Men NAS er jo billig, de kostet jo over 300kr for 2 år siden…
I beg to differ. Strengt tatt enig i konklusjonen. Det er bare et selskap for mye på lista.
OBSERV er sannsynligvis ikke en konkurskandidat. Da den er nylig spun out av navamedic. Og derfor kan sies å ha investorene sin backing (tjener ikke penger og låner til drift. men det kan du si om så og si alle biotekene, I dare you to try. f.eks i PCIB småprat)
Men det er facinerende å se selskaper med så mye gjeld at det er totalt urealistisk å håndtere den, gå som ville f… (og gjerne alle på en gang, som i dag)
Ser for meg en rally på børsene hvis et selskap som BGBIO sier: “God aften USA, vi har en pille dere kan ta preventivt mot covid-19.”
Kanskje slike ting prises inn i markedene for tiden.
Har stått mye om dem på aksjeforum og sånn.
Jeg mente bare å konstatere at det kommer en konkursbølge senere i år som mangler sidestykke i norsk historie.
Ja, den vil komme og jeg tenkte på alle de som roper om mer…
Kan jo bare hente penger i markedet. Norske småsparere elsker visst konkurskandidater.
Hehe…blir en heftig topp 10 liste etterhvert da
Klassikeren det - meglerhus holder kursen oppe for å sikre at noen store aktører kommer ut til levelig pris, så sitter småsparerne igjen med 1-kronersloddet. Heia småsparerne.
Dette er ikke meglerhusene, det meste sannsynlig tradere som drar med seg småsparere Får bare håpe de kommer seg ut før dumpen kommer…
Det der er stolleken som småsparerne taper. Tror fint meglerhus er inne og leker i aksjen, selvsagt sammen med private tradere…og akk småparere. Nyttig lærdom blir det for noen uansett🙂
Andel som er short vs long futures
Går det å sjekke på noen måte hvor mange som er short akkurat nå i i futures? #newb
https://stockcharts.com/freecharts/gallery.html?!10PCREQU
Jo høyere den er jo større andel short (invertert i grafen jeg postet over - så der var det omvendt)