Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Benyttet dagen i dag til Ä lukke 2/3 av posisjonene. PÄ generelt basis foretrekker jeg overvekt cash nÄ.

Spennende om vi fÄr en abandoned baby top candlestick i spx chartet i kveld.

Fikk jeg denne tilsendt her i sted.
Enten har denne senatoren tatt litt for mye tran, eller sÄ er Convid-19 trolig det som avslutter et fantastisk bull market.

2 Likes

Cotton virker jo ikke helt frisk. Hvilken medisinbakgrunn har han?

Nei, han virker vel pÄ her, men talte for generaler sÄ det ut til. Fikk litt white flag operation feeling av det hele, men jeg har ikke satt meg inn i saken og videoen er fra 30 januar sÄ ta det for det, det er.

Nasdaq med shooting star.

Noen som har en oversikt over NÅR pĂ„ Ă„ret alle bĂžrskrakkene har vĂŠrt? En kollega pĂ„stĂ„r at alle har vĂŠrt om hĂžsten. Jeg har mine tvil?

Sjekket litt kjapt nĂ„ og peakene har typisk vĂŠrt fĂžrste 3-4 mĂ„neder av Ă„ret, mens bunnene er typisk pĂ„ hĂžsten. Å si at krakkene er pĂ„ hĂžsten synes jeg da blir litt misvisende.

Oktober er statistisk sett den dÄrligste bÞrsmÄneden.

Har ikke noe statistikk pÄ alle krakk, men krakket i 1929 startet i oktober.

Nov-mai er ihvertfall de sterkeste mÄnedene.

Hvordan kan man eksponere seg mot dette?

Uten Ä ha lest artikkelen - Orkla (som for Þvrig ogsÄ ser interessant ut fra et teknisk stÄsted)?

1 Like

Takk, jeg fant denne. Finanskrisen er ikke med, men den startet ogsÄ pÄ hÞsten.

https://snl.no/bĂžrskrakk

Spesielt svinekjĂžtt har steget mye

1 Like

Markedet SKAL opp med alle midler fĂžr valget :joy:

1 Like

Det kommer ikke gjennom, er bare ment som lokkemat for Ă„ fĂ„ velgere. Kongressen vil jo ikke nĂ„ hjelpe Trump. Han vil ogsĂ„ foreslĂ„ taxcut 2.0 fĂžr valget, men nĂ„ mot middle class. Det ogsĂ„ kun for Ă„ skape hype og gi velgerne noe Ă„ “tape”.

1 Like

Er jo ikke sÄ rart nÄr ekstremt mye av grisene i kina er dÞde av sykdom i fjor. (Aner vi en rÞd trÄd her?)

2 Likes

Fun fact

1 Like

Jeg husker hvor negative folk var da Dow passerte 10 000. NÄ er vi pÄ 30 000 og ingen ser nedsiden :joy:

4 Likes

Og fortsatt prisa til at Corona er vert eit lite blaff :sweat_smile:

2 Likes

Ikke engang med en pandemidemon fra helvette pĂ„ dĂžren. Ikke engang med 0 vekst i Europa (mer spesifikt 0% vekst Germany sist kvartal), ikke engang med 19% hĂžyere handelunderskudd i Norge i januarđŸ€”.

FÞlg med. Plutselig er korreksjonen i gang og da er det greit Ä fÄ hele bevegelsen med seg.

1 Like