Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MAGSEIS ASA (MSEIS.OL)

Jeg er litt ny i det her og har invester i mseis, åssen ser fremtiden ut her. Jeg var litt uheldig å kjøpte meg inn på 6.45 og sitter med en god minus. Bør jeg fortsatt sitte på denn.

1 Like

Kursmålene er på rundt 10 kr, og det sies at kursmålene er konservative. Selskapet har guidet med at kontrakter er rundt hjørnet.
Hvis du har tid til å sitte lengre så bør du sitte stille i båten.
Seismikk er en god investering for de neste mnd.

2 Likes

Tusen takk for svar. Ja jeg har god tid, men finner ikke så mye om smeis i forumet, eller er det andre steder her som handler om mseis… er færsking på forum her😅

Hadde ikke stresset med mseis. Stund siden det har vært meldt kontrakter så det bør være like om hjørnet. Oljeservice generelt kommer til å bli bra i 2022 med så gode oljepriser og mseis har lite gjeld!

3 Likes

Gi magseis litt tid, jeg kjøpte i fjor sommer og har ikke tenkt å selge på et år eller 2. Får vi en ny supersyklus i olje nå er Mseis et bra bett. Personlig liker jeg å lese mellom et par Q rapporter og høre webcasten, da får du en litt bedre feeling med selskapet enn hvis en bruker mest forum.

1 Like

Har ikke noe grunnlag for å gi deg noe råd om du skal selge eller bli sittende, kjenner selskapet for dårlig. Du bør se tilbake og finne ut hva som var grunnen til at du kjøpte denne aksjen, har det skjedd noe som endrer caset? At kursen er godt ned noen prosenter fra du kjøpte er ingen grunn til å selge, selv liker jeg dårlig og selge lavere enn jeg kjøpte. Husk at det er de som har minst tro på aksjen som selger, evt sikre gevinst. Eneste grunnen er at jeg finner andre caser som ser bedre ut. Siden du er ny vil jeg også råde deg fra å bygge dine investeringer etter råd fra andre, les deg opp på selskapet, hvordan er historikken, framtidsutsiktene, tjener de penger og mye mer. Lykke til. Står mye bra her Tips til en nybegynner?

Jeg har trada den aksjen litt, men plutselig sank den mye etter jeg kjøpte for dyrt, så der satt jeg fast i aksjen😅, da jeg heller ikke liker å selge med tap.
Så har jeg lest meg litt mere opp på den og finner den ganske så positiv i fremtiden ette hva jeg kan forstå , men som sakt er jeg en amatør og ville høre hva dere på forum tenkte. Å det høres jo også positivt ut.

Det er alltid mange som trader i aksjer sånn som du, det er grunnen til at ikke aksjer følger en tilnærmet rett linje kun påvirket av reelle data. Man får over shoot og en rekyl tilbake.

1 Like

Har fulgt selskapet noen år, og er for tiden “godt investert” med lang horisont.
Carel (CEO) gjorde en grundig og god jobb i selskapet en tid tilbake som fundamentalt sett står godt i dag.
Sentimentet i bransjen er i positiv retning med økende marginer.
Inntjeningen, og forhåpentlig positive kurser henger på fremtidige kontrakter med gode marginer.

Det spekulative i all hovedsak er da om vi får del av de fremtidige kontraktene med de gode marginene. For oss som står utenfor selskapet, vil jeg personlig støtte meg på hva selskapet selv guider, samt følge sentimentet generellt.
Så langt, ser jeg personlig positivt på utviklingen, og investerer i “mulighetene” som er kommunisert fra selskapet.
Dette er selvsagt ingen garanti, og selv den mest sentralt plasserte i selskapet kan ta feil, da det er mange bevegelige deler som ingen har full kontroll over.
Likevel så prøver man å komme så “nært sannsynlig” som mulig med grundig analyse og evt investerer deretter.

2 Likes

Disse ble postet på XI idag.

2 Likes

Anbefaler å følge Norstringer på Twitter :+1: Kommer mye bra fra den kanten

2 Likes

Deilig å se liv i magseis tråden på tekinvestor.

2 Likes

Vært etterlengtet

1 Like

Fyller på litt mer under 6kr

1 Like

Nå mååå det jo komme noen kontraktsmeldinger snart…
Dagens oljekurs + Nye kontrakter = Perfect Storm…

2 Likes

Kontraktene kommer de til slutt, men er litt usikker på hvor lang tid de vil bruke på å rydde unna de gamle kontraktene med lavere marginer. Mulig vi må vente til Q3 før vi ser ordentlige resultater.

2 Likes

Mer fra Aksjeplukker

5 Likes

Greit å fylle på med litt oppdrag for neste år! :slight_smile: Får satse på solide rater på disse jobbene :money_with_wings: :money_with_wings:

3 Likes

Sentimentet, som er den store driveren, er det vel lite tvil om har tatt ordentlig fyr etter den nylige “helomvendingen”, som også ser ut til å kunne vare i lang tid fremover.
Markedet posisjonerer seg i selskap som er sunne, og som kan utnytte denne muligheten til positiv vekst. Etter min mening er MSEIS nettopp dette, og vil før eller siden få belønning for strevet, spesiellt når selskapet får bevist dette med en innholdsrik backlog med gode/høyere marginer, noe også Carel har kommunisert.
Personlig blir jeg ikke overasket om vi kommer tilbake til “gamle høyder”, både pga av selskapets form, og det usedvanlig drivende sentimentet.

2 Likes

Hva legger du i gamle høyder? 10? 15? 20? Eller enda høyere?

Kursen har vel mer eller mindre vært i fritt fall siden den ble introdusert til 30kr i 2014…
Det som er intressant, er vel at Sesmikk generelt har hatt tilsvarende utvikling, og MSEIS ble vel notert rundt starten på den voldsomme nedgangen i sesimikk… Hadde ikke vært meg i mot om vi så 30tallet…