Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Er vi på toppen, eller er toppen 3 100 - 3 135, eller er teknisk analyse på indeks meningsløst?

(snakker om US futures og perioden fram til 30. juni, det vil si 1H 2020).

Kontekst:

Jeg har en bearteori om neste helg, det vil si den neste vertikale streken ved månedsskiftet. Det er der jeg tror det kommer en nedtur. Det er fortsatt lenge til. Men hva tror alle andre?

  • 2 980 maks, toppen er nådd!
  • 3 110 - 3 135 skal testes!
  • 3 390 - 3 400, ATH skal testes!
  • Ny ATH kommer selvsagt før juli!
  • Teknisk analyse er verdiløst.
  • Patetisk, JCP glemte ett viktig nivå som er korrekt!

0 stemmegivere

Ps: Avstemningen er ikke anonym, hvis jeg har gjort dette korrekt.

6 Likes
3 Likes

Ikke rart det går opp.

2 Likes

142% ja… Helt crazy :sweat_smile:

3 Likes

Og i følge Mike Wilson i Morgan Stanley er vi bare i begynnelsen av et ti-årig bull-run🥳 Selv ikke moren hans på gamlehjemmet ville trodd på den historien og FEDs historie om at penger nå har begynt å vokse på trær.

2 Likes

Har gått meg hus forbi, Kina svetter litt ? Over 100 land backer Taiwan.

4 Likes

https://www.kitco.com/news/2020-05-19/Peter-Schiff-Fed-will-wipe-out-many-investors-gold-to-return-as-reserve-currency.html

The huge amount of inflation that the Fed is creating is going to hurt the working class severely, Schiff said.

“The amount of inflation that the Fed is going to be creating in the weeks and months ahead is actually going to be greater than the amount that it’s already created. This is never a good thing. Inflation is a tax, and it’s the most vicious tax because it hits the most vulnerable, it hits the lower class, the working poor, people who have savings, it destroys the value of a lifetime of savings. It destroys the value of wages and salaries that people earn,” he said.

Det Schiff sier er riktig (selv om man kan ta mannen med en pose salt). Som etter finanskrisen er det mannen i gata som må ta regningen. De rike slipper unna.

Titanic brukte 2 t og 40 min på å synke etter at det traff isfjellet. The clock is ticking, og FED begynner nok å svette snart.

3 Likes

Så bra at vi (aksjeeiere) representerer eiersiden og ikke mannen i gata.

Satt på spissen.

1 Like

Mye oppside i OBX enda:

725-750 en mer ruglete sone.

1 Like

Oppsiden er uendelig. Det er jo ikke et tak når renten er 0, og penger printes som dasspapir? Hva skal man bruke pengene på? Hvis folk forblir forsiktige med pengebruken fordi arbeidsledigheten stiger, må man ha noe å putte pengene i?

Men here’s the crux. Penger har en verdi fordi vi alle er enige om det. Hva når det finnes så mye av det at folk ikke bryr seg like mye? 1 million høres ikke mye ut i dag, som det gjorde for 20 år siden. Med den graden av pengetrykking som foregår nå ser jeg plutselig argumentet til de som sier Bitcoin skal til $100k. Må bare huske at 100k om 1 år tilsvarer $20k i dag :sweat_smile:

Denne anbefales (nøytralt budskap) :

5 Likes

Og vil ikke selskaper (aksjer) bli mer verdt hvis penger synker i verdi?

4 Likes

Generelt er det den klassen som eier verdiskapende selskaper og eiendommer som kommer best ut av det over tid.

Uavhengig om en årslønn er 7000 i 1950 eller 500000 i 2020

https://www.ssb.no/a/histstat/aarbok/ht-0901-lonn.html

Det er ikke aksjer eller hus du eier som dreper økonomien din, det er lån du ikke klarer å betjene.

1 Like

Aksjer vil svinge seg oppover ja, men det betyr ikke at det er lurt å kjøpe rett etter et langsiktig topp punkt når man kan kjøper mye billigere et halvt år senere,.

3 Likes

Dette er vel et av få argument som kan sende indeksene videre oppover selv om krisen på langt nær er over.

Når det trykkes så mye penger som nå ved hjelp av noen tastetrykk så blir jeg overasket dersom fiat blir den store vinneren sammenlignet med krypto og andre aktivaklasser.

1 Like

Insiderene selger. Småspareren kjøper :ok_hand::blush:

F. Eks chief medical officer solgte for 10 mill $ i Moderna :roll_eyes:

4 Likes

Den har vel gått flere hundre prosent på noen måneder og kun vært notert i et par år?

Skal dette sees på som et salgssignal på børsene?

Det var et eksempel. Lista er lang. Skal tro hvorfor denne er økende?

Jo, selvfølgelig, jo mindre penger blir verdt, jo dyrere vil alle assets bli. Det er jo det vi ser i markedene nå.

2 Likes

Lukter jo litt når de slipper en (tvilsom) børsmelding, og kjører en emisjon rett etterpå, samtidig som insiderne selger?

https://www.cnbc.com/amp/2020/05/18/moderna-plans-to-issue-1point25-billion-in-fresh-equity-following-20percent-stock-jump.html

2 Likes

Definitivt trading ved relevant støtte/motstand