Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MAGNORA ASA (MGN.OL)

Magnora ASA: Mandatory notification of trade

I dag har blandt annet CEO Sneve delt to bilder fra Evolar på LinkedIn. På ene bildet brukes emojien :rocket: og den andre emojien :drum:.

Så får folk tolke det som ein vil :sunglasses:

3 Likes

Magnora ASA: Mandatory notification of trade - board member buys Magnora shares

Ny elproduktion i södra Sverige är centralt. Här kommer havsvinden spela en central roll.

Hvilke forventninger har dere til Q3 neste uke? Inntektstrømmen er vel kjent.

Er vel eventuelle nyheter eller oppdateringer på pågående prosjekter?

Her må vi sjå på utsiktene/guidingen og så lenge den er god så er det neppe noen grunn til å være urolig.
Kvartalsresultat og oppgang er vel gjerne ikkje synonymt for Magnora, men om guidingen er god og om ein antyder noe om Helios mtp nærliggende salg og at man feks. forventer høy salgssum (800k-1mill pr MW) så er nok det ein av to pådrivere til videre oppgang.
Den andre er sjølvsagt Evolar der eg håper vi får sterke antydninger til veien videre mtp IPO eller salg. Salg ville jo vært skuffende, men vedrørende IPO så ser det nok ut til å bli over i 2022 og vårparten.

Neste år er jo særdels spennende for Magnora. Store summer skal inn fra olje og flere prosjekter kan/vil bli realisert (Sør Afrika og Helios).
Evolar som nok blir børsnotert (føler meg relativ sikker på dette) og som da kanskje blir 1H21, og med ScotWind og norske lisensrunden som potensielle avtaler kan gi, så er dagens kurs å kunne ansjåast som stor kjøpsmulighet.

Angående ScotWind og lisens i Noreg, så er det og viktig å tenke på selskapet som ein utfordrer og ingen favoritt, slik at for Magnora er det ingen krise om man ikkje oppnår noe der slik eg ser det, men som særdeles positiv overraskelse om ein gjør det.

Til slutt, med over 100 mill på bok ved utgangen av Q2 (Helios opsjon brukt riktignok i ettertid) og med store penger kommende inn fra olje i 2022 så vil det være særdeles spennende å sjå kva for ei investering som er den neste man trekker opp av hatten!

2 Likes

Financial Calendar

Magnora ASA: Grant of share options under share incentive scheme

Magnora ASA: Third quarter 2021

Magnora ASA: Mandatory notification of trade - Chairman and CEO buy Magnora shares

Magnora ASA: Helios and OX2 cooperate to develop two large-scale solar PV plants in Sweden

OX2, absolutt ikke verst!

1 Like

Presentation for Fearnley Renewable and Clean-tech Seminar 2021 by Magnora ASA

Videre sammerbeid ble det også indikert fra OX2 sin side i deres melding :+1:t2:

Mulig børsnotering av Helios som potensielt milliard selskap neste år :+1:t2:

1 Like

Har Magnora opsjon på å øke eierandel videre fra 40% i Helios? Eller gjelder det kun Evolar?

Ingen flere opsjoner i Helios.

Var snakk om å motta utbytte aksjer i Evolar ved IPO på Webinaret til Fearnley i dag og

eksisterer opptak fra webinaret?

Ikke som jeg har funnet, fikk kun sett siste 10 minuttene da jeg var opptatt med noe annet