Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Makro, indeks, valuta

Jøss, ikke mye “ordnung muss sein” hos tyskerne nå!

Aj er gullalderen for vekstselskaper i small cap over ?

@babyrage

Hva har Ny Teknik med small cap å gjøre?

De bar vel mer preg av det før, men nå har de vel vokst seg såpass store at de også kjører en del mid og large cap. La oss si offensive “vekstaksjer”

SP500 i mulig fas D etter spring på nedsiden. Volumen taler for en større re-akkumulasjon og en oppladdning for ett rally på oppsiden.

Targets:

Oslo børs holder seg overraskende bra etter gårsdagens fall i olja.

Hvor kan man se omsetningen på OSEBX i realtime?

Jeg kan ikke mye om TA, men ser ikke dette ganske bjørnete ut? Rising wedge i Shanghai Composite. Noen som har et target her? @babyrage @Savepig @Hugoil :slightly_smiling_face:

Dødskryss i amerikansk small-cap

Nærmer seg dødskryss i nasdaq også

Lurer på hvorfor din Nasdaq er helt annerledes enn min på Yahoo. Der er det et godt stykke igjen til dødskryss.

Det samme på Russel 2000 på Yahoo.

Men jeg har jo lest i media om death crosset til Russell 2000 så dine grafer stemmer jo helt sikkert!
Lurer på hva jeg gjør feil på Yahoo da, kan ikke dette teknisk analyse greiene :sweat_smile:

Når det kommer til Shanghai så begynner jeg få troen på den skal tilbake mot 1000 området…
Dvs tilbake til nivået den lå på før bullrallyet begynte i 2007. All luften i boblen må kanskje ut :scream:
Det høres sykt ut, men det er jo faktisk mulig det vil skje.Dvs rundt 75-85% ned fra 2007 toppen. Noe lignedne som Nikkei opplevde fra 1989 til 2003 ( ca80% nedgang) Nikkei brukte 14 år på bunne ut, Shanghai gjør det vel kanskje på 12 kanskje 13 om det varer ut i 2020.

Shanghai har jo sikkert mye motstand rundt 2000 området osv, så det kan jo selvsagt holde seg. Men jeg ser for meg at når resten av verden (dvs hovedsaklig USA) raser kjapt, vil Kina gjøre fra seg den siste kapitulasjonen før den kan begynne på et nytt normalt bullrun.

Ser en på finanskrisen så fallt Kina kraftig lenge før alle andre og snudde faktisk omtrent samtidig som USA kollapset. Men da var det allerede ned så mye det var dømt til å komme en (dead cat) bounce uansett!
Kina var allerede ned ca 70% før bunnen gikk ut av de vestlige markedene i september 08.
Så jeg ser ikke for meg det vil få samme bounce nå når bunnen går ut av våre markeder denne gangen.
Men jeg tror absolutt Kina vil snu før USA gjør det. Kina har jo skikkelige problemer med alder/demografi så en kan ikke forvente massiv vekst der fremover, men jeg tror aksjemarkedet egentlig har lang vei å gå oppover, ettersom det er ikke så stort i forhold til størrelsen på økonomien. Så om de blir mer utviklet og befolkningen slutter å kun “spare”/investere i boliger så vil det bli mer penger tilgjengelig til aksjemarkedet.

Jeg tenker derfor at India og andre asiatiske land med mer positiv vekst prognose/demografier er best å satse på langsiktig, men at Kina vil bli veeldig underpriset dersom det faktisk kollapser slik jeg ser for meg.

Dette er jo Warren Buffett indicator bare på kinesisk børs/gdp. Ser en her så er det ikke fullt så overpriset som i USA, men det er fortsatt ganske høyt. Men ser en på begge to så er det ganske forskjellige tall en får, så det er ikke så lett å si. De er enige om rundt 70% nå da vertfall, og det er høyt, men ikke boble høyt. Men fortsetter altså fallet ytterligere så vil det komme ned på et komfortabelt nivå sett utfra Warren Buffett indikatoren.

Om denne artikkelen har rett så er jo det allerede nå nede på rundt 50% om aksjemarkedet er ca 6 trillion$ og GDP er 12 trillion$. https://tradingeconomics.com/china/gdp

Her er den for hele USAs aksjemarked om noen er interessert.

Det er fordi du er på weekly, du må velge daily :slightly_smiling_face:

Haha selvsagt var det noe så enkelt :laughing:
Rookie mistake.
Takk! Da ser jeg det :ok_hand:

Har tuklet med det for å kunne se et stort nok bilde, vanskelig se uten å zoome ut for mye. Liker å se helheten også av og til. Drar jo opp sånne lange linjer for å markere ut de ulike bunnene. Har god tro på det skal kunne fungere greit ved neste kræsj også.
Det artige er at den viser bunn noe sånt som 2000 på Shanghai.
Det er selvsagt mulig å gå under linjen også om det skjer noe helt ekstraordinært, og det tror jeg på ettersom vi nå får en global koordinert nedgang i stedenfor oppgang. Samtidig som Kina vil måtte oppleve å sprekke boligboblen, handelskrig osv…!

Er det sannsynlig med videre fall på amerikanske børser utover uken?

Ikke i morgen heldigvis. Bankers

Hvordan er det bankers? Rent teknisk bare?

Stengt børs

Åja, haha :joy:

Mageplask i Asia, sure US futures og OPEC møte. Kan bli en spennende dag på Oslo børs.

OSE mageplasker hardt i takt med olja

DOW nesten uendret fra å være godt over -3% i en periode. Utrolig.