Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

De bar vel mer preg av det fĂžr, men nĂ„ har de vel vokst seg sĂ„pass store at de ogsĂ„ kjĂžrer en del mid og large cap. La oss si offensive “vekstaksjer”

SP500 i mulig fas D etter spring pÄ nedsiden. Volumen taler for en stÞrre re-akkumulasjon og en oppladdning for ett rally pÄ oppsiden.

Targets:

5 Likes

Oslo bÞrs holder seg overraskende bra etter gÄrsdagens fall i olja.

1 Like

Hvor kan man se omsetningen pÄ OSEBX i realtime?

Jeg kan ikke mye om TA, men ser ikke dette ganske bjĂžrnete ut? Rising wedge i Shanghai Composite. Noen som har et target her? @babyrage @Savepig @Hugoil :slightly_smiling_face:

DĂždskryss i amerikansk small-cap

NÊrmer seg dÞdskryss i nasdaq ogsÄ

2 Likes

Lurer pÄ hvorfor din Nasdaq er helt annerledes enn min pÄ Yahoo. Der er det et godt stykke igjen til dÞdskryss.

Det samme pÄ Russel 2000 pÄ Yahoo.

Men jeg har jo lest i media om death crosset til Russell 2000 sÄ dine grafer stemmer jo helt sikkert!
Lurer pÄ hva jeg gjÞr feil pÄ Yahoo da, kan ikke dette teknisk analyse greiene :sweat_smile:

NÄr det kommer til Shanghai sÄ begynner jeg fÄ troen pÄ den skal tilbake mot 1000 omrÄdet

Dvs tilbake til nivÄet den lÄ pÄ fÞr bullrallyet begynte i 2007. All luften i boblen mÄ kanskje ut :scream:
Det hÞres sykt ut, men det er jo faktisk mulig det vil skje.Dvs rundt 75-85% ned fra 2007 toppen. Noe lignedne som Nikkei opplevde fra 1989 til 2003 ( ca80% nedgang) Nikkei brukte 14 Är pÄ bunne ut, Shanghai gjÞr det vel kanskje pÄ 12 kanskje 13 om det varer ut i 2020.

Shanghai har jo sikkert mye motstand rundt 2000 omrÄdet osv, sÄ det kan jo selvsagt holde seg. Men jeg ser for meg at nÄr resten av verden (dvs hovedsaklig USA) raser kjapt, vil Kina gjÞre fra seg den siste kapitulasjonen fÞr den kan begynne pÄ et nytt normalt bullrun.

Ser en pÄ finanskrisen sÄ fallt Kina kraftig lenge fÞr alle andre og snudde faktisk omtrent samtidig som USA kollapset. Men da var det allerede ned sÄ mye det var dÞmt til Ä komme en (dead cat) bounce uansett!
Kina var allerede ned ca 70% fĂžr bunnen gikk ut av de vestlige markedene i september 08.
SÄ jeg ser ikke for meg det vil fÄ samme bounce nÄ nÄr bunnen gÄr ut av vÄre markeder denne gangen.
Men jeg tror absolutt Kina vil snu fĂžr USA gjĂžr det. Kina har jo skikkelige problemer med alder/demografi sĂ„ en kan ikke forvente massiv vekst der fremover, men jeg tror aksjemarkedet egentlig har lang vei Ă„ gĂ„ oppover, ettersom det er ikke sĂ„ stort i forhold til stĂžrrelsen pĂ„ Ăžkonomien. SĂ„ om de blir mer utviklet og befolkningen slutter Ă„ kun “spare”/investere i boliger sĂ„ vil det bli mer penger tilgjengelig til aksjemarkedet.

Jeg tenker derfor at India og andre asiatiske land med mer positiv vekst prognose/demografier er best Ä satse pÄ langsiktig, men at Kina vil bli veeldig underpriset dersom det faktisk kollapser slik jeg ser for meg.

Dette er jo Warren Buffett indicator bare pÄ kinesisk bÞrs/gdp. Ser en her sÄ er det ikke fullt sÄ overpriset som i USA, men det er fortsatt ganske hÞyt. Men ser en pÄ begge to sÄ er det ganske forskjellige tall en fÄr, sÄ det er ikke sÄ lett Ä si. De er enige om rundt 70% nÄ da vertfall, og det er hÞyt, men ikke boble hÞyt. Men fortsetter altsÄ fallet ytterligere sÄ vil det komme ned pÄ et komfortabelt nivÄ sett utfra Warren Buffett indikatoren.


Om denne artikkelen har rett sÄ er jo det allerede nÄ nede pÄ rundt 50% om aksjemarkedet er ca 6 trillion$ og GDP er 12 trillion$. https://tradingeconomics.com/china/gdp


Her er den for hele USAs aksjemarked om noen er interessert.

Det er fordi du er pÄ weekly, du mÄ velge daily :slightly_smiling_face:

1 Like

Haha selvsagt var det noe sÄ enkelt :laughing:
Rookie mistake.
Takk! Da ser jeg det :ok_hand:

Har tuklet med det for Ä kunne se et stort nok bilde, vanskelig se uten Ä zoome ut for mye. Liker Ä se helheten ogsÄ av og til. Drar jo opp sÄnne lange linjer for Ä markere ut de ulike bunnene. Har god tro pÄ det skal kunne fungere greit ved neste krÊsj ogsÄ.
Det artige er at den viser bunn noe sÄnt som 2000 pÄ Shanghai.
Det er selvsagt mulig Ä gÄ under linjen ogsÄ om det skjer noe helt ekstraordinÊrt, og det tror jeg pÄ ettersom vi nÄ fÄr en global koordinert nedgang i stedenfor oppgang. Samtidig som Kina vil mÄtte oppleve Ä sprekke boligboblen, handelskrig osv
!

2 Likes

Er det sannsynlig med videre fall pÄ amerikanske bÞrser utover uken?

Ikke i morgen heldigvis. Bankers

2 Likes

Hvordan er det bankers? Rent teknisk bare?

Stengt bĂžrs

3 Likes

Åja, haha :joy:

2 Likes

Mageplask i Asia, sure US futures og OPEC mÞte. Kan bli en spennende dag pÄ Oslo bÞrs.

1 Like

OSE mageplasker hardt i takt med olja

DOW nesten uendret fra Ă„ vĂŠre godt over -3% i en periode. Utrolig.

4 Likes

Blir utrolig spennende med OPEC pressemĂžte i morgen kl. 13.00! Kan bli et skikkelig lettelsesrally eller et dypt svalestup :dove: :chart_with_downwards_trend::chart_with_upwards_trend:

1 Like

Noen som har formeninger om utviklingen pÄ OSE generelt fremover de neste mÄnedene? Hvordan eventuelt USA pÄvirker, og mulighetene for at nedturen der fortsetter?

Denne grafen og indikatoren som er nede pÄ 50% nÄ?