Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MAGNORA ASA (MGN.OL)

Lurer faktisk også på om her er gang i noe. Ingen Q&A, highlighter ledelsen, beste Q siden 2018 samt at de har over 3,5 mia i akk tap (tax) etc

Oppkjøp???

Syns dette med ingen Q&A var særs snodig. Dette er første gang siden den tid man bare hadde Kustvind, royalties og drev litt trading på kontoret, at det ikkje er noen Q&A.

Magnora har eg nok ingen tro på blir kjøpt opp i nær fremtid.
Men kontantbeholdningen er såpass stor no at eg syns det er bemerkelsesverdig at man ikkje lufter noen mer spesifikke tanker om denne kontantbeholdningen.
Dette ville dei garantert fått spørsmål om på en Q&A.

Ingen tilbakekjøp av aksjer, ingen tilbakebetaling av kapital (såg på det som urealistisk riktignok) og i utgangspunktet mer penger enn man trenger til driften.

Veldig positiv at man klarte å komme seg på pluss siden for 2022 pga Penguins. Mistenkte vi havnet på ca 0, så grønne tall er prima.

Utsiktene ser jo unektelig fine ut sånn sett, men er sannelig mye gjentagende skriverier og snakk. Selskapet bør no også levere aksjonærverdier i 2023 opp i mot fasen man no går inn i.

3 Likes

Flaggmelding Magnora ASA

Magnora ASA: Helios Nordic Energy AB reaches solar PV portfolio of more than 3.5 GW

1 Like

Nok fin nyhet om Helios, men lite overraskende at markedet ikkje ikkje bryr seg nevneverdig.
Tenk om Magnora-ledelsen hadde vært flinkere til å fått frem dei antatte verdien man besitter?

Jeg syntes de er veldig flinke, og nu kom der en ny nyhet i dag omkring BESS.
Helios er super gode og Magnora sitter på store værdier som markedet ikke tar inn over seg …endnu.

Magnora ASA: Helios Nordic Energy AB progressing a 741 MW BESS-portfolio in Sweden

Ser eg manglet ett ord i setningen min i forgje innlegg. Eg mener selvsagt ikkje at ledelsen ikkje er flinke, men dei antatte verdiene er ganske solide no men kursen går i stampe.

Bare Helios og Scotwind lisensen har muligens snart ha verdier som burde kunne forsvare MGNs aksjekurs alene.

Ledelsen har ein jobb med å fremme desse verdiene som angivelig er her så kan dette bli riktig så spennende!

1 Like

No skal man ikkje legge full verdi i Helios sin portefølje og heller ikkje rekne 100% utnyttelse av den. Men intressant at Pareto også anser den svenske porteføljen som “oversett”.

Bare håpe markedet også ser dette snart som vi langsiktige, og etter hvert kva “alle” meglerhus ser.

Noen som har dratt ut proppen. Virker helt dødt . Lite kjøp/salg også

Magnora ASA: Helios Nordic Energy AB hands over another 21 MW to customer

Nok ei flott melding og guiding vedrørende Helios! Kan bli morro her etter hvert om også vi får noen trigger-meldinger fra andre investeringer også!
Men du verden, Helios, for ein investering fra Magnora dette er!

1 Like

Magnora ASA: Annual Report 2022

Magnora ASA: Updated investor presentation

Magnora ASA: Helios Nordic Energy AB hands over a RtB project with up to 92 MW capacity to Nordic Solar AS

MAGNORA ASA: Notice of Annual General Meeting

MAGNORA ASA: Mandatory Notification of Voting Rights - 2023 AGM

Magnora ASA: Helios Nordic Energy AB adds substantial capacity to its pipeline of solar PV projects - 5,500 MW

2 Likes