Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Med bortfallet av tysk atomkraft i 2022 tilsvarene 32TwH så ligger det an til å bli nok et år med rekordpriser

1 Like

Har du ticker til noen av disse? Finnes de på TradingView?

200g melkesjokolade fra Freia er opp rundt 100-130% avhengig av butikk siden 2006. Så det blir ganske mye mindre enn 10% årlig, men mye mer enn 2%. 37% er 15 år med 2% årlig økning. Mens 10% årlig økning gir over 410% på 15 år.

2 Likes

Sukkeravgift også har kronen gått fra 5 kr til 9 kr for en dollar. Resten er inflasjon.

3 Likes

Inflasjon og avgift blir det samme for sluttbrukeren :slight_smile: Men sant nok

Hallo, er det noen her som har ticker til strømfutures? Hadde vært meget interessant👌🏻

Har tidligere spurt om ticker til nat gas futures her inne, men da var det ingen som svarte😭 Håper noen kan være behjelpelig denne gangen.

Kanskje prøv tradertråden også!

Forresten, lurer på om Einar Aas godter seg i disse dager!

3 Likes


Veldig rart dersom omikron skal være så farlig

Det ble postet på insiderchatten :joy:

Sitter på mobil nå, så vanskelig å hjelpe :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Hvor mye av avkastningen kom etter at Biden uttalte at det ikke ble noen lockdown?

Biden har nok hørt på ekspertene sine tenker jeg:)

Rart å droppe lockdown hvis Omikron er så farlig.

Bare sånn at det er sagt, hvis jeg tar feil angående dødeligheten til Omikron, så skal jeg være særdeles ydmyk når den tid kommer.

4 Likes

Jeg aner ikke om den er mildere eller ikke, så jeg kan ikke ta feil.

2 Likes

Gratulerer med det🤷‍♂️

1 Like

Det som jeg derimot kan ta feil på er børsens utvikling! Jeg tror at toppen er bak oss, men kan jo ta feil.

Men det er jo flere parametre enn omikron som bestemmer det.

Mer interessant for børsen om den gir alvorlig sykdom, hvilke restriksjoner som kommer og hvordan folks atferd endres.

Many are speculating that it could be inherently milder, especially after several preliminary reports from South Africa seemed to suggest fewer hospitalisations and less severe symptoms.

In my opinion this judgment is premature. Especially in such a rapidly changing situation.

  • Dr William Hanage is a professor of the evolution and epidemiology of infectious disease at Harvard and the co-director of the Center for Communicable Disease Dynamics
1 Like

Ja takk, hadde levd fint med et small cap rally nå :grin:

Nasdaq opp 2,5 % siden close OSE.

1 Like

Er han back in the swing??