Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Da capo?

2 Likes

2 Likes

Lavt volum på det fallet?

1 Like

Haha. Ingen bjørner som vil påpeke det, kun når oppgangen er på lavt volum :slight_smile:

Neida, men ting går mot normal volum?

2 Likes

De beste ekkokammer er uten sprekker og lysinnslipp.

4 Likes

Nå har vi hatt økende volum på vei ned først og så avtagende volum på vei opp. Det man bør se på er volumet på vei ned igjen nå, blir det økende som sist? Jeg tror det.

1 Like

https://www.cnbc.com/2020/05/14/markets-have-got-one-more-leg-down-strategist-says.html



1 Like

4 Likes

En smule overpriset…

2 Likes

Og fire av aksjene utgjør rimelig mye av indeksen. Er jo ikke så rart når du har giganter som har tilnærmet duopol/monopol…

6 Likes

Opsjonsdag i morgen.

2 875 på SPX i morgen tilsier rett sidelengs fra forrige opsjonsdag i april. Dette kan være nyttig for mange større aktører, siden alle som har veddet på oppgang eller nedgang forrige måned ikke vinner noe som helst, og de som har solgt opsjoner sitter igjen med alle pengene.

Neste kvartalsopsjon er 19. juni. Bunnen ble satt dagen etter forrige kvartalsopsjon i mars. Jeg blir ikke overrasket om vi får en signifikant bevegelse fram mot denne datoen, ene eller andre veien. Det kan være enorme penger å vinne for de som har kvartalsopsjoner om de klarer å tvinge kursen enten ned så nærme 2 300 som de klarer, eller så langt opp og vekk derfra som mulig.

I det korte bildet har noen begynt å riste litt i indeks etter at det ble satt en dobbel topp for tre dager siden. Jeg tror egentlig at morgendagen (opsjonsdag) skal opp, men deretter er jeg åpen for det meste. Både opp og ned.

I det kortere bildet så syntes jeg det ser ut som om det oppadgående momentum har mistet kraft.

Forventer egentlig ikke at denne trenden skal fortsette og være gjeldende mye lenger. Så vektlegger ikke den så veldig høyt.

12 Likes

Nydelig analyse @anon80503862. Setter pris på et større og annet perspektiv enn de lavere timeframene jeg trader i.

Som jeg skrev i TA chatten tok jeg gevinst i noe av bjørnene før close i dag da alt tilsa vi ville få en bounce. Ville ha krutt til å reloade. Personlig tror jeg sannsynligheten er større for videre fall enn oppgang, rent teknisk, spesielt når jeg ser på f. eks weekly som jeg ikke tror har konsolidert enda. Min foreløpige konklusjon er derfor bulltrap. Enig med vurdering av moment. Håper dog vi ikke bare trader sidelengs ut måneden :thinking:

Jeg ser vel etter noe sånt på lavere timeframes, dvs timechart.

Skulle det snu allerede har, uten å klare å teste 2 875, så er det desto mer bear selvsagt. Men har tro på at det er rom oppover i morgen uten at det endrer bildet.

3 Likes

S&P FUTURES

Hourly ser ut som et bullflag hos meg, men virker litt extended. Man kan også trekke en linje fra 2875 og treffe en topp til. Holder derfor muligheten åpen for at det kan utvikle seg til en ny trekant (HL, LH og så break). Evt. kan man se på det som en OHS også, om den kommer litt lenger ned. Mange muligheter enda.

Kommer til å følge mest med på 4 hr da 50 EMA ser ut til å virke som motstand for øyeblikket her.

2 Likes

Interpretation

In order to allow comparisons over time, a nation’s debt is often expressed as a ratio to its gross domestic product (GDP). The total public debt (used in the chart above) is a form of government federal debt. It includes “debt held by the public” as well as “intragovernmental holdings”. Historically, the ratio has increased during wars and recessions.

Merk at chartet bare går frem til Desember 2019.

1 Like

Land åpner opp gradvis verden over og oljen stiger, håp om vaksine i dagens nyheter. Hvordan vil feks en nyhet om fungerende vaksine innen årets slutt tas i mot i markedet? Og om gjenåpning skjer med like stort hell som i Norge mtp tilbakefall, hvordan påvirker det feks oljeprisen ytterligere ifht økt forbruk vs kuttene som er gjort?

2 Likes

image

5 Likes

En kombinasjon mellom masse penger i markedet og mangel på noe å bruke de på. Dvs. uendelig prisstigning.

Neida, det er nok litt mer komplisert. en mulig vaksine tar nok en god stund fra forsøk til marked. Noe som gir markedet klar til å sette i gang hjulene. Så tror ikke det vil eksplodere, for de møter nok en eller annen mikroøkonomiske/produksjons- flaskehals før det tar for mye av.

Men det vil nok gi et økt løft i forventninger

3 Likes

Postet dette 17. mars, nå har jammen bjørnene blødd nok, oksene sin tur nå snart :wink:

4 Likes

Du fikk det jo som du ville :slight_smile:

1 Like