Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MAGNORA ASA (MGN.OL)

Magnora ASA: Invitation to Q3 2023 presentation

Magnora ASA: Second project sale to Globeleq in South Africa

3 Likes

Magnora ASA in Q3: Strong growth in sales and portfolio - and return of capital to shareholders

3 Likes

Eneste “negative” jeg klarer å finne her er at de gikk 16,7 mill i minus dette kvartalet. Ellers tolker jeg denne som meget positiv!:slightly_smiling_face:

1 Like

Fra Erik Sneve på LinkedIn

BOOM and HatsOff to our local team in South Africa, Globeleq and our Oslo team who in a period of less than three months have delivered yet another groundbreaking deal for Magnora in the Commerical and Industrial segment with over 90 MW of Solar PV. This is our second deal in South Africa and we expect multiple deals going forward in a market in dire need of more energy and more clean green energy. Magnora and group companies have now sold (net to Magnora) well above year-end targets which where 200-325 MW for 2023. Year to date net sales are at 385 MW to Magnora.

Magnora has since entering the South African market targeted opportunities for supplying commercial and industrial (C&I) customers. On 20 October, Magnora closed a deal for the sale of a 90 MW solar PV project site to Globeleq. Magnora will develop the site in collaboration with Globeleq, one of the leading IPPs in Africa, further strengthening their partnership. The project site is located in an area with several potential industrial customers that have expressed an interest in private power purchase agreements (PPAs). The deal combines an upfront payment and additional payments linked to specific commercial and technical milestones. “The project is testament to the growing Commercial & Industrial (“C&I") market in South Africa. It is a great credit to the local and Magnora team in charge and and a vindication of our decision to expand the operations in South Africa. We see a growing appetite for renewable power from the private sector in South Africa and we are very pleased to enable cleaner energy and more stable and diversified power supply to the South African economy” says Erik Sneve, CEO of Magnora ASA.

3 Likes

Jeg lagde mærke til at Sneve også sagde at Schiødt var involveret, altså ser et ud til at de er igang med kontrakt forhandlinger.

1 Like

Veldig kjapp gjennomgang av presentasjonen. 22min. Stort sett bare blå himmel spør du meg. Men savnet mulighet til å kunne sende spørsmål. Han sa vel også rett ut at det er flere positive ting på gang dette kvartal. Sånn tolket jeg det i hvert fall.

Mulig de bruker Schjødt ved omstruktureringer også. De brukte vel disse da de kjøpte seg inn i Helios? Hvis jeg husker riktig?:thinking:

1 Like

Interessant kursutvikling i dag, var ned 8% på det meste før den endte på kun -2%. Noen årsak til dette som dere vet om?

Jeg mener det bare var det generelle markedet som falt.
Solgte meg ut på 32,5 og kjøpte meg inn igjen på 33,1 på slutten😂
Har veldig troa på Magnora. Prøvde å være lur.

Magnora ASA: Capital Distribution

Mon tro om det kommer noen annonsering før månedsskifte.
Dog så kan slike tendere dra ut også. Fra en kontakt i Sør-Afrika:

“There is usually a delay on all IPP programs. I will share any updates on this as soon as I become aware.”

Jeg skjønte ikke helt hva du vil ha svar på…? Ble annonsert nytt salg samme dag som Q3 rapporten, men ikke det du tenker på?

Dette er en annen sak. AGV (Magnora eierskap 92%) er med i ein BESS-auksjon.
AGV er nok ingen favoritt her, men spennende å sjå.
Fra medier i SA så var det snakk om en avgjørelse i begynnelsen av Oktober.

Ok. Takk for info :blush::+1:

Ser riktignok at det nok var uklart ja. Trodde eg hadde skrevet om det lenger oppe, men ser det ikkje var tilfellet.

Tror ikke dette er noe dårlig satsningsområde.

Magnora ASA: Ex distribution NOK 0.187 today

1 Like

https://furtherafrica.com/2023/10/26/magnora-acquires-stake-in-mocuba-solar-plant-in-mozambique/

Linken funker dessverre ikke lenger