Deler denne fra so.me.
Det utrolige er jo at man fremdeles er pÄ 3200 s&p, 900 i oslo etc.
Vist du er raskt ute i morgen rekker du kanskje Ă„ kjĂžpe dippen!
Gull skuffa litt i dag, trudde sjĂžlv at US kom til Ă„ pumpe litt.
Samtlige daily options gjekk utan verdi. Stengte weekly med god gevinst.
Ny entry i morgon vil eg tru.
DAX kan fĂ„ et nytt svalestup om den bryter 12990 i morgen tidlig. Solgte mine bear derivater i dag og avventer bekreftelse pĂ„ retning, vet jo aldri hva markedet finner pĂ„ disse dagerâŠ
Bare liten korreksjon pÄ New Zealand, Australia og Kina i natt. Er markedene ferdige med kollektiv hysteri?
Olje +0.71% og S&P future +0.83%. SÄ da Äpner vel OSEBX +0.4% og litt rally utover dagen. Skal vel litt mer til for Ä snu et 10Ärs bull rally, men jeg tror dette var en forsmak.
Hva fÄr deg til Ä vÊre sÄ skrÄsikker pÄ det?
Epidemologi. Covid forsvinner ikke av seg selv.
Jeg er ikke skrĂ„sikker. Ingen vet hvor aksjemarkedet gĂ„r. Redigert posten. Jeg tror bare ikke pĂ„ ânew paradigmâ og jeg liker historisk data.
Dere kan klovnefjese sÄ mye dere vill, men det er vel vi som varslet om denne katastrofen som sitter solid pluss og videre ser ut til Ä fÄ rett da by etter by i Europa og verden mÄ stenges ned. Dette gÄr ikke over av seg selv. Latterlig utsagn etter at det har vÊrt delt sÄ mye info.
Det gÄr sjelden rett ned, men at du ser over -10% de neste to ukene anser jeg som sannsynlig.
Utbasunerte krakknissen med pondus. Bruker opprettet 3feb.
vi har hatt korreksjoner tidligere, men ikke som fĂžlge av noe som covid. sier ikke at ting rakner,men det kan fort hende at Q1 kan vise krympende asiatisk Ăžkonomi. det er en reell fare for resesjon, spesielt med tanke pĂ„ at vekstmotoren i vesten gĂ„r pĂ„ 3 av 4 sylindre da QE ikke har hatt Ăžnsket effektâŠ
perfekt storm. renter og olje ligger med knekt rygg, inntjening hos store selskap eks. FANG etc minsker.
ikke bra med en korreksjonen pÄ bakgrunn av covid nÄr Þkonomier vakler allerede.
Du undervurderer den kollektive fanatismen og partiets pisk i Kina. De bare setter flere pÄ de mest prekÊre oppgavene og lÞser utfordringen pÄ rekordtid. Kina har store ambisjoner og lar seg ikke stoppe av midlertidig fartsdump pÄ veien til mÄlet.
Tvert i mot, det kan vĂŠre veldig sunt.
Hverken politikere eller sentralbanker eller onde bedrifter eller skattenivÄer eller slemme fagforeninger eller dumme rikinger kan fÄ skylden hvis korreksjonen og nedgangen skyldes ett virus.
SÄ hvis det var pÄ tide med en korreksjon sÄ kan dette vÊre en veldig fin anledning.
Man har alltid mulighet til Ä fÄ ryddet opp litt i usikre og dÄrlige tider, for dine spesifikke negative ting drukner i mengden av dÄrlige nyheter.
Og sĂ„ slipper man sosial uro pĂ„ toppen, hvor folket flokker seg sammen mot âde slemmeâ som har skylda.
du baserer dette pÄ at Kina faktisk leverer reelle tall.
Selvsagt at skyggebanker ble nÞdvendig og spÞkelsesbyer som faktisk inngÄr i inflasjon tilsier at de rapporterer reelle tall.
@anon80503862 sier ikke at det er usunt, men slike faktorer som ligger til grunn nĂ„ kan fĂžre med seg rimelig heftige bevegelser, og da mener jeg fundamentale. SĂ„ fort âvekstenâ innenfor QE regimet uteblir er det risk off, garantert.
At selskapsverdier f.eks i USA er noe inflaterte pga tilbakekjĂžpsprogrammer og utbyttepolicyer finansiert av lav kapitalkost er jo ikke urovekkende det hellerâŠ
At inflasjon har uteblitt selv med negative renter er IKKE bra. sÄpass kan vi vÊre enige om?
Tror mange vÄkner nÄr Q1-tallene kommer.
Ja det verkar til at denne trÄden, sÄ vel som Covid trÄden er ganske polarisert.
Men eg oppmodar i det minste folk til Ä tenke litt risikostyring, om ein ikkje skal gÄ full bear⊠Mange varsellamper som har blinka i det siste.