Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Earnings Insight - Key Metrics

• Earnings Scorecard: For Q4 2019 (with 77% of the companies in the S&P 500 reporting actual results), 71% of S&P 500
    companies have reported a positive EPS surprise and 67% of S&P 500 companies have reported a positive revenue surprise.

• Earnings Growth: For Q4 2019, the blended earnings growth rate for the S&P 500 is 0.9%. If 0.9% is the actual growth rate
    for the quarter, it will mark the first time the index has reported year-over-year growth in earnings since Q4 2018 (13.3%).

• Earnings Revisions: On December 31, the estimated earnings decline for Q4 2019 was -1.7%. Nine sectors have higher
    growth rates today (compared to December 31) due to positive EPS surprises.

• Earnings Guidance: For Q1 2020, 51 S&P 500 companies have issued negative EPS guidance and 25 S&P 500 companies
    have issued positive EPS guidance.

• Valuation: The forward 12-month P/E ratio for the S&P 500 is 18.9. This P/E ratio is above the 5-year average (16.7) and
    above the 10-year average (15.0).

1 Like

Jeg shorter ikke, men holder kontanter nå.

1 Like

Er lett med positiv earnings når de er revidert ned og ned x-antall ganger

Litt artig at det fokuseres alltids på om forventingene ble slått eller ikke. Så om de var lave og man slo de er det plutselig bra. Omtrent ingen vekst eller nedgang er dumt uansett tenker jo jeg. Men fokuset på “suprise” “best estimates” osv holder optimismen igang.
Ingen snakker om hva forventingene var for ett år, eller flere mnd siden. Kun at det var bedre enn forventingene var rett før tallslipp.
Ikke akkurat vanskelig å holde ting igang da, bare guide slik man slår estimatene. Noe som 3/4 alltid omtrent presterer å gjøre.

4 Likes

Vet ikke om du tenker mer generelt nå, men factset rapporten som jeg linker til har da inkludert YoY earnings vekst i oppsummeringen og graf for sammenhengen mellom pris og 12m forward P/E er på første siden.

Ingen blir sure hvis man underestimerer litt, mens det samme ikke er sant andre veien.

Produsenter av bleier kan være en plass å putte pengene i Asia nå.

De har det ikke lett disse krigerne her nå.

The board is set, the pieces are moving. We come to it at last… The great battle of our time.

Apple ut og seier at dei kjem til å bomme på guiding.

Korreksjon på Spx bør være nært føreståande.

Edit: sjå der ja, min lille short stiger i verdi, trass stengte futures.

1 Like

Rolig nå negative nancy. Stonks go up!

Long gold, Long vix, short spx.
:bear: > :ox:

Og eg vil ha meg FRABEDT å bli kalla negativ. :joy::innocent:

3 Likes
1 Like

Bill Gates var også ute med dystre spådommer.

"Here the hammer stroke will fall hardest. "

Videogamestonks rise up!

1 Like

Kjøp Funcom!

:laughing::laughing:

6 Likes

For en syk, syk verden vi lever i.

4 Likes

Jeg mener vi nærmer oss et mini crack nå først. -5%

ECB handelsbalanse og Storbritania KPI på formiddagen.

1 Like

No shit sherlock…

1 Like

Heilt absurd.

2 Likes