Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MAGSEIS ASA (MSEIS.OL)

Har lenge tenkt at samarbeidet med CGG skulle utvikle seg til noe mer, men selvfølgelig ren spekulasjon.
Uten at jeg kjenner tilstanden til selskapet, eller noen inngående kjennskap, har de vært i oppkjøps modus senest i mai, hvor de virker aggressive på fremtiden.

1 Like

Begynner på oppgaven med å lese meg opp nå, ser ut som om vi blir TGS aksjonærer.

Samme her, kjøpte litt i dag uansett😎

Mulig dumt spørsmål, men hvordan er gangen i denne prosessen fremover?
Når blir vi evt. forelagt spørsmål om vi ønsker å slå til på tilbudet fra TGS?
De må vel få aksept fra 90% for at det skal gå igjennom… Får håpe det er nok investorer som ser betydelig høyere verdi i MSEIS enn dette budet på 8,Xkr. Ikke alt for lenge siden denne stod i 7-ish - et 50% premium på toppen av dette (10,5kr) hadde i mine øyne vært en mer rettferdig pris. Alt under 10 er jo på grensen til ran…

1 Like

Akseptperioden vil være i august. Det man kan håpe på er at TGS kursen går høyere enn ved close 28.juni eller at det kommer et nytt bud til høyere kurs. Ellers tror jeg det blir aksept fra >90% påaksjene.

1 Like

Magseis-kursen er nå på en måte pegged til TGS kursen, basert på nåværende tilbud… Føler meg pr idag litt mer trygg på styrken til Magseis pga egenkapital og progresjon i kontraktmarginer. Blir litt stressa av å måtte forholde meg til et selskap jeg ikke kjenner så godt i perioden vi lever i i dag… Jeg trenger litt mer studier når det gjelder TGS for å få den samme følelsen… Et kontanttilbud hadde vært litt enklere sånn sett…

1 Like

Tgs vet jo at det er stor sannsynlighet for at det ikke blir aksept fra >90% dersom tgs kursen tanker. Derfor vil jeg tro de har god tro på at kursen står på dette nivået, eller høyere når akseptperioden starter.

Blir spennende fremover iallefall å se hvilken vei tgs kursen går…

Ja, det kan hende de må holde TGS-kursen kunstig i live for å få Magseis-aksjonærene til å akseptere tilbudet.

Litt spekulering rundt mulige budrunder.

Har deltatt på flere small-cap overtakelser, som dette selskapet også er, med tilhørende budrunder (ikke seismikk), hvor selskapsstørrelsen er attraktiv i et marked hvor oppkjøps kandidaten kontrollerer opp mot 50% som tilsynelatende har stor verdi i en lengre horisont.

Et klassisk bud i dette segmentet om man skal kunne spekulere i tilsvarende oppkjøp i denne mcap størrelsen, tenker jeg et motbud på 25% over dagens, og et mulig nytt bud fra TGS på nye 25% om de virkelig har bestemt seg for handelen.

Har flere ganger kastet kortene for tidlig i denne prosessen, hvor budrunden har “tatt av”.
Vel uansett, lite å tape på å bli med videre slik jeg ser dette.

Vel, de neste ukene vil vise.

3 Likes

Settlement of Restricted Stock Units (RSUs) and Performance Stock Units (PSUs), and corresponding increase of share capital

Registered share capital increase

Budet fra TGS kan fort representere 9-10 kr om tgs skyter fart nå. Ikke urealistisk at TGS går til 180kr ila et par uker.

1 Like

Det blir jo en form for emisjon i TGS, hvor Magseis representerer kapitalen. Det skaper litt usikkerhet mhp hvor langsiktige de nye TGS-eierene vil være. Det kan bli litt salgspress når Magseis aksjonærene får aksjene sine, selv om det sikkert bare er midlertidig.

Ville ikke vært veldig bekymret. Si 10% av mseis aksjonærene ønsker å kaste kortene den første uka. De nye aksjene i TGS i forbindelse med oppkjøpet utgjør under 10%. MAO kaster da 1% (2% om 20% av mseis aksjonærene kaster korta etc)av aksjonærene kortene første uka. Ikke noen dramatikk.

Correction: Settlement of Restricted Stock Units (RSUs) and Performance Stock Units (PSUs), corresponding increase of share capital and related sale of shares by primary insiders

Financial calendar

Magseis Fairfield Q2 2022 Revenue and EBITDA Update

Voluntary offer – offer document approved

1 Like

Magseis Fairfield receives project award in Gulf of Mexico

Voluntary offer – withdrawal of offer document approval – new offer document approved