som en annen teppeselger på basaren.
Navarro står bak toll strategien sier de på Cnbc i hvertfall.
Positivt om Trump lytter til kritikere. Positivt at offentligheten får høre at makteliten er uenige. Under Biden var jo alle demokratene hele tiden 100% enige med Biden.
Trump oppfører seg som et barn som har fått fri tilgang til en godtebutikk. Han er totalt beruset av sin egen makt.
Du høres bare ut som en Trump hater. Ingen argumenter. Ingen eksempler. Ingen innsikt.
Da er det vel ikke nødvendig å si hvordan du selv høres…?
Jeg tenker at når markedet er som dette, så trekker folk penger ut av markedet, så det blir mindre å investere for. Som igjen fører til lavere vekst.
og hvis noen tror at markedet nå kommer til å rebounde helt opp? Vel, det er fortsatt 10% toller til alle. + at Kina har 125% toller. Sistnevnte vil ha en klar effekt på hvor mye råvarer Kina bruker.
Jeg er bare litt forbanna på at han ikke holdt det gående 2-3 dager til så jeg fikk kjøpt på de kursene jeg så for meg. Nå fikk jeg ikke kjøpt noen ting, er bare inne med det jeg hadde hele veien.
Trenger du virkelig argumenter og eksempler i denne sammenheng??
For OSE gjenstår spørsmålet om Kina gir seg eller ikke.
Blir de enda mer pissed og devaluerer eller dumper obligasjoner?
Hva skjer med Iran og oljepris?
Dette er jo bare kategorisk feil.
Bernie Sanders og Joe Manchin har vært tydelige og snakket Biden imot. Manchin har jo nesten vært “republikaner i demokrat-klær”. Og flere har vært svært uenige i særlig spørsmål knyttet til Israel/Palestina, grønne stimuli-pakker og sletting av studentgjeld.
Det er jo en god grunn til at Trump vant valget i 2024: Demokratene er et splittet parti uten en tydelig retning.
Jeps. Dette er bare musikken som spiller litt til. Og han har satt et konkret tidspunkt for når den stopper. All verdens bedrifter kommer til å forberede seg til det. På en måte som garantert ikke gavner USA særlig.
Setningen stemmer helt sikkert sånn som den står, men du mente kanskje med en bindestrek?
Jeg har ikke glemt 2016 - 2020, det virker som de fleste andre har gjort det - det er grenser for den tilsynelatende galskapen.
Trump har ikke de samme folka rundt seg nå som i 2017-2021. Den gangen møtte han motstand internt og sparket flere som ikke bare jattet med. Det ser ikke ut til å være tilfellet denne gangen.
Dessuten har han flertall i begge husene som gir mindre motstand.
Blir jo politikk dette, men husk nå skal jo heller ikke gjenvelges (i hvert fall etter normale regler) så da kan han gi f*** i det som kommer etterpå.
og jeg trodde dette skulle vedvare litt til…
Har virket mer unhinged og unchecked denne gangen, synes jeg. På en måte ikke overrasket, og samtidig overrasket. Føles ut som han prøvde seg på Chicken, og så svingte unna 200 meter før kollisjonen liksom. Jeg var sikker på at vi skulle lenger ned.
Hadde han ikke det fram til mid-term elections sist gang også?
Nei, han har bedre folk rundt seg denne gangen. Nå kaster støtte-milliardærene dritt til hverandre uten at Orange Man sparker den ene eller andre.
Interessant at jeg er ett hundre prosent uenig
Tidenes beste trade i dag. De som lyttet da. 10 000 kroner ble til 15 millioner påv4 timer.
We just witnessed one of the largest intraday S&P 500 option trade gains in history:
Exactly 4 hours ago, the S&P 500 ETF, $SPY, 0DTE calls with a $521 strike were trading at $0.01.
Now, they are trading at $14.58 per contract for a total low-to-high gain of +145,700% in 4 hours.
In other words, if you would’ve invested $1,000 in these calls 4 hours ago, you’d now have $1,458,000.
That’s +$364,250 PER HOUR over the last 4 hours.
Truly insane.