Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MAGSEIS ASA (MSEIS.OL)

Hvis vi ser på tiden mellom -17 - 19 lå vel kursen mellom 15 til 20kr. Kursmålene i samme periode varierte noe men lå tidvis godt inn i 30 tallet.
Selv om det ble litt utvanning underveis, er selskapet kapabel til å komme tilbake til dette Scenariet etter min mening.
Årsaken, foruten det solide sentimentet, blir sektoren også brukt til hedge i et ellers rufsete aksjemarked, hvor dette også bidrar sterkt.

2 Likes

Interessant om dette skulle slå til.

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/565321
https://newsweb.oslobors.no/message/565320

3 Likes

Oi, gratulerer med oppkjøp. Kanskje er noen skuffet over premiumen, men da er dere velkomne til å sette gevinsten videre i TGS og PGS så får dere ta del videre i sektoren.

Faderullan, hadde tenkt å skrape inn flere Magseis-aksjer.

La inn en ordre i går, men slettet halve så fikk da noen ekstra :sweat_smile:

2 Likes

The board of directors of Magseis (the “Board”) has unanimously resolved to recommend the Offer. Magseis shareholders, including the largest shareholder, Fairfield MS, LLC, and members of the Magseis Board and management, who collectively own 33.4% of the outstanding share capital of Magseis, have entered into pre-acceptances with respect to the Offer. These pre-commitment undertakings can on certain terms be withdrawn in the event of a superior competing offer that is not matched by TGS.

TGS + Magseis blir bra det også, så tenker jeg beholder TGS-aksjene… Håper på et litt høyere bud dog…

1 Like

Budkrig hadde ikke vært feil

2 Likes

Gratulerer, tror dette er en vinn vinn

4 Likes

Skeptisk til dette budet merker jeg…

1 Like

Om dette er riktig, så spørs det om de ikke må øke budet litt etter hvert, fra dagens 2.3 mrd, for å få med alle eierne:

https://investornytt.no/intervju-med-per-herseth-magseis-kan-bli-verd-10-20-milliarder/

Hva står det? Har ikke abonnement…

Har ikke lest innholdet, men den er fra før jul, og er referert andre steder. Så det er ikke siste nytt, men sier noe om forventningene som har ligget i kortene en stund.

Fra februar i år:
Hotelleier og investor Petter Stordalen har kjøpt seg opp i seismikkselskapet Magseis Fairfield. – Vi har tillit til ledelsen og styret, sier Stordalens forvalter.

Fra tidligere i juni:
ABG Sundal Collier venter sterke kvartalsrapporter fra seismikkselskapene i andre kvartal 2022.
«Den kommende vintersesongen ser ut til å bli den beste siden 2013. Vi er fortsatt positive til alle tre seismikkaksjene (PGS, TGS og Magseis Fairfield) vi dekker og tror at det positive sentimentet vil sannsynligvis fortsette», fremgår det fra meglerhuset.
Driftsresultatestimatene for TGS, PGS og Magseis Fairfield økes med henholdsvis 20 prosent, 42 prosent og 60 prosent for 2022.

1 Like

Jeg har tenkt at denne over 9 mnd kan gå til 10 uten bud. Selv om oljeprisen går ned en del vil land være desperate etter å lete etter olje for å begrense avhengigheten til diktatorregimer. Ikke så mye som skal til mhp marginer før denne blir synlig verdifull.

Mhp bear-caset så vil ikke (aktuelle) nasjoner gå tom for cash…

Personlig vil jeg avvente å se om det kommer flere bud.
TGS er neppe det eneste selskapet som ser positive muligheter i MSEIS. Skulle verdien av disse potensielle mulighetene oppfattes for lavt i det fremlagte budet, vil jeg bli overasket om vi ikke ser fler vise seg interessert.

Med et kursmål på rundt 10kr + et premium i et potensiellt bud, mener jeg at budet ligger lavt. Verd å vente.
Men igjen, min personlige oppfatning.

2 Likes

Hvilken påvirkning har det for øyeblikksbildet at det er en rød dag på børsen i dag?
Hvordan vil kursen evt svinge de neste ukene? (Om den skulle falle dersom eventuelle tradere må ut, hvordan henter den seg inn?)
Hvor stabiliserer kursen seg frem mot budfrist?
Får vi flere bud eller justering av budet?

Spesielt tradingdelen er uforutsigbar. Men er enig med lafajet gitt det vi ellers har av informasjon.

1 Like

TGS bør få avklart dette før Q2-rapporten (30. august), mistenker at ikke tallene og informasjon der trekker ned kursen i hvert fall.

Litt usikker på hvor mye innsideinformasjon de får tilgang til i en oppkjøp/fusjonsprosess…

Har ikke hatt TGS, men vurderer nå. Noen som holder tgs her?

1 Like

Veldig sikker på at budet går gjennom. Ganske dumt å selge til 8 kr spør du meg, når du kan få 0.6 kr til per aksje.

Holder man forblir man jo også eksponert mot seismikk.

1 Like