Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Makro, indeks, valuta

Gleder meg til i morgen !

Slik fungerer børsen. Nå skal det opp igjen.

Denne oppgangen på lavt volum har jeg særdeles lite tillit til. (US index og olja)

Dow oppe over 1000 poeng. WOOOOOOOOOOOOW

Hva i h**** er det som skjer, jeg logger på etter familebesøket for å sjekke fargen for morgendagen og tror nesten ikke det jeg ser!

Noen krakknisser som virkelig har fått blø i dag.

God gammeldags short-skvis.

Hvor mye volum er det snakk om ?

Julaften: Verste julaften noensinne
2. Juledag: Beste dag poengmessig for DOW noensinne

Når man går ned 10%, hvor mange prosent mån gå opp for å komme break even? :stuck_out_tongue:

11,11111111111% du er på jakt etter ?

Børsen er jo ned
15% fra topp men må jo opp 17,66% før ny topp…

Ble stille i fjøset hos krakknissene nå.

Har spurt etter dette tidligere, men aldri fått svar:

Hvor kan jeg se volum på S&P, DOW og Nasdaq?

SP500
DJI
Nasdaq Composite

Interessant teori, virker som han tror på det selv men vet han er på litt tynn is eller vil kunne bli gjort til latter…

Edit: googlet Plunge Protection og får opp en del treff, trodde først det var konspirasjonsteori.

Utviklingen i USA er i mine øyne for ustabil for tiden til å kunne vektlegge futures noe særlig. Det gjelder uavhengig av om Futures er grønne eller røde for tiden. Kursen har nå falt ganske mye i markedet generelt de siste ukene, men det er ganske umulig å vite om dette er starten på rekyl oppover, eller ett kort opphold før videre fall.

Januar og Februar har sannsynligvis avklaring på brexit, budsjettforhandlinger i USA mellom nyvalgte demokrater og republikanere, samt Trump med vetorett, og i tillegg er neste FED møte i slutten av januar. Det er også gode muligheter for at vi får en avklaring på veien videre med handelskrigen mellom USA og Kina, som er det aller viktigste (trappe opp, trappe ned, avtale eller ikke). Det blir begivenhetsrike måneder hvor resultatet av dette fort kan legge føringen for om markedene skal opp igjen eller videre ned. Hvis man ikke liker store svingninger og økt usikkerhet tror jeg at det å se situasjonen an til ting er mer avklart kan være en helt grei strategi.

I dagens ustabile marked ville jeg tildelt futures like mye tillit som ordrebildet før børsåpning. Dette kan gå alle veier. Det ville vært naturlig med en liten nedgang etter dagen i går i USA.

USA bouncen kom av det psykologiske nivået kjent som krakknivået 20% ned fra ATH.

(<10% fra ATH --> korreksjon, <20% fra ATH --> krakk)

Ryker den (close godt under) blir det sannsynligvis unleash the kraken.

Personlig tror jeg på enten bounce herfra/bear trap så et suckersrally før det skjer noe mer. Dette fallet ut av det blå er alt for åpenbart imo.