Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Ja, det er lottostemning på børsene nå synes jeg.

Men når det trykkes mye penger så er det ikke sikkert de som er gode med kalkulator får riktig.

Aksjemarkedet i venezuela steig vel 200 000% når seddelpressa gikk for fullt. (Regnet i deres egen søppelvaluta selvsagt)

4 Likes

Der fikk vi brudd på flagget gitt :poop:

3 Likes

Hvorfor går den opp da??? :flushed::smile:
Ta deg en øl for bjørnene. God elg :slightly_smiling_face:

Brudd pleier å ha en backtest vet du :kissing_heart:

God helg!

1 Like

Ser bra ut om vi får s&p close over 2940 idag :slight_smile:

2 Likes

Og det fikk vi. 2955 endte det på. Dette markedet vil bare ikke ned.

2 Likes

Men heller ikke opp. Vi er enda på nivået etter 28.4 og har ikke klart å etablere over 2960. Gårsdagens “oppgang” kom også på et av de laveste volumene vi har hatt på flere måneder, og dagene før det var også svake. Begge volumtoppene i chartet er på de store tilbaketrekningene.

Stanget i 50 dagers MA ved close.

2 Likes

Karl Oscar viste en fin chart, S&p uten tek og consum vs ink. Vil anbefale alle å følge hans Markedsinnsikt.


4 Likes

Interessant å se at vi fortsatt er i opptrend siden 2009. Modent for en korreksjon.

1 Like

Tror den er litt slurvete tegnet

Alt kommer an på øynene som ser og hva du tar utgangspunkt i :slight_smile:

Jeg vil si at slutten av 2018 (handelskrig) og begynnelsen av 2020 (korona) er to åpenbare korreksjoner vi har hatt i det siste.

4 Likes

De slår til igjen!

8 Likes

Dagens hypotetiske analyse - OSEBX

OSEBXen ligger i en ascending wedge (bearish).

Det er primært wedgen man skal følge med på, men jeg liker å prøve å se lenger enn nesetippen.

Potensiale i wedgen er -9% ned ved brudd. I tillegg har vi potensielt hodet i en HS om wedgen når target og vi får en bounce opp fra 736-740-nivået. Venstre skulder brukte 3 uker på å dannes. Antar hodet vil bruke like lang tid, mao, skal vi ned de neste to ukene. Så nye tre uker for å danne høyre skulder med brudd ned 30.06.20 for å starte bearmarket i fellesferien :bear:

Innspill? :thinking:

1 Like

Flott at det ikke er noen andre skyer i horisonten :upside_down_face:

4 Likes

5 Likes

Får si som Roger Berntsen: indikerer oppgang på 0,5-1,0%. Oljen er opp og positive signaler fra de amerikanske børsene(i realiteten sier han: usa har gjort en jævlig god jobb med å trykke penger og pumpe børsen i natt også, så man har ikke så mye annet valg enn å spå oppgang.)

1 Like
1 Like

EZZj34OUcAIf8zY

7 Likes

Spennende nivå her, SP500 touchet innom fib 0,78, sammenfallende med. Mulig reversal på gang? Foreløpig rejected i hvert fal…

3 Likes

Norsk industriproduksjon gjekk ned 1,6 prosent frå mars til april 2020, viser sesongjusterte tal. Aktiviteten var prega av tiltak for å avgrense spreiinga av koronaviruset i Noreg. I perioden februar-april 2020 viste industriproduksjonen en nedgang på 2,7 prosent samanlikna med førre tremånadersperiode.

Ikke så ille synes jeg. Hvis det holder seg, så skal vi opp.

6 Likes