Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Selv om man ser bort fra hele viruset sÄ stÄr vi i et gammel bull-marked der kun FANG-aksjene leverer virkelig inntjening. Rentene er allerede lave, markedet er pumpet fullt av repo osv

Se pÄ kurven fra i hÞst til nÄ sÄ bÞr hvem som helst fundere litt.

2 Likes

Det er sant, men det er omtrent bare de som stÄr for aksjeavkastningen ogsÄ.

Ta Norge f.eks., er det sÄ mye annet enn de grÞnne aksjene som er kraftig overpriset? Du skal ikke lete lenge for Ä finne aksjer pÄ Oslo bÞrs med god inntjening som har gÄtt sÊrdeles dÄrlig det siste Äret.

2 Likes

Enig i det.

Gyldig poeng. Kina gjÞr mange feil i sin voldsomme vekst. De gÄr gjerne over lik og Þdelegger naturen bare det gagner dem Þkonomisk. Det kan slÄ tilbake hvis det gÄr for langt.

Rimelig vaklevoren oppgang i dag. Forundrer meg ikke om det ender i rĂždt.

5 Likes

Helt enig.

Berre ein liten pullback, det er vel Ă„ forvente sjĂžlv om vi skal mykje lenger ned.
Det fine er at eg fekk kjĂžpt grisebillig gull i natt :slight_smile:

2 Likes

+0,02% nÄ.

Ja, ding, tilbake i negativt terreng. Bare stuper rett ned igjen, wow.

1 Like

Minus 0.66 % nÄ  Det blir vĂŠrre og vĂŠrre.

1 Like

Ja, det ser ikke bra ut nÄ. SelvfÞlgelig blir det dager med oppgang og god stemning innimellom. Ingenting faller rett ned, det er nyanser, men tror ikke hodl er sÄ lurt framover nÄ. Likte ikke reaksjonen i markedet i gÄr, fÞltes som at det gikk hull pÄ ballongen og at luften skal sige ut i lang tid framover til noen fÄr tettet hullet.

Her ser man litt hvordan det vil se ut fremover for mange

3 Likes

Det er jo dette vi har ventet pÄ Ä se vi som har vÊrt bear til markedet. Enten ved Ä sitte i cash eller short.

2 Likes

No var riktignok Hong Kong i resesjon frÄ fÞr Corona panikken

1 Like

Det er helt korrekt !

1 Like

Corona effekten ser vi fÞrst i tallene fra Kina. Det er de jeg venter mest pÄ sÄ klart. SÄ venter jeg ogsÄ pÄ Ä se myndighetene sin reaksjon i nye land. Jeg tror ingen land vil ta dette like alvorlig som Kina gjorde. Men gjÞr de det blir ting blodrÞdt.

2 Likes

158262487146664

2 Likes

Tyskland FØR corona viruset. Ingen fare her :roll_eyes: Hva skjer om det blir utbrudd i Tyskland ?..

1 Like

OSE tester 200ma idag. Blir det bounce herifra? Et stykke til fÞr Dax tester 200ma. Dax pÄ dag nr. 4 under 10ma, sÄ kan skli ned til 200ma, fÞr bounce