Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Du kjøpte for 10000?
For de som ser for seg at Apple flytter produksjonen til USA, så har noen regnet på hva amerikansk lønnsnivå og kostnader for øvrig hadde gjort med prisen:
Det var noen som innsidehandlet SPY calls før Trump postet. Men jeg gjetter at det ikke er kriminelt lenger i USA.
og arbeidsmoral
Dette unntaket fra 90-dagers pausen hadde ikke jeg fått med meg. Med tanke på at da Kina, Mexico og Canada da er utenfor må da dagens reaksjon være en overreaksjon?
Også kom nettopp denne:
Jeg har prøvd å finne ut hvordan timingen var i forhold til dagens 10Y auksjon (den gikk overraskende bra). Var Trump før eller etter?
Dagens bevegelser i obligasjonsmarkedet er beskrevet her:
Aftenposten referer og beskriver sirkus Trump godt (og så får @Morti og @h3nk1 fortsette å tro at det er noen dypere strategi):
“Jamieson Greer forsvarte Trumps tollmur mot kritiske politikere i begge partier [i kongressen]. Da nyheten om en pause sprakk, ble Greer spurt ut av demokraten Steven Horsford.
– Hvor lang er pausen? Hvor mange dager? Hvor mange uker, spurte Horsford.
– Jeg forstår det slik at det er 90 dager. Jeg har ikke snakket med presidenten, sa Greer.
– Dette er amatørenes time, og det må ta slutt. Hva betyr dette egentlig for din forhandlingsstrategi? Hvordan kan du være ansvarlig for forhandlinger hvis presidenten tvitrer om dette fra hvor i svarte han måtte være, spurte Horsford.
– Presidenten er valgt, og han styrer handelspolititikken. Jeg gir ham råd og utfører hans handelspolitikk, sa Greer.”
Undrer meg over hva slags form for demokrati USA egentlig er? Her kan en mann alene drive markedene over hele verden som om det hele var en form for gaming…
Det eneste jeg sier / har sagt er at mannen er kryptonitt og kongen og volatilitet. Det er for øvrig garantert en «dypere» strategi i spill. Problemet (og dels hele poenget) er at det er klin umulig å vite hva den evt. er.
Kan du være så snill å slutte å tillegge meg fordummende meninger og standpunkt? Takk.
Vel, for bittelitt siden hevdet du at han har “bedre folk rundt seg”, og er “mindre unhinged” og man “burde ikke være overrasket” (over det som skjedde i dag). Er ikke så veldig fjernt å tolke de utsagnene som at du mente han har en strategi bak hva han gjør, hva?
Men anyway, la ikke dette også bli en diskusjon om Trump i seg selv
Selv Fox bekreftet at det handlet om en president som feiget ut
"Fox Business’ Charlie Gasparino: “Let’s be clear what happened, who capitulated here and why … it is the White House who capitulated based on everything I hear and all my sources, and the reason why is because of the bond market and what happened last night”
Og den skaden på “the bond market” er uopprettelig. Tilliten til amerikansk statsgjeld blir aldri den samme etter dette
Strategien og målet er ganske eksplisitt uttalt (industri tilbake, lavere renter, mer «rettferdig» handel, osv.). Det som derimot er helt i det blå er egentlig hvordan og hvor raskt denne administrasjonen ønsker å komme «dit». En helt annen diskusjon er om det er en god idé og/eller gjennomførbart.
Det du skriver der er bare mål og ikke strategi
Den valgte «strategien» er full handelskrig og trusler/innføring toll, det er jo ganske åpenbart. Noen i klikken mener det er veien å gå, andre ikke. Hva det ender opp med er umulig å spå.
Du ser at det kan minne om å “ikke ha en strategi”?