Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Fikset den for deg

5 Likes

Holdt meg unna å kommentere her da det er tinfoilhat spekulering.

Fortsetter pengepressa blir det klassekrig om det blir med makt er ikke garantert men marxisme kommer til å boble frem. Ting går i sykluser her er ett tilbakeblikk.

Å låne i det uendelige har aldri fungert før og det er naivt å tro at det kommer til å fungere i lengden nå også.

Edit: Sensurete litt da jeg ser at den har Copyrights:D

5 Likes

Det som er rart for tiden er hvordan lærdommen man fikk som ung ikke virker å gjelde.

“Ta opp lite lån, betal ned fort. Spar mye.”

Nå føles det mer som at man burde hatt mer gjeld for å dra nytte av situasjonen. :smiley:

(Jeg vet det enda gjelder og det er deilig å ha en “håndterbar” mengde gjeld, men yngre mennesker som begynte å ta opp lån og få fast lønn etter 2008-9-krisen virker å kjøpe og låne uten store kvaler…)

4 Likes

De neste ukene blir spennende :star_struck:
Markedet har som regel en merkverdig tendens til å overaske når “alle” forventer at noe skal skje :slight_smile:

3 Likes

Jeg finner S&P vanskelig å tolke, magefølelsen sier brudd opp fordi Powell skal tale i morgen. Han vet nok vi er på et kritisk punkt med 200 dagers SMA på 3000 som “alle” følger med på. Brytes denne trigges det et fomo rally. Hvor langvarig det blir er usikkert. Om ting ikke var overpriset før, så blir det det da. Motsatt fall kan vi få en skikkelig korreksjon, men et initielt fall må etterfølges av større bearish nyheter enn 40 millioner arbeidsledige. Det er tydeligvis ikke mange nok :roll_eyes:

3 Likes

Jepp. Kan gå begge veier, men nå har jo powell talt 3 ganger nylig uten store bevegelser i markedet? og han virker mer bekymret enn noen gang så jeg tror ikke han er faktoren som pusher den over 3k og beyond, men hvem vet!

Powell skal tale i kveld 20:30 btw

2 Likes

Er det i kveld alt? OK. Håper han er stressa :joy:

1 Like

1 Like

De stapper vel dollar i kanonen for harde livet… :smiley:

Snart blir dette dagligdags :sweat_smile:

5 Likes

3 Likes
5 Likes

Off topic - men vil det ikke uansett være å dele noe med copyright?

https://www.cnbc.com/2020/05/21/trump-says-he-wont-close-the-country-if-second-wave-of-coronavirus-hits.html

2 Likes

Tror det er flere land som støtter den, man vet jo mer om dette nå.

2 Likes

Weeeeee @holmes ?

2 Likes

Glohett i nærområdet til Kina nå, med både HK og Taiwan som ulmer

1 Like

Alt det fundamentale tilsier bratt fall nedover på børsene, men når penger kan skapes i det uendelige kun med et tastetrykk på en pc så blir jeg ikke overasket om børsene blir sendt til ath igjen selv med økende ledighet :sweat_smile:

1 Like

Det er en midlertidig monetær morfindose til pasienten som ligger alvorlig syk, tror ikke jeg ville lagt pengene mine på at denne pasienten skulle vinne et maraton dette året.

1 Like

Brød $20
Melk $18
Etc…

1 Like