grammarnazi: en veke pÄ et talglys blir en wick pÄ english.
Haha, ja eg stussa ogsÄ pÄ den der
Klarer nesten ikkje Ä vente til opning av futs pÄ sÞndags kveld.
3 januar var feil dag uansett hvordan man ser pÄ det imo. Det er en kjent sak at nÄr euforien rÄder sÄ er det smart Ä vÊre pÄ vakt, men Ä basere sine kjÞp og salg pÄ artikler er en spenstig strategi. Markedet viser vei. Alt annet er stÞy. En fornuftig inngangs og SL strategi sparer en for mye unÞdig.
Du viser til noen poenger i dine innlegg, men det meste der er chasing ghost.
Ok? Det kommer vel an pÄ hva man eide. Lastet opp tungt i norsk biotek i sommer og de er ned 15% etter jeg solgte. Kan jo kjÞpe meg inn igjen nÄ dersom jeg har troen og fÄr mange flere aksjer
Var jo ikke basert pÄ 1 stk artikkel. Indeksene, euforien var ekstrem og var ekstremt fornÞyd med gevinsten. SÄ var flere variabler
Indeksen er jo ogsÄ lavere nÄ. Og med blodrÞd olje, rÞd s&p pÄ fredag og virus, brexit osv. SÄ tÞr jeg vedde ganske mye pÄ at mandag blir tÄlig rÞd
Synes ogsÄ det har gÄtt varmt lenge sÄ jeg sitter videre pÄ sidelinjen, men man fÞler seg jo tidvis dum.
Er litt pĂ„ den âwhen others are greedy, be afraidâ.
Ikke nÄr du uttaler generelt.
hovedsaklig oslo-bÞrs. Jeg har ikke amerikanske aksjer, selv om euforien der er mest ekstrem. Som nevnt er indeksen ogsÄ lavere nÄ enn 3. januar.
Kan nÊrmest garantere knallrÞd dag pÄ mandag. Tar gjerne et veddemÄl med deg pÄ det? Eller bÞrsene pÄ 3,6 eller 9 mÄneders sikt?
BEEEARY GOOD COMERADES!
Kjipt med pandemi, men kjekt med litt vollatilitet i markedet.
All inn Immodium, ser ut som ein solid pullback og frykt er sannsynleg.
Var ikke dette fordi han regnet med storstilt trykking av penger, som igjen ville fĂžre til inflasjon?
Han er vel mer investor enn day-trader?
En av de store ideene hans er sÄvidt jeg vet at ting gÄr syklisk, og en av syklusene han nevnte var at ting ligner pÄ hvordan det var fÞr depressjonen pÄ tredvetallet. I et sÄnt perspektiv sÄ behÞver ikke ting bevege seg sÄ hyppig.
Warren Buffet og Charlie Munger har vel ogsÄ gjort en og annen krone pÄ ting som er noe mindre volatilt enn Bitcoin?
Jeg oppfattet det som at han mente Bitcoin var forelĂžpig uegnet som valuta for lagring av formue (storing wealth) pga volatilitet, ikke for Ă„ skape formue.
Makes sense?
Han har mer troen pÄ Libra enn Bitcoin og mener cash is trash. Libra blir nok pegget mot Usd. Hvorfor kjÞpe Libra nÄr han mener cash is trash? Han har mye kunnskap, men nÄr han begynte Ä snakke krypto sÄ var han inne i ukjent farvann kunne man se. Btc har vel steget 1 million prosent de siste 10 Ärene. Jeg tror Buffett og Dalio kommer til Ä mene at det er rottegift uansett hvor mye det kommer til Ä stige.
Poenget med libra er Ä ikke bare pegge mot USD, men en kurv med ulike valutaer. Dva skape ny indeks. Det kan gjÞre andre valutaer sterkere/bedre, men dollar vil egentlig tape pÄ at andre blir mer benyttet.
Vel, jeg tror du tar en del ting ut av kontekst og blander dem sammen, enten fordi du ikke skjĂžnte hva han sa, ikke fikk med deg at de snakket om flere ting, eller fordi alle som sier noe ufordelakting om Bitcoin/krypto automatisk âer dummeâ, eller begge deler. ÂŻ\_(ă)_/ÂŻ
Okei, sÄ det skal bli en stabil valuta, men kan svinge i forhold til usd?
Hehe, sÄ ikke klippet ferdig. Men han mente cash is trash, og trodde pÄ resesjon om noen Är. Han hadde ikke troen pÄ btc som er laget med tanke pÄ Ä unngÄ inflasjon men han hadde stor tro pÄ Libra som er en stablecoin, samtidig som han mente cash is trash pga hÞy inflasjon. Libra vil jo vÊre pegget mot trashet.
Ja jeg er overbevist. All inn i Libra, to the moon
Libra er jo heller ikke desentralisert, selve sessensen i krypto altsÄ, man mÄ stole pÄ den organisasjon.
Jeg ser overhodet ikke poenget i dette prosjektet. Man kan jo like gjerne investere i Tether dersom man Ăžnsker Ă„ eie noe som hele tiden er verdt det samme som dollar.
Men for all del. Gleder meg til Ă„ hĂžre mer fra âkrypto-Dalioâ
Han har vel mer tro pÄ gull siden det er det sentralbankene kommer til Ä kjÞpe
Har aldri pÄstÄtt noe annet! Han sier han ikke har troen pÄ Btc, helt fair. Ikke den coinen jeg heller har mest troen pÄ.
SÄ sier han cash is trash. Kan vÊre enig i det ogsÄ, men sÄ sier han at han har troen pÄ Libra som skal bli pegget mot det han kaller trash
Litt morsomt egentlig; Dalio snakker om langsiktig utvikling og svingninger, og nĂ„r han nevner gull som et litt tilfeldig valgt eksempel pĂ„ noe Ă„ diversifisere portefĂžlgen med sĂ„ innser han med en gang at ânĂ„ kommer alle til Ă„ rapportere at âDalio er bull pĂ„ gullââ selv om det overhodet ikke var hva han snakket om.
Deretter kaster programmlederen inn âhva med Bitcoinâ fordi det er er kult, hipt, og gir flere klikk, og drar samtalen enda lengre bort fra hva Dalio prĂžde Ă„ si.
NĂ„r Dalio da sier at Bitcoin er altfor volatilt til Ă„ vurdere det til Ă„ lagre formue og at noe annet som f.eks⊠(som i tilfellet med gull tidligere tar han nĂ„ noe nĂŠrmest ut av lufta for Ă„ avslutte fjaset og komme tilbake til poenget)⊠âLibra, ⊠whateverâ sĂ„ henger @Buffet seg Ăžyeblikkelig opp i at âDalio ikke har peiling pĂ„ Ă„ trade kryptoâ, som er minst to steg unna hele poenget til Dalio, og ett steg bortafor hva Dalio trodde folk ville henge seg opp i
Hvem har nevnt trade krypto?
Han sa cash is trash, men hadde troen pÄ Libra sa han.
Blir som Ä si, jeg har ikke troa pÄ norske kroner pga inflasjon. Men har troen pÄ en kommende token som er pegget mot krona.
Fra Ă„ koste under 1 cent til nĂ„ 9000 usd er vel millioner i prosent i avkastning pĂ„ en 10 Ă„rs periode. SĂ„ det har ikke vĂŠrt en helt ubrukelig plass Ă„ lagra formue da. Men hver sin smakâŠ
Ok, jeg skjÞnner at jeg overhodet ikke klarer Ä kommunisere hva jeg prÞver Ä si og at du fremedels mener Dalio mente Ä si noe seriÞst om krypto. Flott⊠god natt