Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Blir kursene tynget ekstra nÄ fordi folk selger og realiserer tap eller er det en ikkefaktor?

FĂžles som kapitulasjonsvolum idag, the smell of victory.

2 Likes

Synes det er litt for tidlig Ă„ calle capitulation her men ascending wedges er fine formasjoner for brudd opp. Her fra BTC som hadde et liknende mĂžnster som S&P illustrert over. Forskjellen er at S&P har rom for Ă„ komme lenger ned i wedge’n fĂžr den bryter opp.

Vil anta FED vedtar renteÞkning som tidligere uttalt - vil markedet reagere negativt pÄ dette - eller er det tatt inn i nedsalget hittil?

1 Like

Nei. Men jeg tror markedet venter en snillere rentebane for 2019. Hvis det ikke blir det, sÄ blir det ny smell.

4 Likes

– Dette Ă„ret har gĂ„tt i bĂžtta. Jeg tror nok at vi kan avblĂ„se rentehevingene, det er det bĂžrsen forteller deg. Norge gĂ„r sĂ„ det griner, men i resten av verden tror jeg du kan utsette mange rentehevinger, sier forvalter Jan Petter Sissener til E24.

Den amerikanske sentralbanken Federal Reserve mÞtes pÄ nytt denne uken, og forventningene er at styringsrenten settes opp igjen. Mer spenning er det om Fed vil signalisere fÊrre rentehevinger i tiden fremover.

– Jo mer det faller nĂ„, jo mer optimistisk blir jeg for 2019, fordi verden vokser, og vi skal ikke inn i en resesjon, i hvert fall ikke i Norge, ei heller i USA eller Asia. Jeg synes man har en ensidig evne nĂ„ til Ă„ fokusere pĂ„ det negative. SĂ„ glemmer man Ă„ se pĂ„ hva er det egentlig jeg eier, hva er det egentlig jeg selger, sier Sissener"

Ikke at jeg er noen sissener fan, men her er jeg enig !

1 Like

Han har lĂŠrt fra Bear Tesla tidene sine :slight_smile:

Et bÞrsfall er likevel ikke bare dÄrlig nytt, mener forvalteren.

– Det er deilig at det faller, sĂ„ kan vi endelig kjĂžpe noen ordentlig billige aksjer igjen.:grin:

2 Likes

Ser ut som vi skal en tur til oppsiden nÄ. Bryter vi 23500 pÄ ukesbasis ser det fryktelig ut.
Men har vanskelig for Ä se det skje uten et eksternt sjokk pÄ markedet, type Lehman.

1 Like

Og der kom dumpen etter renteheving i USA. I hvert fall prognoser om fra 3 til 2 i 2019.

Henter seg inn igjen ser det ut for.

1 Like

Massivt fall nÄ. Ny intradags low i S&P og DOW

*Ă„rs low :sweat_smile:

Ja, altsÄ intradags low for i Är. Handelsdagen er jo ikke over enda :slight_smile:

1 Like

WTF, hvordan kan jeg ikke ha fÄtt med meg dette


 nér perfekt korrelasjon mellom OSEBX og S&P :stuck_out_tongue:

12 Likes

Get ready - heisen gÄr ned i morgen da? :roll_eyes:

Det er vel omtrent de to sterkeste bÞrsene i Är sÄ ikke overrasket over at de ligner.

Men damn homie

Grafen er tilbake til 2008 :wink:

Ai caramba.

Sick!

1 Like