Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Skuddpremie pÄ 80 mill usd pÄ hodet til Trump:

1 Like

Bull for oljetank med mindre hormuz blir helt stengt. IsÄfall blir det umulig Ä skaffe til veie nok olje. Stakkars Kina.

Tja, det var en ikke navngitt random person som sa at alle iranere burde gi en dollar hver i skuddpremie. Ikke akkurat noe offisiell uttalelse.

Finner lignende i kommentarfeltet til VG.

2 Likes

Ja nÄ er det ikke akkurat skuddpremien jeg er mest opptatt av. Men de kommer garantert til Ä hevne seg kraftig. NÄ trekker de seg helt ut av atomavtalen.

SÄ frykten vil spre seg til bÞrsene fremover, men ikke minst liv vil gÄ tapt.

Trump er noe uforutsigbar og spontan i forhold til det en president burde vĂŠre.
Men for all del kanskje det er et smart trekk Ä fjerne en som kunne planlagt et stÞrre angrep pÄ usa.
Oljeprisen kan jo nÄ ekstreme hÞyder, sÄ aldri sÄ vondt at det ikke er bra for noe :wink:

Det stod jo navnet (Abolfazl Abutorabi) via Iransk stats-kanal.

Du finner sikkert lignende i kommentarfeltet til VG :wink:

I artikkelen stÄr det dette:

Virker ikke sĂŠrlig offisielt akkurat.

Nei, men om en sÄ skulle klare Ä drepe Trump sÄ tviler jeg pÄ at han hadde rukket og fÄtt glede av pengene :sweat_smile:
SÄ pengene er nok ikke motivasjon. Det er nok martyrene de vil fÄ frem tenker jeg.

Snur fort i dette gamet. Årets fĂžrste bĂžrsdag startet med skyfri himmel og oppgang pĂ„ alt av indekser. BĂžrsene hadde endelig kastet av seg skrekken for Trumps handelskrig, sĂ„ da fant han pĂ„ noe nytt
 :no_mouth:

1 Like

Tror de fleste investorene begynner Ă„ blir trĂžtt av stuntene hans ja :slight_smile:

NÄr du skal kjÞpe en enkeltaksje holder det ikke lenger Ä ta hensyn til fundamental og teknisk analyse. Du mÄ ogsÄ foreta en Trumpanalyse :smile: OG DET ER IKKE LETT :joy:

2 Likes

Jeg har tatt en TA av twitter-kontoen hans. Den lyser rÞdt nÄ!

Er vel rimelig lett?

Bare Ă„ sjekke tilbake i tid hva han har klandret andre presidenter for, det er det han kommer til Ă„ gjĂžre selv :stuck_out_tongue:

1 Like

Til tross for (eller kanskje pÄ grunn av) Trump sÄ har vel pilene pekt ganske rakt oppover siden han ble president.

Investorer har all grunn til Ă„ vĂŠre fornĂžyde.

De siste Ärene har vÊrt nesten for gode til Ä vÊre sanne ja!
Men jeg gir ikke Trump Êren for det. NÄr sentralbankene setter ned renten til null og seddelpressene er blodrÞde sÄ er det utrolig hva det kan gjÞre med bÞrsene :slight_smile:

1 Like

Synes det er snodig med all klagingen pÄ Trump nÄr virkeligheten viser at alt faktisk peker oppover. En liten realitetsorientering kan nok vÊre pÄ sin plass.

Jeg synes de siste mÄneder minner om et sukkers rally. SÄ for vi se om bearmarkedet starter nÄ :slight_smile: NÄr Trump logger seg inn pÄ Twitter sÄ pleier det som oftest Ä sende bÞrsene nedover. Sentralbankene har Êren for oppgangen. Hadde de Þkt renten istedet for Ä sette de ned etter Trump ble valgt sÄ hadde bÞrsene blitt rÞde og fine uansett hva Trump hadde Twittret :slight_smile:

1 Like

Men hvisomatte dersomatte.

Fakta er at pilene har pekt rakt oppover siden Trump ble president. Dersom man faktisk er en investor kan man prise seg lykkelig over at han ble president.

#facts

Hva er det du mener han har gjort som har presset bÞrsene opp? Som ikke en annen kandidat hadde fÄtt til?

Ah det berþmte “det kunne hvem som helst gjort”-argumentet.

Det er Trump som er president nÄ. Ingen andre.