Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

I morgen blir det nok FOMO i revers x2.

1 Like

Får se da, det er mye rart som blir pumpet om dagen…

Blir Spennende og se futtene imorgen tidlig … alle 3 indekser ender vel LOD.
Vix 14% opp …

Likte nok ikke carlifornia’s lockdown til juli…

2 Likes

Hvis ikke OSEBX går ned i morgen kaster jeg bjørnene på sjøen og går cash. Rent teknisk ser det ut som starten på en større korreksjon, så nå er det bare å ri bølgene nedover! Jallaksjene kommer til å blø ja :sweat_smile:

2 Likes

Trump og FED må nok på banen igjen med noen trillioner til dersom dette skal snu i løpet av natten.

Men det tror jeg rett og slett ikke de kan.

1 Like

Har aldri vært all out + BEAR før. Men er det nå.

5 Likes

9de860834750557601d512685eef8cb3

3 Likes

2 Likes

22 Mars:

No er det hvertfall liten tvil om at verden kjem til å trykke penger i rekordtempo for å unngå store likviditetskriser. Kaffigrut Invest går for langsiktige opsjonar.

Henger med bjørnane i dei kommande vekene. Alt godt.

6 Likes

Ser Mowi skriver i sin oppdatering at noe av fallet i inntjening skyldes logistikk under Korona. Var litt hold i spekulasjonen min da :sweat_smile:
Likevel spennende at de opprettholder guidingen for 2020. Hva tenker du?

såklart hold i tanken dine! Tenker alle hadde problemer i Q1, men at ting har blitt litt lettere i Q2.
Jeg bare mener de ikke sliter gitt omstendigheter, KOA sliter :sweat_smile: underliggende er fortsatt solid, bare store utfordringer som måtte løses. Fryse fisken, transport, mistet kunder.

2 Likes

Ja, er enig i at MOWI er et av selskapene som vil komme greit ut av denne krisen. Jeg skal legge den til på min watchlist. Betaler jo utbytte også :slightly_smiling_face:

Men vil de klare å tjene inn det “tapte” i Q1 ila. året? Tapt er tapt liksom. Man kan se fremover, men da må jo verdsettelsen ned på kort sikt. Dette er bare et eksempel (og sikkert et dårlig eksempel) på hva jeg tror vil skje utover året med andre selskap i andre bransjer. Da skal aksjekursene ned, ikke opp. Så var det dette med horisont. Noen forutsetter jo smertefri gjenåpning og “business as usual” med en gang. Det er det som er det avgjørende forskjellen på bulls og bears akkurat nå, tror jeg. Jeg mener jo også ting vil normalisere seg på sikt, men på mye lengre sikt enn i år… :thinking:

3 Likes

Tror Mowi har svært høye kostnader. Med en permanent lavere inntjening så må de nok gjennom noen runder med effektivisering.

LOL - jeg ler av dette markedet. NAS fremdeles på plussiden.

2 Likes

And enjoy the ride

4 Likes

Ja, nå synker realitetene inn, også hos FED.
Bare å lene seg tilbake og let the shitshow begin… :roll_eyes:

Yay, det står om Norge!

4 Likes

Irriterer meg at de alltid skal prøve å drive opp markedet i etterhandelen og før det åpner.

2 Likes

I know! PPT (Plunge protection team) iverksetter alltid støttekjøp etter close. Men de klarte ikke forhindre fall i Europa i dag, og tipper de ikke klarer det i morgen heller. Ser sentimentet har snudd i andre fora. Får se hvor lenge det varer. Enn så lenge får man bare nyte (ned)turen.

www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-01/whiting-executives-got-14-6-million-bonuses-before-bankruptcy

Forkastelig, men vi vil se mer dette fremover.

1 Like

ouch vi har allerede brutt ned fra stigende kile i følge chartet hans

5 Likes