Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Men NAS er jo billig, de kostet jo over 300kr for 2 år siden…

3 Likes

I beg to differ. Strengt tatt enig i konklusjonen. Det er bare et selskap for mye på lista.

OBSERV er sannsynligvis ikke en konkurskandidat. Da den er nylig spun out av navamedic. Og derfor kan sies å ha investorene sin backing (tjener ikke penger og låner til drift. men det kan du si om så og si alle biotekene, I dare you to try. f.eks i PCIB småprat)

Men det er facinerende å se selskaper med så mye gjeld at det er totalt urealistisk å håndtere den, gå som ville f… (og gjerne alle på en gang, som i dag)

Ser for meg en rally på børsene hvis et selskap som BGBIO sier: “God aften USA, vi har en pille dere kan ta preventivt mot covid-19.”
Kanskje slike ting prises inn i markedene for tiden.

2 Likes

Har stått mye om dem på aksjeforum og sånn.

1 Like

Jeg mente bare å konstatere at det kommer en konkursbølge senere i år som mangler sidestykke i norsk historie.

2 Likes

Ja, den vil komme og jeg tenkte på alle de som roper om mer…

1 Like

Kan jo bare hente penger i markedet. Norske småsparere elsker visst konkurskandidater.

2 Likes

https://www.nettavisen.no/nyheter/norges-samtaler-med-syv-land-gir-hap-for-utenlandsferie/3423967242.html

1 Like

Hehe…blir en heftig topp 10 liste etterhvert da :slight_smile:

1 Like

Finn 4 feil…

3 Likes

3 Likes

Klassikeren det - meglerhus holder kursen oppe for å sikre at noen store aktører kommer ut til levelig pris, så sitter småsparerne igjen med 1-kronersloddet. Heia småsparerne.

4 Likes

Dette er ikke meglerhusene, det meste sannsynlig tradere som drar med seg småsparere :slight_smile: Får bare håpe de kommer seg ut før dumpen kommer…

3 Likes

Det der er stolleken som småsparerne taper. Tror fint meglerhus er inne og leker i aksjen, selvsagt sammen med private tradere…og akk småparere. Nyttig lærdom blir det for noen uansett🙂

3 Likes

2 Likes

Buckle up

2 Likes

Skjønte ikke helt det der @holmes - hva er 10 day equity put / call ratio?

Andel som er short vs long futures

Går det å sjekke på noen måte hvor mange som er short akkurat nå i i futures? #newb

https://stockcharts.com/freecharts/gallery.html?!10PCREQU

Jo høyere den er jo større andel short (invertert i grafen jeg postet over - så der var det omvendt)