Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Du leste ikke hva jeg skrev. Jeg kan vedde pÄ at USA outperformer Frankrike og Tyskland.

Men gidder ikke vedde om penger. Jeg skal nĂžye meg med at du innrĂžmmer at du tok grundig feil.

:joy::see_no_evil:

Skulle visst bedre enn Ä stole pÄ fake news :man_shrugging:

Og hva skjedde forresten med dette?

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Uvisst om han er ferdig snart, hope is all we have.

1 Like

Noe som kan vÊre lurt Ä tenke pÄ er at nyhetsbildet er mange ganger sÄ negativ som det var under finanskrisen. Og dette er fÞr vi har hatt en «Lehman konkurs». Det har gÄtt hobby i Ä vinkle ting negativt for journalistene.

Lett Ä bli pÄvirket til Ä tro at alt er mye dÄrligere enn det faktisk er.

4 Likes

Det vet vi vel strengt tatt ikke enda hvordan dette vil utvikle seg framover? Markedene puster lettet ut for at konflikten ikke har eskalert videre, men det kan komme noe nytt nÄr som helst.

1 Like

#Iran’s SNSC secretary Shamkhani: “Our response, in any way, will be to US forces in the region, and we emphasize that the American forces to be removed. Now, if the forces want to take shelter in the bases, we will destroy the bases in addition to the forces.”

Jeg sitter i mye cash. Tror folk GROVT undervurderer viljen og evnen til Iran til Ä slÄ tilbake mot USA i midtÞsten og andre steder.

Folk har visst glemt at Hizbollah var helt tilfredse med Ä legge Libanon flatt for at de skulle fÄ ha sin forrige krig mos Irael

2 Likes

Det har ogsĂ„ en gang tidligere skjedd en krise som ble “lĂžst” eller utsatt ved hjelp av fallende renter :wink: Slik utviklet dow seg den gang

1 Like

Trump 2019 Greatest economy ever? :rofl:

4 Likes

https://www.newyorkfed.org/markets/domestic-market-operations/monetary-policy-implementation/repo-reverse-repo-agreements/repurchase-agreement-operational-details

Okay
 Det er trygt ut januar, men hva skjer nÄr de stenger krana?

Viljen og evnen er der, men de vet ogsÄ risikoen for hva USA kan gjÞre tilbake. Da er spÞrsmÄlet hvor mye de vÄger.

Det kalles vel “late-cycle symptoms”.

Tidligere i Är leste man i dn at smÄsparerne burde selge siden proffene gjorde det, samt velstÄende familier i USA solgte seg ned. NÄ leste man nettopp i dn at man burde investere alt og ikke ha noe cash. Det blir spennende :slight_smile:

4 Likes

“We have no idea what Iran’s going to do, but they seem pretty darned resolute — seems irresponsible to bet that they’ll just let this thing go,” he says.

Usa base under angrep

Bare Ă„ glede seg til twitter tirade fra mr. Orange

:roll_eyes::crazy_face:

2 Likes

Ingen amerikanere drept, det vil si at Iran Äpner opp for at dette ikke tar helt av, men tenker at videre utvikling nÄ blir avhengig av Trumps motsvar.

Det er ikke gitt at det kommer mer fra USA, Trump har vĂŠrt tilbakeholden fĂžr, f.eks etter nedskytingen av dronen i fjor der han unnlot Ă„ gjengjelde.

Ja, det blir spennende Ä fÞlge med pÄ Trumps uttalelse i dag.

Dette er jo den perfekte muligheten til Ă„ deeskalere situasjonen.

Iran har tĂžffet seg for befolkningen, uten Ă„ gjĂžre skade, og Trump fikk eliminert et “viktig mĂ„l”.

2 Likes

Er jo helt tydelig at trump er livredd for eskalering. Tipper det blir sanksjoner eller noe i den dur. Han vet at han har fucka det til, og er redd for konsekvensene bÄde for bÞrs og kommende valg

1 Like