Noen amerikanske analytikere tror Donald overlater skuta til JD Vance hvis han taper mellomvalget. Han gidder ikke sitte å administrere når han har mindretall og han uansett ikke kan gjenvelges. Han har vel også tjent nok på coins og annen svindel allerede.
Kan det evt ha effekt på markedet? Positivt eller negativt?
Jeg har lagt flyttplaner på is i påvente av skatteutvalget. Men dette var jo langt dårligere enn jeg hadde fryktet. Flere her som nå forbereder evakuering?
Synes DN formulerer det bra i dagens avis :
« Hvordan i all verden skal (Norge) Europa greie å holde tritt i det teknologiske kappløpet? Svaret kan ikke være å skatte de som starter bedrifter så mye at de heller vil starte dem i utlandet»
Nok en gang det sikre tegnet på at verden er i ferd med å kollapse; proffene selger i det fantastiske Dark Pools hvor ingen andre slipper til….
Er det ca 40 % oppgang siden sist vi ble advart om det forestående armageddon?
Markedet skal falle hardt og brutalt skal man straffes for å ha sittet rolig long de siste to årene…
Så er det jo litt snedig da; hvem er takerne av alle de store posisjonene som går i Dark Pools?
Er det proffene som er på Sell Side og nettløkene Buy Side?
Det historien ikke forteller er hvorfor institusjoner og fondsforvaltere gevinstsikrer underveis - det ligger i mandatene deres og de snurrer ofte ut selskaper som har gått mye i det korte bildet. Det gjør at de ofte misser neste steg opp fordi stategien tvinger de ut. At markedene har steget 15 % på seks måneder er kun til bry for de som skal forsøke å skape alfa og slå markedet med 2 - 4 % pr år. De fleste klarer ikke det fordi de for ofte går ut og selger vinnerne.
Jeg har er fond som er kontrær til dette; Skyline Arga Emerging Markets. Det er opp 80 % siste 12 måneder og 150 % siste tre år. Gruser indeks med stor margin da de klarer å sitte på hendene sine når markedene går.
Ja, nå kan alt skje. Tror ikke sjansene er dårligere mot England enn mot Brasil. Men det kommer nok flere lange innlegg mot den norske 16-meteren. Vi kan ikke gi bort straffespark mot England.
Uansett, jeg regnet kvartfinale som en enorm suksess.
Kan se ut som om det er mer panikk i markedet enn det de «vanlige» prisene for olje viser. Og jeg kan vel forstå at de som er avhengig av å få olje levert på kort sikt kan føle at de har mer enn litt hastverk.