Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Takk, dvs du har 431mill usd? Investing viser 96mil usd.
April mnd under ett, ser du totalen der?

Og hva med spx500?

Skal logge meg pÄ terminal. Gi meg noen minutter :slight_smile:

1 Like

3 Likes

Stor differanse pÄ infront og investing, ser betydelig bedre ut her. Ikke bra men bedre.

Man ser tydlig hvilken vei trenden gÄr.

Ja, opp og ned :smiley:
Begynner Ă„ bli bra divergens mellom nye ATH kurser og volumet som pusher.
Men tror det kan vÊre smart Ä la det spille seg ut og posisjonere seg nÄr det snur rÞdt, selv om det kan bli trangt i dÞren.

1 Like

Vet ikke om du har denne fra fÞr sÄ deler den like greit. Andele selskaper som setter ATH er hÞy!

1 Like

Jeg likte denne artikkelen:

Masse penger pÄ sidelinjen nÄ, hvis det volumet skal inn sÄ blir det bra, skal enda mer volum ut blir det
 ikke fullt sÄ bra :slight_smile:

4 Likes

Nei, den var ny for meg. Takk skal du ha.

Weekly ser ikke sÄ aller verst ut med NYHGH pÄ 257, hÞyeste siden feb 2018
02

Den var finfin!
Underbygger viktigheten av Ä handle, etter bekreftelse pÄ vending.

1 Like

Ikke at det betyr noe, men disse tankene deler jeg 100%. En av oss tar feil. Er det proffene med sine ufattelige mengder med penger om skal inn igjen sÄ blir det ny jappetid :slight_smile: Verdens Þkonomien har malt seg inn i ett hjÞrne og jeg har tro pÄ at dagens finansielle sannheter vil bli endret pÄ. Vi husker vel alle den dagen Sveits bestemte seg for Ä ta vek gulvet mot euro

3 Likes

MÄtte lese meg litt opp igjen pÄ jappetiden. Jeg var ikke gamle karen da.
Det resonnementet tror jeg du har rett i. Jeg hÄper ting roer seg.
Om man ser pÄ gjengen som flotter seg pÄ Geilo osv i disse pÄske tider, mangler det ikke pÄ Yuppie`s, det skal vÊre sikkert! Siste skrik innen hÞyfjells fashion, hÞy champis faktor og biler til rundt millionen pÄ hvermannsen.

More than $288 million shares in the $20.1 billion Vanguard Information Technology ETF, known as VGT, crossed the tape at 11:42 a.m. in New York, lifting trading in the fund to the highest in more than three months,

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-23/someone-bet-288-million-on-tech-as-stock-rally-neared-a-record

2 Likes

Er det nÄ man skal trekke frem ordtaket, gi seg mens leken er god?

OMXS30 har steget 19% i Är, nÄ nÊrmer det seg kanskje gevinstsikringsomrÄde for mange

32

2 Likes

Kombinert med jungel uttrykket sell in May and go away sÄ skal man ikke utelukke at det kan vÊre smart.

2 Likes

NOK ypper seg mot svenskekronen, kan den bryte opp her?

52

Markedet er pÄ steroider, inntil bekreftet brudd ligger shortsene godt i skuffen her.
Det smeller nok snart, ene eller andre veien. “Alle” tekniske indikatorer buller og smart money stĂ„r pĂ„ sidelinjen. Kommer dem inn igjen her nĂ„ skal det bli morro. Anbefaler Ă„ lese vedleggene i siste dagers poster av @Krieghoff og @anon80503862

1 Like

At smart money er pÄ sidelinjen er vel en ganske god indikator pÄ at vi er nÊr topp prising? Dvs bare fomo mentalitet osv som gjÞr at kursene holdes oppe.

Jeg er ikke uenig, det er i det miste en god pekepinne pÄ risikoen pÄ disse nivÄer, men det er indikasjoner pÄ at vekt balansen ikke er det den en gang var mellom smart money og dm. Som Kevin sier ONE GROUP WILL BE SPECTACULARLY WRONG https://www.themacrotourist.com/posts/2019/04/22/sentiment/

Image result for be fearful when others are greedy