Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

SP500 minus FAAMG = 0 % vekst

Russel2000 :arrow_down: med -7% vekst

1 Like

FÄr frysninger nÄr det stÄr Mortgage-backed: $40Bn

1 Like

FED sa de skulle begynde Ä kutte i repo, men det vet at nÄr de gjÞr det faller papirhuset

Derfor 65 billioner $ i repo i dag

https://apps.newyorkfed.org/markets/autorates/tomo-results-display?SHOWMORE=TRUE&startDate=01/01/2000&enddate=01/01/2000

1 Like

Jeg tenker vi fÄr bred nedgang i indexene.

1 Like

Goldman Sachs er tidenes kontraindikator

JPMorgan og?

Hadde vel nevnt dem ogsĂ„ dersom det gjaldt dem. Men Ă„ gĂ„ motsatt vei av det Goldman Sachs sier har endt med gevinst hver gang. Det er jo selvfĂžlgelig en mulighet for at de for en gang skyld er “érlige”, men mtp historikken deres tviler jeg pĂ„ det.

1 Like

Om du hadde lest noe annet enn headline sĂ„ ville du sett at JPMorgans Marko Kolanic sier “this bubble is likely to collapse”
 Som er omtrent det samme som Goldman skriver.

Jeg har lest calls fra Goldman Sachs tilbake til fÞr Finanskrisen :slight_smile: Kan lage en liste til deg for deres gode rÄd, sÄ kan du se hvordan det har gÄtt etter hver av de.

Goldman Sachs er en av verdens stĂžrste og definitivt verdens mektigste bank. SĂ„ mektig er de at de forslo alle navnene i Obamas regjering og Obama utnevnte alle som GS foreslo.

Makro: NÊrmer vi oss ikke litt eufori noen steder nÄ?

1 Like

S&P to Gold ratio, tror denne kan dippe litt nÄ

Pay fucking day!!

1 Like

Rakk ikke Ä gÄ bear DAX tidligere i dag nÄr den var rundt den siste toppen, sÄ ut som en god inngang
 Men igjen, har holdt meg unna etter galskapen de siste ukene. Kommer det endelig en stÞrre korreksjon ned nÄ? Ser pÄ droppen som en bearish bekreftelse, og fortsatt god mulighet i morgen (kommer an pÄ open)

SÄsÄ, en liten overreaksjon med etterfÞlgende korreksjon sÄ rett opp igjen.

Dow jones med en flott hode- og skulder formasjon.

1 Like

Mye penger som gÄr ut av aksjemarkedet og inn i gull hvertfall.

Ja og ikke minst krypto. Det meste er doblet og vel sÄ det bare siden nyttÄr. Ikke Bitcoin da, men fin avkastning der ogsÄ.

Om man skal sitte long nÄ, hva er anbefalingen? Medisin? Spill? Digitale lÞsninger for jobb hjemmefra?

“Modest” :rofl::ok_hand:

“It doesn’t really work well to put blinders on. That’s what it feels like officials are doing,” Booth said. “With interest rates so low, you wonder what the next shock to the system will be. They’re running out of ammunition.”

Powell tried to guide the Fed back to more normal state of affairs regarding interest rates, but markets recoiled and he was forced to backtrack. Four rate hikes in 2018 sparked a wave of selling on Wall Street, and the Fed responded with three cuts last year and a resolve in 2020 to hold policy steady.

If anything, markets are expecting more rate cuts rather than increases.

1 Like