolar IPO muligens og mye mye mer!

1 Like