Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Synes det ser ut som et VAP Velocity Acceleration Pattern nÄ i det siste? :stuck_out_tongue:

TA-uttrykk jeg fant pÄ for 2 sekunder siden btw.

I det tidsperspektivet sĂ„ er vel «snart» et par Ă„r til :wink:. 
og bunn kanskje pĂ„ 1000?

Synes det ser ut som en siste bull run, men vi fÄr se

1 Like

Ja helt klart

1 Like

DJ USA, holmes spÄr veien videre

7 Likes
2 Likes

Tror du fÄr rett :sweat_smile:

1 Like

Sjekk Stig Myrseths Facebook nÄ :). Ser ut som det kan fortsette en stund til.

1 Like

Synest selv chartene pÄ de store indexer begynner Ä blinke.
Kan bli veldig spennende om det settes en HS i ukene som kommer!

SP500 1w

Nasdaq 1w

2 Likes

:eggplant: :eggplant: :heart::heart_eyes:

Er det fare for hode skulder kne og tÄ?

2 Likes

Economists at the bank believe Europe is “Japanised” to some extent, saying in a research note that despite efforts by euro zone policymakers, the structural similarities remain striking.

image

1 Like

Kjenner det er godt Ă„ ha Stig tilbake der hvor han hĂžrer hjemme.
Interessant skrÄblikk pÄ det som skjer for Þyeblikket:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Stig-Myrseth-Foelg-noeye-med-paa-disse-soeylene-her

Det er flere som ogsÄ hevder at bad news is good news, dvs at avtagende vekst igjen skal kontres med mer kreditt (som vil stimulere aksjemarkedet etc). Blir spennende Ä se. Hvor lenge kan de holde pÄ med denne spiralen?

1 Like

Reint teoretisk kan de vel holde pÄ til inflasjonen biter dem. Det finnes nok av eksempler pÄ hvor gale det kan gÄ.
Er vel ikke mer enn et par uker siden det sto omtalt i norske aviser, husker ikke i farten hvilket land det var snakk om, men det var bedre “butikk” Ă„ tĂžrke seg i rĂŠven med sedlene i lommeboken, enn Ă„ kjĂžpe toalettpapir pĂ„ butikken.

Kan ikke si jeg liker det jeg ser i markedene. Er det grÄdighet vi ser eller hva er det?

Det var Argentina, men der har du en diktator som brukte en underskriftskampanje for Ä fÄ nyvalg til Ä ekskludere folk fra offententlige jobber

Ahh, takk. Hva skal man si om overhodene i Kina da?
De er mildt sagt sinnsyke. Hadde vi skrevet som vi gjĂžr her inne, i Kina hadde vi vĂŠrt buret inne alle, utenom hauserne kanskje.

1 Like

Det er det ingen som vet, men noe finner de vel pÄ. Hvis utsiktene for renteheving blir mindre og mindre kan det vÊre god grunn for mange Ä ta opp mer lÄn. SÄ lenge de fÄr lov er karusellen i gang! Selv om ting tyder pÄ at det burde komme en ordentlig korreksjon snart (den i desember var i sÄ fall bare en forsmak tror jeg).

NÄr det er sagt er jeg pessimistisk for verdensfreden ogsÄ.

2 Likes