Bra motargument!
Motargument? Du kommer ikke med noen argumenter. Du diskuterer ut fra en hypotetisk situasjon som ikke eksisterer.
Skattekutt.
Hadde det ikke vært for faren så hadde han sikkert vært gjeldsslave idag. Bare en bløff at han er så dyktig økonomisk
Igjen kommer du med “hvisomatte dersomatte”.
Hva med å forholde deg til realiteten slik den faktisk er?
Ja da må jo du forklare hva han har utrettet. Jeg sier sentralbankene har æren for oppgangen så jeg venter på et argument fra deg.
Amerikansk næringsliv liker Trump, punktum - enten du og/eller andre liker ham eller ikke. Nå har han vært president i 4 år. Utover det, så er i alle fall jeg helt enig i at den andre hovedvariabelen er sentralbankenes rentebane og pengetrykking.
Det er han som er president i USA. Hva er det du ikke forstår?
Se dert ja, en som forstår det
Pablo har skjønt at han er president, ikke værst bare det!
Børsene gikk opp umiddelbart etter valget fordi Trump lovet og leverte skattekutt året etter. Det toppet ut i januar 2018 fordi Pelosi og demokratene valgte å kjøre government shutdown pga illegale immigranter i februar 2018. Deretter var det rotete, og så ga markedene faen og gikk opp helt til handelskrig OG fed renteøkning i oktober 2018. Da krasjet ting, så var det rotete sidelengs til nylig.
Siden FED som oftest ikke liker renteøkninger i valgår og handelskrig er over, markedene opp.
Din påstand var at investorer er trøtte av Trump. Uvisst av hvilken grunn.
Mitt faktabaserte svar var at investorer har all grunn til å være svært fornøyde med Trump.
Ja både jeg og min portefølje er ekstremt fornøyd med Trump til nå!
Jeg mente fra nå og fremover. Alle kan jo selvsagt se hvordan det har gått i ettertid. men nå får vi se hvem som får rett
Twittermeldinger med tolløkning og nå ser man at spontane angrep også finner sted. Etter at børsene har gått noe helt sinnsykt.
Men den som lever for se
Tidsperspektiv er jo viktig. Snakker vi denne uken, denne måneden, fram til sommeren, fram til valget, eller skal vi spå hvordan markedet reagerer på presidentvalget i dag? Blir vanskelig det
???
Tenker nå og frem til valget Spår du imot? Alltid lettere å være etterpåklok enn å spå fremover
Min spådom er litt ned i januar (som en rekke andre år når det har vært desember og romjulsrally), og så oppover. Inngang til nytt bullmarked egentlig. Tror dette blir ett fint børsår helt fram til ca 1 måned før presidentvalget i usa.
Notert!
Du tror ikke konflikten med Iran vil eskalere / påvirke børsene?
“Påvirke” kan man kanskje si.
Men det jeg tror er at mer uro i midtøsten ikke påvirker inntjeningen for de aller fleste selskapene i Norge, USA, og Europa i noen nevneverdig grad. Det påvirker selvsagt oljen kortsiktig, men med mindre det blir full storkrig der nede så er det i mine øyne støy.
Skulle det eskalere til ett nivå som gir enorme flyktningemengder igjen så vil det selvsagt påvirke Europa mer.
S&P500 hentet seg raskt inn. Kun 0,15% ned nå.