Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Tenker kanskje det er lurt Ä selge halvparten sÄ kan man selge resten om det bryter ned eller gÄ inn med alt igjen ved brudd opp.

2 Likes

Grunnen til at jeg i utgangspunktet er optimistisk er at det ser mer ut som en konsolidering fĂžr break out oppover enn en klassisk topp formasjon - men selv om dette skulle stemme kan det jo svinge ganske bra fĂžr kursen beveger seg oppover.

28

3 Likes

Kanskje det blir en bra sommer.

• Bank of America Merrill Lynch surveyed investors and found that about two-thirds expected that there would be no deal this weekend, but there would be no new tariffs either.
2 Likes

Mnuchin said he was hopeful a deal could be struck by the end of the year but said “there needs to be the right efforts in place.”

Ingen tro pÄ avtale allerede til helgen, men ser ganske lovende ut pÄ kort-/mellomlang sikt.

Mine personlige tanker er at hvis det annonseres en avtale til helgen, er dette hastverksarbeid og ikke noen permanent lÞsning pÄ det underliggende problemet. Ellers har de holdt verden for narr i en lengre periode med tanke pÄ avstanden i forhandlingene.

Kina bÞr nekte en avtale fÞr valget med mindre de vil Þke sannsynligheten for fire nye Är med Trump :stuck_out_tongue:

@Christian

@elkem

1 Like

MÄ vel si at utviklingen nÄ fÞr rentesenkning ser mer ut som ikke resesjon casene?

Selv med resesjon fÄr man i snitt 10% avkastning neste 12 mÄneder?

3 Likes

Hussman er mer pessimistisk som vanlig, men ogsÄ han har innsett at den viktigste drivkraften er markedets sentiment, er investorene haussete sÄ gÄr det oppover, ogsÄ sÄ klart ekstra vind i seilene dersom man har en sentralbank som driver med kvantitative lettelser og har lave renter.

1 Like

OHS formasjon har nÄ fÄtt pull back og sikter mot mÄlkurs? I sÄ fall skal OMX opp og sette ny ATH

08

2 Likes

Liker at du veksler med Ă„ vĂŠre bull/bear utfra hvordan markedet oppfĂžrer seg, det gjĂžr analysene dine vesentlig mer troverdige enn mange analyster som er i media som er permabear/bull.

4 Likes

Det hjelper veldig lite Ă„ ha “rett” fundamentalt om man er 3 Ă„r for tidlig ute.

7 Likes

PrÞver meg pÄ denne strategien nÄ. Pengene mÄ ogsÄ fÄ litt ferie.

3 Likes

En eventuell 100% Ăžkning i dieselprisene internasjonalt vil jo kunne ha Black Swan-potensiale for resten av markedene.

1 Like

Jeg er ganske godt eksponert, og har veldig liten tro pÄ sÄ mye som en dobling av prisen pÄ diesel.
At marin gassolje (diesel produkt) kan gÄ fra $600 per tonn ti $800-$1000, anser jeg som mest sannsynlig. For at man skal fÄ den effekten sÄ mÄ ogsÄ oljeprisen komme seg opp over $80-$90, ellers havner hele profitten fra destillering hos raffineriene. Det tror jeg ikke vil skje.

1 Like

Jeg har begynt Ä fÞlge med pÄ OMXSGI indeksen istedet for OMXS30 fordi denne tar utgangspunktet i alle selskapene pÄ OMX og tar med utbytte. Et veldig spennende punkt her da vi tangerte ATH i gÄr, sÄ blir det spennende Ä se om denne brytes pÄ oppsiden eller om vi fÄr en reaksjon ned og dobbel topp.

33

2 Likes

Ser at Oslo Axess har gjort det ganske greit, generelt sett mye bedre enn small cap. Merkelig at det gÄr sÄpass dÄrlig med small cap segmentet.

10 Är.

1 Är