Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Jepp, ser man på nasdaq 100 så stanger den nå i rsi motstand.
Blir spennende å se. 6millioner arbeidsløse til neste uke så er index i ath rangen :smiley:

3 Likes

Hvordan ser log chart ut ?

1 Like

Sånn sett er aksjemarkedet en no brainer. Selv med svært høy PE er det Ingen vei utenom. forward PE på si 20 for å gjøre regnestykket enkelt.

Forenklet blir det da å ta mer risiko; få stakkarslige 5% avkastning. For alternativet er lange negative renter og inflasjon som spiser opp verdien.

1 Like

Men risiko er ikke noe problem sier FED. Tar du for mye risk og failer, så er det bare å putte det på FED sin balanse. Jeg bare vet at dette ender godt til slutt.

1 Like

This :point_up:

Det er godt å se så mange oppegående mennesker her inne som ikke lar seg lure av dette bear-market rallyet. Jeg synes fremtiden er skummel. Ingen vet konsekvensene av korona-pandemien på lang sikt. Vil det ta måneder før vi er tilbake til normalen? År?

Det andre punktet er US og det de driver med ifht. å pumpe ut penger som en gal fyllik. Er det moralsk riktig å proppe opp markedet på denne måten fremfor å la korreksjonen gå sin gang?

Jeg har skrevet at length om inflasjonsspøkelset og faren for dollarkollaps i fremtiden. Dette premisset blir bare mer og mer styrket for hver dag som går. En ting er kortsiktige svingninger og bearposisjoner, men hva skjer når alle pengene treffer realøkonomien? Hva når selskapene begynner å legge frem tall som viser negative vekstestimater?

Ingen vet, men jeg synes det er galskap det som skjer i finansverden nå.

Apropos TA; S&P ser definitivt toppish ut, jeg blir ekstremt overrasket om S&P kommer over 2900.
Muligens vi får en test av dette nivået før korreksjonen kommer, eller vi korrigerer ned på mandag.

God Påske!

3 Likes

Legg gjerne ut om disse moralske prinsippene så jeg kan plukke de fra hverandre.

2 Likes

Det er log, jeg har bare zoomet.

Jeg har tro på aksjeplukking, noe jeg skal fortsette å fokusere på når volatiliteten avtar noe.

Kjører Minervini kriterier så pt er ikke listen noe å skryte av :slight_smile:

2 Likes

Rolig nå Tarzan
image https://giphy.com/gifs/8caruKe5f53fFVeGLd

1 Like

Fin markedskommentar

1 Like

Om du skal bruke noen timer på macro synsing idag, så lytt litt til denne Ted talken.

3 Likes

Det var egentlig ganske lett å selge tidlig i februar.
Vanskeligere å se kurven flakse oppover uten meg nå selv om hjernen sier “vent!” enda.

Lysten til å gå gradert inn er der mot min logiske sans - men spesielt i USA er det jo spesielle markeder når Fed spyr penger inn i maskineriet. Når børsen går opp etter rapport om 16,5 millioner arbeidsledige er det ikke godt å skjønne noe.

5 Likes
1 Like

Det var det. Vi skal lenger ned :joy:

3 Likes

Dette har vi diskutert tidligere, D Vitamin mangel kan være bidragende årsak. Det er mye snakk om hjemløse som er smittet, men ikke så mange som er døde. Tenker at det er viss sannsynlighet for at D vitamin er en viktig faktor når det kommer til dødelighet.

Edit: forresten kult at en tråd jeg opprettet i sin tid har fått over 7500 innlegg :wink:

12 Likes
7 Likes

Han har skjønt det. Snakker til døve ører.

2 Likes

Hva er grunnen til at journalisten prøver å diskreditere han som snakker sannheten? Dersom journalisten var på vanlige folks side ville han vel bedt han komme i studio og fortelle mer om sine synspunkter. Helst i “prime time”. Men det gjør de ikke…Fordi de er vanlige folks motstandere.

2 Likes

Explain this…

5 Likes