Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Synes du inntjeningen er bra i forhold til prisingen pr nÄ?

Det varierer jo veldig fra selskap til selskap, sektor til sektor.

Men i praksis sĂ„ lener jeg meg pĂ„ den amerikanske forklaringen: “det er ingen alternativer.” Dvs, det er ingen andre steder Ă„ plassere pengene, og det er for mange penger i verden.

Hvis man ser pÄ bÞrsen som ett sted Ä plassere penger hvor man fÄr betalt for risiko + forskjellen mellom statsobligasjoner (renter) og forventet avkastning pÄ bÞrs, sÄ er det ikke sÄ ille. FED og Trump stÞtter opp under markedene som gir lavere risiko, og rentene er som kjent lave.

Tror du virkelig at det var Trump som satt pÄ kontoret sitt og kom opp med ideen om Ä drepe en general? Her er det jo Pentagon som har fÄtt tak i info at noe stort skal skje og akkurat nÄ kan vi ta ut lederen for operasjonen.

Vi har 5 minutter pÄ oss fÞr satelittbildet forsvinner. Vi anbefaler at vi tar han ut. Hva gjÞr du?

Og det stÞrste skattekuttet siden Ronald Reagan foretatt i ett jafs satte fart pÄ bÞrsene og har sÞrget for fÞrste lÞnnsveksten blant lavtlÞnnede pÄ 30 Är. Det kan faktisk ene og alene krediteres Trump, fordi det var hans politikk og trolig den utlÞsende faktoren han vant valget pÄ i 2016.

Man kan spĂžrre seg hvordan det hadde gĂ„tt her i Norge dersom vi hadde fĂ„tt 4% skattekutt med en gang Erna ble statsminister. Jeg vil tro effekten hadde vĂŠrt stĂžrre enn slik det gikk med 1% i Ă„ret. Trump valgte beviselig en mye bedre strategi med den effekten han fikk ut av skattekuttet. NĂ„ var riktignok kuttet enda stĂžrre, men hvis Erna tenker Ă„ fortsette med 1% ned i Ă„ret om hun vinner gjenvalget, sĂ„ hĂ„per jeg at hun “leser dette” og heller tar 4% i ett jafs slik som Trump gjorde.

Har vi fÄtt skattekutt her til lands? Det har jeg sannelig ikke merket. Jeg har merket galopperende avgifter og kostnader.

Erna Solberg er en katastrofe for landet, slik som Spetalen sa. Det triste er at alternativet muligens er enda verre.

De tror de er forutsigbare nÄr de reduserer med 1% i Äret, men effekten blir mindre merkbar.

1 Like

Spetalen er Spetalen. Fantastisk trader

Da fikk Trump ordnet USA ut av Irak @Buffet .

You are fucking welcome, “investorer”. Trump er det beste som har hendt amerikansk þkonomi siden andre verdenskrig.

2 Likes

Trump hadde ikke mye valg der nei. Klare ordre fra Irak ja.

HAHAHA, som om Irak kan “gi ordre”.

Trump har lett etter en anledning til Ä komme seg ut av Irak siden han ble president, men har ikke fÄtt med seg deep state og generalene. NÄ har han klart Ä ordne det slik at Irak selv ba om det. Og tok anledningen med begge hender.

Utrolig hvordan noen kan tro at Trump er dum nÄr man ser hvilken track-record han har. Han fÄr til absolutt alt han setter seg fore.

Det er slik de ufĂžretrygda i kommentatorfeltet til VG holder pĂ„. “Trump er jammen meg dum assĂ„, hilsen Stein KĂ„re 46 fra Indre Enfold”.

1 Like

Vi fÄr se vi fÄr se

I og med at jeg ikke bor i usa sÄ driter jeg jo i hvem som er president, men jeg tror bÞrsene er moden for en korreksjon og vel sÄ det
 SÄ fÄr vi se hvem som fÄr rett :slight_smile:
SkjÞnner ikke at du har tid til bÄde forum og kommentatorfeltet i vg.

2 Likes

VÊr sÄ grei, du linker til Dagbladet?

Har de hatt rett i noe som helst de siste 10 Ärene? Det er en blogg dedikert til hat mot Trump (og for alt som har med sosialisme Ä gjÞre).

De driver altsĂ„ ennĂ„ Ă„ roter rundt med den “Russland”-konspirasjonen som alle vettuge mennesker har lagt bak seg for lenge siden. Godt Ă„ registrere at enkelte ting forblir det samme her i verden.

2 Likes

Ja “kildene” dine er jo fantastiske!

Jeg tar gjerne et nytt veddemÄl pÄ en hÞvding slik meg og sjakk hadde. Han overfÞrte ogsÄ i Btc. SÄ all honnÞr til han.

Dersom du mener Trump skal klare Ä dra bÞrsene lenger opp de neste mÄnedene :slight_smile:

1 Like

Eg forstÄr det ikkje som USA trekker alle troppene ut av Irak men at dei flytter pÄ noen av dei.

Han kommer til Ă„ trekke opp USA ja.

Europa er sÄpass nÊrme stupet (pga. flere tiÄrs Dagbladet-politikk) at det kan rase sammen nÄr som helst.

Mulig USA ogsÄ vil lide under en europeisk kollaps, men i langt mindre grad. SÄ jeg kan lett vedde pÄ at USA kommer til Ä gjÞre det langt bedre enn EU-sektoren.

“Under valgkampen i 2016 lovet Donald Trump bĂ„de Ă„ fĂ„ en slutt pĂ„ budsjettunderskudd og Ă„ nedbetale hele USAs statsgjeld, noen ingen president har klart fĂžr ham. I hans periode har statsgjelden i stedet Ăžkt i rekordfart, med 16 prosent.”

5 Likes

Er han ferdig med presidentperioden sin? Vi fÄr snakkes om fire Är.

Skal vi si 3 eller 6 mÄneder fra idag? En hÞvding pÄ om s&p 500 er lavere eller hÞyere enn sluttkurs idag?

1 Like

Dow og SP500 i pluss. OljebĂžrsen OSE ned. :smile: