Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Tror ikke unntaket gjelder andre enn presidenten. Kongressmedlemmer var vel tidligere ogsÄ unntatt, men jeg tror ikke de lenger har lov til Ä bedrive innsidehandel. Alt dette tatt lÞselig fra en plass langt bak i hjernen.

1 Like
1 Like

Enn sÄ lenge ser vel ting ganske positivt ut pÄ kort sikt i hvert fall?

Litt off-topic muligens, men i mangel av et bedre sted Ă„ poste: eur/nok er i en interessant opptrend i et langt perspektiv, er det noen som har noen klare tanker om vi skal videre opp eller over ath med det fĂžrste (noen ukers tid)?

1 Like

BÞrsene har jo vÊrt overopphetet og i euforisk tilstand for Ä si det forsiktig veldig lenge. En kraftig korreksjon er en selvfÞlge. Skal et virus i kina fÄ skylden for dette? :sweat_smile::see_no_evil:

Hvorfor tror du feks at oljen er ned 5 dollar pÄ kort tid?

Ganske Äpenbare sammenhengder med virusfrykt. Og da rasjonaliserer man ganske kjapt at tross alt er indeksene overprisede etter visse parametre. Dermed fÄr man et pullback.

1 Like

Selvsagt. Dette har vi diskutert i denne trÄden ganske nylig. Varsellampene er mange!

1 Like

Riktig, men jeg tror det hadde vĂŠrt fortsatt tut og kjĂžr uten virussnakket. Men det blir selvfĂžlgelig bare spekulasjoner fra min side.

1 Like
1 Like

12% fall i oljeprisen pÄ et par uker og S&P- indeksen snart ned 1% sÄ langt idag. Kronen rikker seg nÊrmest ikke. Valutaekspertene er jo imun mot Ä tippe riktig ser det ut til :sweat_smile:

Tror toppen er nÄdd nÄ?

image

1 Like

Watch CNBC’s full Davos interview with billionaire investor Ray Dalio

4 Likes

Har stor respekt for Dalio for Ă„ si det mildt. Men her spĂ„r han altsĂ„ kraftig korreksjon de nĂŠrmeste Ă„rene og samtidig sier at “cash is trash”. NĂ„r han sĂ„ fĂ„r spĂžrsmĂ„l om Bitcoin sĂ„ begynner han bare Ă„ stamme og virker litt frustrert og ender opp med Ă„ si at det er for volatilt. Hvordan ble han rik dersom han frykter at det han er investert i skal bevege seg hyppig?
Han har mer troen pÄ Libra. Som skal vÊre en stabil mynt. Hvordan tjener man penger pÄ noe som er helt stabilt?

Blir som Ă„ kjĂžpe og selge en 100 lapp for en 100 lapp hele dagen.

1 Like

Tror markedet mÄ finne en annen unnskyldning for Ä korrigere, vic og volum pÄ spx fredag visste lite tegn til sell off.

1 Like

Regner med du mener vixen? som var opp 12% pÄ fredag. Fortsatt relativ lav, men den pleier Ä bevege seg i en formasjon ned mot atl og sÄ rykker den til, sÄ om fredagen var starten pÄ et rykk vil kun framtiden vise :slight_smile:

Hadde vert kult om den bryrer ut av formajonen. Ligger fint plassert med long vix cfd, sÄ breakout passer meg bra.

Blir spennende ja.

Dette ble mitt “sell-signal” for aksjer. SĂ„ det blir interessant Ă„ se de neste mĂ„nedene om 3 januar var en bra dag Ă„ komme seg ut pĂ„ :slight_smile:

1 Like

Nei, vic pÄ candle.