Når det er musestille selv fra permabjørnene, da blir jeg nervøs
Det kan jeg forstå.
Var vel først og fremst en bank som tror på det, Bank of America. Morgan Stanley er mer lunkne
Still, Morgan Stanley is skeptical about an immediate melt-up for U.S. equities. Sheets said the firm is “comfortable” with its current 2,400-3,000 bull/bear range for the S&P 500.
“Melting up is hard to do,” Sheets said. “We think that the most plausible bull case for the remainder of 2019 is one where better-than-expected China growth pulls up other regions.”
Breaking up (eh melting up) is hard to do
Jeg syntes dette var en interessant artikkel.
Jeg er nå ganske nøytral. Jeg har ingen følelse for om markedet skal opp, sidelengs eller ned. Jeg tenker at det faktiske resultatet av handelskrig (og tariffer) betyr mye for sentimentet framover. Og det ligger fortsatt en måned fram i tid eller noe.
Ja meltup.
Har aldri hørt om meltup før. Alt ein skal bekymre seg for
Ligner mistenkelig på en dobbel topp etter at forsøk på brudd opp og ny ATH ikke holdt?
Den har vel ikke testet ath skikkelig enda, en liten HL her nå, så tror jeg ath skal testes, først da får vi svaret. Med det begrunner jeg med volumet. Forventer et boost i volum ene eller andre veien.
Jeg er mer nøytral nå en på lenge. Ser også buffet og co er ute å hamstrer igjen.
Det er jo sagt at det aldri har vært så mye “smarte penger” utenfor. Hvis de begynner å kjøpe, så får vi en ny ATH.
Er vel en grunn til at de er ute?
Ja, det er det jo helt klart, men det kan hende ting utvikler seg anderledes enn de antok når de tok pengene ut? Hvis Buffet er på kjøperen så…?
Buffet kan du ikke stole på klarer se dette. Det ville han også sagt, han liker noen selskaper å kjøper de uavhengige av business cycle/eventuelle marked svingninger egentlig. Men sett i helhet har han i flere år nå hordet masse penger og derfor tror jeg også han til en viss grad er bekymret, men han sier bare at det er fordi alt er så dyrt. Så han sier han kan vente lenge til det blir billigere, for det skjer eventuelt. Lurer på hvor mye de nye forvalterne kjøpte amazon for. Er jo ikke så mye penger de forvalter egentlig, så han lar vel de gjøre som de vil og eventuelt lære av egne feil. Han selv kjøper jo ikke så veldig mye. Kjøper mer av det han liker/allerede har for det meste egentlig.
Men at smarte penger er ute er selvsagt et varselstegn, men det er også egentlig masse retail penger som trekkes ut.
Så det kan bety de kan gå inn, eller være et veldig skummelt tegn på at markedet går opp på veldig svakt fundament.
Vi vet alle hva som fører til mesteparten av oppgangen, de dummeste pengene av de alle. Buybacks. Eneste som gjør at jeg tror det kan fortsatt snu, siden de vanlige dumme pengene kanskje ikke har FOMO kjøpt , men hvem vet. Kanskje har de det egentlig, men er bare øverste kvartil av retail som har trukket ut mesteparten av pengene fra fondet.
Tror ihvertfall ikke de smarte pengene kastes inn før en evt korreksjon, de har nok gode grunner til å være forsiktige. Men de normale retail fond eierene kan selvsagt gjøre noe sånt.
“Better beat China in the tradewar fast so that we can bring back jobs to America, all the jobs are gone overseas.”
Jupp tenkte d samme, når @RedEnergy begynner å henge mer i NAS / PHO tråden enn makro / renter tråder osv den siste mnd… da er vi på topp
Ca $13 mrd hver på Ted og Todd.
Jepp, dvs en liten andel av Berkshire hver.
Så en andel av en liten andel blir nok ikke store summen. Så de kan ta sjanser med de pengene. Var mer for å poengtere at Buffett lar de gjøre no han ikke ville gjort selv, men han tar jo begrenset risiko ved å la de kun kontrollere en mindre andel av pengene.
De styrer 26 mrd$, det er igjen kun en brøkdel av kontantene Buffett&co sitter på ( kanskje 100 mrd$ fremdeles?).
Spent på hvor mye penger de har nå ved utgangen av Q1! Blir artig med en oppdatering der.
Han fikk jo kjøpt litt under nedgangen(Q4), men det gikk så raskt opp dette kvartalet at kjøpingen ikke varte så lenge sannsynligvis.
Kontanter og Kontant Ekvivalenter $22,487
Amerikanske Statskasseveksler: $88,029
Obligasjoner: $19,415
Jepp, så faktisk greit over 100 mrd$ fremdeles. Så kjøpte vist ikke så veldig mye da i Q1.