Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Fint at i fÞlge FED sÄ pÄvirker repo-not-QE ikke markedene mer enn absolutt minimalt da.

1 Like

Nei det der trur eg ikkje stemmer, har nemmleg lest her pÄ forumet at vanleg influensa dreper fleire i Norge.

1 Like

Skattekutt i Kina annonseres fÞr bÞrsÄpning i morgen.

2 Likes

Skattekutt hjelper da lite nÄr en bedrift mangler omsetning og har blodrÞdt resultat. Ser for meg flere % ned i morgen. Og likevel, den som kommer seg ut i morgen, nÊre ATH er likevel veldig heldig. Dette blir en seig nedtur. Min personlige mening.

3 Likes

Markedet er fortsatt preget av buy the dip. Vil ta en ganske grei nedgang fra ATH fĂžr folk slipper taket tror jeg, men at det blir nedgang i morgen? ja absolutt. Kl 12 blir det spennende Ă„ se hva WHO sier.

Solid gap.

2 Likes

Oida. Raud dag

Kan fort ende rundt stÞtte pÄ 3250 ish i fÞrst omgang

Panikk pÄ hÞgt volum.
Har venta pÄ dette lenge no. Desverre har eg ikkje yolo opsjoner av sÊrleg verdi, sjÞlv om short posisjonen er relativt stor til meg Ä vÊre.

IG si platform er nede, noko som gjer meg smÄtt bekymra :joy::sweat_smile:

1 Like

Mye panikk ute Ä gÄr da :ok_hand::joy:

“Panikk” eller lĂ„ det litt for hĂžyt nĂ„.

Tenker da spesifikt pÄ avstand MA 50 og MA 200.

1 Like

Uten tvil at en korreksjon er pÄ tide, men hadde det skjedd uten Corona nÄ? Neppe

Har target pÄ 3070 ish @ sp500

1 Like

En “sunn korreksjon” bþr vel vére 6% - 8% fra toppen.

Det vil si melllom 3 125 og 3 193. Ditt target blir vel ca 10% ned, men det er faktisk ikke helt ned til der MA 200 er per i dag.

2 Likes

Mhm. Tenker at det her kan utvikle seg til ein sunn teknisk Korreksjon. Ispedd frykt kan 200dma vĂŠre kort tid unna.

I tillegg blir det fundmentale svĂŠrt spennende dei neste par mnd.

Lat oss hÄpe at det gÄr bra uansett :sweat_smile:

2 Likes

Norge nned 1,85% ved opning?
Italia 3,7%?

Fortsetter dette Ä spre seg i Europa sÄ blir Det kjipt for milioner :face_vomiting::cold_face:

1 Like

ikke umulig. Ser futtene er snart ned 1,6%.
Jeg tipper ned 1,55% i minuttene etter Äpning.

1 Like

1.55% er jo bare peanuts. Det som er interessant er jo om vi fÄr en sunn korreksjon nÄ.

Ned 1,5% kan jo fort snu dagen etterpÄ som vi har sett i bull-markedet de siste Ärene der det meste av negativ input blir mÞtt med et skuldertrekk og med penger til Ä blÄse opp madrassen.

Tror panikkrn setter inn idag, og at tapet Ăžker ilĂžpet av dagen.

Ja den som lever for se. Sentralbankene stÄr vel klare til trykke nye penger og pÞse inn slik de alltid gjÞr. Men usikker pÄ effekten. Jo mer de vanner ut fiat-penger, jo mer stiger krypto set det ut som :smiley: sÄ aldri sÄ galt at det ikke er bra for noe :grinning::grinning:

1 Like

3% ned, NEL ned 10%, Equinor ned >4%.