Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MAGSEIS ASA (MSEIS.OL)

Ingen interesse for denne her inne?

Skal vel reprises til 4-5 kroner etter selskapets imponerende snuoperasjon.

Har ikke helt tro på disse, levert svakt over tid. Som de selv nevnte i går, så er det overkapasitet og det vil tynge de videre.

??? Tror du må se litt i regnskapet og se hva de leverer i forhold til historiske tall.
Det blir lite overkapasitet når de svakeste forsvinner ut av markedet.

Jeg har sett regnskapet, derfor min kommentar.

Argumentet om at de svakeste forsvinner, har blitt brukt lenge. Men de er der fortsatt :slight_smile:

Jaja… Man kan i det minste si du går motstrøms :slight_smile:

1 Like

Du spurte, jeg svarte :slight_smile: Tok en trade i dag da, var dagen obs hos xtrainvestor. Takker ikke nei til 16% på en dag, men tror fortsatt ikke på de :slight_smile:

Multi-Client OBN Cornerstone 2020 survey completed

4 Likes

Magseis Fairfield awarded deepwater OBN monitor survey in US Gulf of Mexico from Q1 2021

5 Likes

Lite prat om Mseis på tekinvestor, rart spør du meg. Synes tekinvestor har bedre oppsett, lettare å bla/leita/lesa ja meir oversiktlige.
Men meir info på andre forum :face_with_monocle:

Helloooo anybody? :nerd_face:

Du får begynne da​:+1::smiley:

Jeg er forresten inne fordi Magseis har vært priset omtrent som om det var på vei til å gå konk, mens det ikke er noen grunn til at de ikke skal tjene penger. Man må jobbe med å få oversikt over feltene selv om det ikke søkes etter nye felt. Dette er også noe Magseis sier selv. Tenker kursen I hvert fall enkelt kan gå til 5.

Jeg gikk forsåvidt inn først som en teknisk trade, men leste meg litt opp og tenkte at her kan jeg sitte en liten stund uten å ta for stor risiko.

2 Likes

Denne har veldig veldig mye å gå på.
Det eneste selskapet innen seismikk som har ny moderne teknologi og net cash beholdning
Er perfekt porsjonert.
Verdier for rundt 7 kr i slaktepris, det er jo ikke aktuelt, men kommer til å levere positive tall med dagens kontrakter i 2021 og kommer til å vinne enda mer.

3 Likes

Jeg har 60% av porteføljen min plassert i MSEIS (+15% i PGS). Håper vi alle får rett og oljeservice generellt og MSEIS spesielt får mye å gjøre de neste årene.

Tenker at 10kr ikke bør være umulig på 18mndr sikt.

1 Like

Tok en swing 40k aksjer. Vil se den bryter 3 i løpet av uken. Pen volum balans og breakout.

:rocket::rocket::rocket:

2 Likes

Magseis Fairfield awarded multiyear Ocean Bottom Nodes (OBN) Services and Seismic Shooting Services on the Norwegian Continental Shelf

1 Like

Ser ut som den betaler seg allerede i dag. :+1:

6 Likes

:drooling_face::evergreen_tree::rocket::money_mouth_face:

1 Like

Det er så sexiiii at jeg får hodepine :grimacing:

Takk for kaffet <3

Blir en spennende aksje å sitte i utover i 2021. I henhiold til selskapets finansdirektør har mye endret seg i markedet bare siden Q3 ble presentert i november. Denne uken er det børsmeldt to kontrakter og det ligger vel i luften at det kommer flere før børsen stenger i 2020. Tror nok en del ønsker å posisjonere seg i denne før børsen åpner hndlen i 2021 og at det er det som har drevet kursen oppover de siste dagene.

De som tror at denne har gått mye kan sjekke TA og se at den har fantastisk mye mer å gå på om den bekrefter brudd over 3,8. Da er 6 og 10 kr ikke langt unna.

1 Like