Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Dow oppe over 1000 poeng. WOOOOOOOOOOOOW

Hva i h**** er det som skjer, jeg logger pÄ etter familebesÞket for Ä sjekke fargen for morgendagen og tror nesten ikke det jeg ser!

1 Like

Noen krakknisser som virkelig har fÄtt blÞ i dag.

God gammeldags short-skvis.

3 Likes

Hvor mye volum er det snakk om ?

Julaften: Verste julaften noensinne
2. Juledag: Beste dag poengmessig for DOW noensinne

4 Likes

NÄr man gÄr ned 10%, hvor mange prosent mÄn gÄ opp for Ä komme break even? :stuck_out_tongue:

11,11111111111% du er pÄ jakt etter ?

BĂžrsen er jo ned
15% fra topp men mÄ jo opp 17,66% fÞr ny topp


1 Like

Ble stille i fjÞset hos krakknissene nÄ.

1 Like

Har spurt etter dette tidligere, men aldri fÄtt svar:

Hvor kan jeg se volum pÄ S&P, DOW og Nasdaq?

SP500
DJI
Nasdaq Composite

2 Likes
1 Like

Interessant teori, virker som han tror pÄ det selv men vet han er pÄ litt tynn is eller vil kunne bli gjort til latter


Edit: googlet Plunge Protection og fÄr opp en del treff, trodde fÞrst det var konspirasjonsteori.

1 Like

Utviklingen i USA er i mine Þyne for ustabil for tiden til Ä kunne vektlegge futures noe sÊrlig. Det gjelder uavhengig av om Futures er grÞnne eller rÞde for tiden. Kursen har nÄ falt ganske mye i markedet generelt de siste ukene, men det er ganske umulig Ä vite om dette er starten pÄ rekyl oppover, eller ett kort opphold fÞr videre fall.

Januar og Februar har sannsynligvis avklaring pÄ brexit, budsjettforhandlinger i USA mellom nyvalgte demokrater og republikanere, samt Trump med vetorett, og i tillegg er neste FED mÞte i slutten av januar. Det er ogsÄ gode muligheter for at vi fÄr en avklaring pÄ veien videre med handelskrigen mellom USA og Kina, som er det aller viktigste (trappe opp, trappe ned, avtale eller ikke). Det blir begivenhetsrike mÄneder hvor resultatet av dette fort kan legge fÞringen for om markedene skal opp igjen eller videre ned. Hvis man ikke liker store svingninger og Þkt usikkerhet tror jeg at det Ä se situasjonen an til ting er mer avklart kan vÊre en helt grei strategi.

4 Likes

I dagens ustabile marked ville jeg tildelt futures like mye tillit som ordrebildet fÞr bÞrsÄpning. Dette kan gÄ alle veier. Det ville vÊrt naturlig med en liten nedgang etter dagen i gÄr i USA.

3 Likes

USA bouncen kom av det psykologiske nivÄet kjent som krakknivÄet 20% ned fra ATH.

(<10% fra ATH --> korreksjon, <20% fra ATH --> krakk)

Ryker den (close godt under) blir det sannsynligvis unleash the kraken.

1 Like

Personlig tror jeg pÄ enten bounce herfra/bear trap sÄ et suckersrally fÞr det skjer noe mer. Dette fallet ut av det blÄ er alt for Äpenbart imo.

NĂ„ ramlet bunnen ut

Jupp for OSEBX, men det er US som styrer, oljen hadde ogsÄ en bang on bounce av en key fib. Tror fortsatt pÄ oppdang fremover i noen uker.

Bra med stÞtte pÄ 785!