Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

USA trapper opp handelskrigen. Øker fra 10% til 25%. Sell in May… Skulle solgt i starten av mai ja…

1 Like

Lander de avtalen innen sommeren blir det er det i mai man burde kjøpt :wink:

Trump må ha avtalen for gjenvalg - ganske greit bet å ta, det.

«going too slow»

2 Likes

Satser på at han bare prøver å skremme til en ok avtale allerede på onsdag.

1 Like

Jeg føler jo han fort snur på en femøring, og bløffer mye. Så ganske umulig å vite om dette er en seriøs strategi, eller ett middel for å presse fram innrømmelser.

3 Likes

Kinesiske indeksene er jo fritt fall.

Pressmiddel :star_struck:

Tror du hele nedsiden er tatt ut allerede? Ingen treffer helt på toppen.

1 Like

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-05-05/trump-says-10-china-tariffs-will-rise-to-25-on-friday

:sweat_smile:

Nei, jeg tror ikke det. Det er fortsatt gode muligheter til å selge i mai. Nå ble det ikke så store utslag på morgenen. Jeg pleier ikke å selge i mai, så jeg gjør nok ikke det i år heller.

1 Like

Jeg har også mye aksjer, men føles ikke helt dumt å ha en liten “forsikring”

2 Likes

" Å kjøpe aksjer i dag er et veddemål på Donald Trumps genialitet. Har De vurdert en tur til legen?" :sweat_smile:
Vår egen - Thor Chr. Jensen

1 Like

Er forsåvidt enig denne gangen, MEN for en gretten type :laughing:

1 Like

Aksjemarkedene har jo virkelig gått dårlig etter at Trump kom til makten.

Ble jo 0,5% i pluss på Dow i dag…

Men er ikke Trump så dum og slem?

For øvrig endte ikke Dow i pluss.

hæ? :stuck_out_tongue:

Tror @anon99163478 sine grafer er økningen fra åpning til close i dag, ikke fra close i går til close i dag

4 Likes

Må være noe galt med siden jeg brukte der. Beklager - ikke meningen å misinformere.

3 Likes

Rødt i USA i kveld

3 Likes

En av de jeg mener forstår ekstremt mye mer enn meg.

Så toppen på S&P var ca 2950 (± ca 5 poeng avhengig av hvordan du ser på det). Target for en fornuftig pullback blir området 2 715 - 2800?

Dette er en ganske løs teori jeg har laget meg. Så jeg avventer i hvert fall noen dager til og ser an situasjonen.

6 Likes