Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 2

Jeg tenker det er småbedrifter (dvs ikke børsnoterte) som han har pratet med?

I dette markedet går ALT opp. ALT! Til og med dollaren :sweat_smile:

1 Like

Hva er det med «dette» markedet du egentlig finner så negativt?

Tenker du på Q4-tallene som foreløpig er rapportert?
Er det den forventende fremtidige veksten i BNP som burde være enda høyere?
Er arbeidsledigheten for høy?
Er rentene for høye til å forsvare at aksjer er attraktivt priset sammenliknet med andre omsettelige aktiva på en dag?

Ser man seg blind på ESG-aksjer ,noe tech og krypto så skjønner jeg sunn skepsis til det, men klarer ikke å forstå hvorfor alt nå skal tryne når fremtidige tall fra børsnoterte selskaper i all hovedsak ventes å bli sterkere i 2021 enn i 2020.

Opplys meg gjerne :pray:t2:

5 Likes

2021 blir tilsynelatende enda en mulighet til å forstå og akseptere at uendelig penger, ditto garantier og nullrenter gjør at stonks go up. Jeg satt ute brorparten i fjoråret fordi jeg ikke var i stand til å ta dette innover meg.

8 Likes

Poenget med dollar chartet var bare for å illustrere at enkelte korrelasjoner også begynner å gå “out the window”. Normalt skal børsene ned (over dammen), når dollaren er opp. Synes bare det var litt rart…

Ingenting som er normalt i 0-rente verden.

Bare å gjøre seg klar for STONKS

2 Likes

Dollaren er ned, bare mindre ned enn annen fiat

Målt i sølvpenger, krypto og aksjer

1 Like

Ser en masse charts på twitter i dag som proklamerer at DXY bryter opp, jeg har lenge sagt at det godt kan hende den snur i Q1 og allerede har bunnet.

Men det fremstår en smule tidlig å sette to streker under svaret:

Jeg følger med om den bryter over 100 ema på månedschartet

Få vedtatt biden sin stimulus så bryter den ned.

1 Like

Dollaren brutt opp av OHS:

Lurer på om vi kan få brudd opp av kilen også… det ville vært vakkert :smile:
(Faller den tilbake her så bør vi klare å finne støtte på 20/50 dagers snitt som er i ferd med å krysse).

Edit: Inflation is coming!

Har sett litt på hvordan obligasjonsinvestorer tenker. 1 års renta I USA ligger flat på null. 10 års renta har litt større frihet, og er ikke like lett å få ned for FED. Den ligger idag på 1.1+ og kan forsåvidt gå høyere og er en indikator på inflasjon. Men, over tid vil 10 årsrenta nærme seg 1 årsrenta. Disse har holdt hverandre i hånda siden 70-tallet, med mindre avik av og til. Derfor er det sannsynlig at FED får denne ned også igjen etterhvert. Da vil mest sannsynlig DXY falle igjen (raskt? ) , og type gull og sølv stige i verdi.

5 Likes
1 Like

Da er min spådom at vi bør se DXY falle snart. Men hvem vet, vi får se.

2 Likes

Satt akkurat og så på den. Ser ikke supersprek ut herfra om den ikke setter ny fart oppover

1 Like

De vil nok ha inflasjon, de vil bare ikke si det.

3 Likes

:thinking::alarm_clock:

1 Like

when 1,5 :+1: :alarm_clock:

1 Like