1: Bryter oljen ned?
2: I sÄ fall, hva tror man skjer med osebx?
Jeg er notorisk dÄrlig pÄ Ä spÄ oljen, sÄ jeg spÄr ikke at oljen vil bryte ned. Jeg lurer bare pÄ hva konsekvensene er hvis det skulle skje de neste ukene.
1: Bryter oljen ned?
2: I sÄ fall, hva tror man skjer med osebx?
Jeg er notorisk dÄrlig pÄ Ä spÄ oljen, sÄ jeg spÄr ikke at oljen vil bryte ned. Jeg lurer bare pÄ hva konsekvensene er hvis det skulle skje de neste ukene.
Det blir vel fort en tolkning av fprtsettelsen til virusspredningen⊠EkstraordinÊre faktorer vil spille inn de neste ukene, og man kan sikkert fÄ brudd (falske?) begge veier, som ikke nÞdvendigvis vil holde over tid, fordi nyhetsbildet er sÄpass uklart og vil vÊre det en stund.
Gode nyheter Ă©n dag, sĂ„ erklĂŠres helsekrise verden over dagen etter. Umulig Ă„ spĂ„âŠ
Tenker at det blir en svineinfluensa, men litt svakere. Ikke noe krise om et par Är, men en del frykt nÄ og framover med noen dÞdsfall i de fleste land, men ikke noen enorme tall.
Er faktisk godt mulig dette blir verre enn svineinfluensa. Men selvfĂžlgelig kanskje at det blir mer konsentrert i Kina/Asia.
Men vi vet jo ikke hvor mange faktisk dÞdde av svineinfluensa, og det vil nok vi ikke finne ut nÞyaktig nÄ heller. SÄ det er vanskelig sammenligne. ForelÞpig er jo dÞdeligheten langt hÞyere pÄ nCov19 tror jeg. Usikker pÄ hvordan det sÄ ut tidlig i lÞpet til svineinfluensa. Det var vel bare noe hÞyere enn ordinÊr influensa, men nÄr det smitter sÄ mange blir det mange. Spesielt sÄ tok jo det ogsÄ livet av ungez som normalt slipper unna.
Her ser man lav dĂždelighet, men EKSTREMT mange smittede.
Artig at dere drar fram svineinfluensa. Jeg husker hysteriet, konspirasjonsteoriene, frykten og lange kÞer av mennesker som ville fÄ vaksinen. Selv valgte jeg Ä fÞlge fornuften og lot vÊre. Da vi fikk den hos oss ble kona og ungen syke men uten dramatikk. Et par dager i sengen med snÞrr og feber. Jeg ble aldri syk og fungerte som sykepleier for de andre. Puste med magen folkens.
Men stengte byer med mange titalls millioner mennesker ned? Stengte grensene til Kina i mange land?
Dette viruset har en umiddelbar 8g reell innvirkning pÄ Þkonomisk aktivitet og rÄvarepriser. Risikoen er der for at den innvirkningen kan eskalere de neste ukene, i ukjent omfang.
Enig i at man skal ta det med ro. Sjansen for at noen nÊr deg blir alvorlig syk av dette er lav. De kan like gjerne bli pÄkjÞrt pÄ vei til jobb eller fÄ kreft. De to er nok mer sannsynlig. Men det er jo de mest uheldige, som en vennine av meg som mistet lillebroren sin som var rundt 16 Är til svineinfluensa. Var ikke en nÊr vennine og kjente ikke lillebroren, sÄ kan hende jeg husker feil pÄ alderen hans. Noen kommer sikkert til Ä oppleve det samme av denne spredningen ogsÄ, men samtidig dÞr mange i Norge hver dag av alt mulig rart.
Alle som lar vÊre Ä vaksinere seg etter myndigheters rÄd pÄfÞrer sine medmennesker en stor unÞdvendig risiko og opptrer egoistisk.
<narration voice="Attenborough">
...and what we see here is a classic example of "Survivor bias"...
</narration>
Litt som de over 65 som âsĂžren ikke kan skjĂžnne maset om sikkerhetsbelte og bilstoler. Vi klarte oss jo???â
Dere er jammen en fin gjeng.
Jeg vaksinerer meg ikke mot influensa fordi jeg er frisk. Det ble i etterkant uomtvistelig bevist at det vaksineringsprogrammet var unÞdvendig for friske mennesker uten underliggende sykdommer og et produkt av medieskapt hysteri. Kanskje tvert imot, flere friske mennesker som har latt seg vaksinere fikk alvorlige bivirkninger. Jeg og familien min er ellers vaksinert og fÞlger rÄd for vaksinering mot velkjente sykdommer. Bruker ogsÄ sikkerhetsbelte bÄde i bilen og pÄ bussen.
Poenget mitt, som dere metroseksuelle grÄtekjerringer av internettkrigere forvrengte, antageligvis med vilje, og/eller av ondskap er at spredning av frykt basert pÄ tvilsom og ufullstendig informasjon er ofte verre enn selve utfordringen.
Jeg anbefaler ogsÄ gjerne vaksine mot frekkhet og idioti den dagen den kommer.
HĂ„per ikke du tok min kommentar som noe âstikkâ eller annet enn humor. Frekk var ihvertfall ikke meningen. Tar gjerne bort kommentaren om den falt pĂ„ steingrunn.
Hehe
Denne er relevant
GÄr bear nÄ, hardt.
Hvor effektivt er det nye gjeldsregisteret?
Har du 19 forbrukslÄn fra fÞr? Hos bankene spiller det ingen rolle!
Men fra september til januar har antallet nordmenn med minst fire forbrukslÄn Þkt med 35.877 nye persone
Antallet nordmenn med 20 forbrukslÄn eller mer har vokst med 36 prosent til 4.503 personer pÄ tre mÄneder,
#Madness
Indeksene i USA har snudd til grĂžnt. Skal mye til for Ă„ stoppe dette bullmarkedet vi er iđȘ
âAllerede nĂ„r man passerer 400.000 kroner i forbrukslĂ„n, mener han man kan begynne Ă„ snakke om et «faretruende» nivĂ„: Gitt at renten ligger pĂ„ 20 prosent, vil renteutgiftene alene spise over 80.000 kroner i Ă„ret.â
Det er helt sinnssykt! En del av disse er vel spillegale og svir det av pÄ nettgambling, men det er sikkert andre ogsÄ. Hvordan ender man opp med 20 stk sÞppellÄn. Er det personer som trenger det for Ä overleve?